Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan obnoví značku Datsun. Na sportovní kupé si nechte zajít chuť

  17:03aktualizováno  17:03
Druhá největší japonská automobilka Nissan Motor obnoví značku Datsun. Od roku 2014 pod ní bude prodávat malé levné automobily v Indii, Indonésii a Rusku. Dosavadní spekulace v úterý oficiálně potvrdila sama japonská automobilka.

Datsun 240K GT | foto: flaviendachet.blogspot.com

Nissan v minulosti pod značkou Datsun prodával většinu svých automobilů v zahraničí. V roce 1981 ji sice přestal používat, značka však zůstala obecně známá ve Spojených státech, na Blízkém východě i v mnoha asijských zemích. Celý proces přejmenovávání z datsunů na nissany byl postupný a trval vlastně celá osmdesátá léta.

Datsuny zůstaly v paměti nadšenců motorismu hlavně díky sportovním modelům. Vůbec nejslavnějším modelem je Datsun 240Z, na který svým "zetkovým" označením navazuje dnešní ostré kupé Nissan 370Z. Srovnání Datsunu 240Z a předchozí generace sportovního kupé Nissanu čtěte zde

Datsun 240Z
Datsun 240Z

Datsun 240Z

List Nikkei začátkem měsíce uvedl, že cena automobilů se značkou Datsun by se měla pohybovat kolem 500 000 jenů (zhruba 110  000 korun). Dodal, že automobilka doufá v brzké dosažení prodeje 300 000 vozů Datsun ročně.

Nissan minulý měsíc oznámil, že jeho čistý zisk ve třetím finančním čtvrtletí končícím v prosinci stoupl o více než tři procenta na 82,7 miliardy jenů (přes 18 miliard Kč) díky silnému prodeji po celém světě.

Potvrdil rovněž odhad celoročního zisku, který je lepší než výhledy hlavních domácích konkurentů Toyota Motor a Honda Motor.

Nissan byl stejně jako Toyota a Honda zasažen negativními důsledky zemětřesení v Japonsku a záplav v Thajsku, zotavuje se z nich ale rychleji než konkurenti. Nissan v celém finančním roce počítá s čistým ziskem 290 miliard jenů. Největší japonská automobilka Toyota odhaduje svůj celoroční zisk na 200 miliard jenů a rival Honda, kterému v Japonsku patří třetí příčka, na 215 miliard jenů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.