Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan Primera: pokus o skok do budoucna

  8:49aktualizováno  8:49
Automobilky se často pokoušejí o ráznější krok vpřed, ale Nissan se snaží s vozem Primera přímo skočit. Prostorný interiér primery zaujme, ochota vozu k podélnému houpání a převodovka dieselu budí rozpaky.

Primera má robustní příď, výrazné světlomety, ale dále již hodně splývavou karoserii bez vystupujících prvků. Hodně odvedenéx práce designérů je vidět právě na sladění přechodů mezi hranami a různými materiály především v interiéru vozu. Tón vnitřku určuje prakticky nenarušený oblouk od jednoho středového sloupku přes celé dveře, palubní desku až zase na druhou stranu. Nejmarkantnější japonskou troufalostí jsou tři palubní přístroje umístěné nikoliv za volant, nýbrž do přesného středu přední, najednou pro oba pasažéry společné desky. Je to věc k diskusi, ale zvlášť při ostřejší noční jízdě se toto opatření všem testovacím šoférům zdálo být kontraproduktivní.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Nissan Primera
můžete koupit na www.automodul.cz

Redakce pořídila zkušenost jak s kombíkem, tak se sedanem. U obou verzí je neopomenutelný vnitřní prostor. Vznikl jakoby vyklenutím kabiny a v kombinaci s celkem pohodlnými sedadly činí i dlouhé cesty v primerách velmi pohodlnými. Redakcí byl dokonce učiněn pokus přelezení spolujezdce za jízdy zepředu na zadní sedadlo a povedlo se to bez jakéhokoliv kontaktu se šoférem nebo řadicí pákou. Jízdní vlastnosti jsou z celkového pohledu hodně dobré. Nepříjemně byl překvapen redakční šofér, když musel prudce brzdit na dálnici a automobil doprovodil skvělý výkon brzd trojím zhoupnutím podél podélné osy.

Dalším ježděním i ostatní řidiči přišli k poznání, že vůz drží stopu bez výjimky, jen je třeba mu tolerovat občasné zakolébání. Z toho důvodu není pohodlné jet do zatáčky bez přibrzdění. Naopak plynulé uvedení do změny směru umožní využít velmi záhy i tah motoru a průjezd zátočinou hodně zrychlit. Pár dalších výhrad byly už jen drobnosti: u sedanu není vnitřní horní stěna kufru vytapetovaná, a přitom jsou zde ostré hrany. Kromě natržené tašky utržil spěchající nepozorný řidič také šrám po celé horní straně ruky. A ještě jedna věc: zatímco zapnutí bezpečnostních pásů si vynucoval velmi nepříjemný akustický signál, indikace směrových světel byla prakticky neslyšitelná.

A to je hodně nepříjemná kombinace na třeba jen několikaminutové městské přeparkování. Oba motory, které redakční řidiči v primerách odzkoušeli, se jevily jako živé a pružné. Nejprve to byla benzinová 1.8 se sympatickým zátahem odspoda, která ovšem ztrácela nad 3500 otáček za minutu jakoby na své vitalitě. Nebylo mnoho důvodů nutit motor výš a výš. Svou práci městského provozu bohatě odbyl nejvýše do čtyř tisíc otáček. Dieselový motor 2.2Di poháněl verzi kombi ve výbavě Tekna a povýšil primeru na sympaťáka na dlouhé cesty. Jednak totiž spolehlivě akceleroval, málo spotřeboval a pak také o poznání víc zatížil přední nápravu, takže přece jen mírně omezil onu ochotu ke zhoupnutí. Dalšími nabízenými agregáty jsou ještě benzinové 1.6 a 2.0.

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 8
Převodovka 9
Spotřeba v testu 8

Karoserie a interiér
Prostor na př. sedadlech 10
Prostor na zad. sedadlech 10
Využití kufru 8
Výhled z vozu 9

Podvozek
Jízdní vlastnosti 8
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 8
Brzdy 9
Poznámka: min. 1, max. 10

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 14,0
Zrychlení 0-400 m (s) 19,3
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 10,0
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 18,4
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 27,5
Pramen: ÚSMD


Prognóza odhadce
Primera přidala ke svým kvalitám extravagantní design (vliv Renaultu je patrný). Má prostorný a komfortní interiér, nadprůměrné jízdní vlastnosti, bohatou výbavu a solidní dílenské zpracování. Na trhu ojetých vozidel bude držet cenu a to především u kombinace kombi a vznětové jednotky Common Rail. Po pětiletém provozu a cca 110 000 kilometrech hodnota klesne na zhruba 350 000 Kč.
Tomáš Majer, MOBILDATA

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.