Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan chce dotírat na golf a focus. Chystá na to prostorný pulsar

  11:00aktualizováno  11:00
Pulsar je pro japonskou značku tradiční jméno známé hlavně mimo Evropu. Nissan se s ním vrací do nejnabitější kategorie hatchbacků s délkou kolem 430 centimetrů. Pětidveřový hatchback, do kterého značka vkládá velké naděje, dorazí letos na podzim. Vyrábět se bude v Evropě.

Nissan Pulsar | foto: Nissan

Nissan se s pulsarem vrátí do kategorie, kterou v roce 2006 v Evropě lety opustil s ukončením prodeje povedené almery. Neslavná následující epizodka s modelem Tiida je zapomenuta. Pulsar si dělá velké ambice, Nissan se s ním chce postavit VW Golf, Fordu Focus a ostatním zavedeným modelům. 

Nissan Pulsar

Těžší to bude mít o to, že se počítá jen s jedinou karosářskou verzí, pětidveřovým hatchbackem. Úlohu žádaného kombíku na sebe vezme úspěšné SUV qashqai. Podobný postup zvolily u předchozích generací modelů "golf" třídy Toyota s Hondou. V obou případech se v aktuálním provedení aurisu (Toyota) a civicu (Honda) kombiprovedení vrátilo. Evropští zákazníci totiž kombíky vyžadují a tvoří také významnou část flotilových firemních prodejů, které jsou pro automobilky stále důležitější.

Nissan Pulsar

Může se hodit

Také chcete nového nissana? Vyberte si ho na Automodul.cz.

Pulsar bude s délkou 439 centimetrů patřit k větším modelům své kategorie, delší je třeba Mazda 3 nebo Opel Astra. Velkorysá je také výška 152 centimetrů a především rozvor 2,7 metru. Kabina by tedy měla být velmi prostorná, do kufru naloží 380 litrů. I tak má pulsar patřit k sportovněji laděným modelům.

Pulsar bude držet krok s konkurencí i v nabídce výbavy. Samozřejmostí jsou LED světla, specialitou značky je parkovací asistent využívající čtyři kamery, díky kterému řidič vidí prostor kolem auta z ptačí perspektivy. Multimediální systém, který se aktuálně představuje v novém Nissanu X-Trail a občerstveném bláznivci jukovi, umožní používat různé aplikace s pomocí internetového připojení, prozatím umí vyhledávat přes Google a komunikovat s Facebookem.

Fotogalerie

Japonská značka přidá svůj "bezpečnostní štít", to je balíček systémů, které pomáhají řidiči a chrání posádku, je v něm asistent sledování mrtvých úhlů zrcátek, varování před vyjetím z jízdního pruhu, systém automatického brzdění a další. 

Pod kapotu pulsar dostane benzinovou přeplňovanou čtyřválcovou dvanáctistovku 1,2 DiG-T s výkonem 115 koní a 190 newtonmetry točivého momentu. Další v nabídce bude diesel 1,5 dCi. Čtyřválec od Renaultu má 110 koní a 260 Nm. Časem určitě dojde také na přeplňovanou benzinovou 1,6, kterou umí motoráři Nissanu vyladit až na 190 koní. Alternativou k šestistupňové manuální převodovce bude variátorová převodovka Xtronic.

Podle důvěryhodných zdrojů se chystá také ostrá verze Nismo, která se postaví Renaultu Megane RS a dalším takzvaným "hot-hatchům".

Pulsar dorazí do prodeje letos na podzim, vyrábět se bude ve španělské Barceloně.

Jméno pulsar prý dostal vůz na poslední chvíli, dlouho se o projektu pod tímto jménem mluvilo, že se stalo v Evropě oficiálním označením modelu, je ale překvapení.





Nejčtenější

Hover Ride Design Concept
Autofotka týdne: létající motocykl od BMW a Lega

Motocykl BMW R 1200 GS Adventure v podání stavebnice Lego Technic není jen pouhou hračkou, která obsahuje 603 kostiček. Je to také živoucí doklad spolupráce...  celý článek

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI

Němečtí řidiči, kteří nenechají ze svých volkswagenů odstranit podvodný software, riskují, že neprojdou STK. Bavorská policie se však se svými 500 hlídkovými...  celý článek

Škoda Citigo
Jednoduché způsoby, jak zjistit, že auto není v kondici

Včasné zjištění závady u auta může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.