Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan Sunny: nenáročný a dobrý sluha

  15:10aktualizováno  15:10
-

Jak je Nissan Sunny vzhledem nenápadný, tak si každý neuvědomuje, že je nejrozšířenějším reprezentantem japonské značky na tuzemských silnicích. Nepyšní se sice třeba mimořádnými jízdními vlastnostmi své vyspělejší sestry Primery, leč uchovává si to hlavní, co průměrného motoristu zajímá: je kvalitní, nenáročný a minimálně poruchový. Jen v nejmladší věkové kategorii vozů do tří let v hodnocení spolehlivosti v konkurenci současných aut klesl ve statistikách německého TÜV do podprůměru. S přibývajícími roky provozu však v žebříčcích stoupá výš a výš, například mezi jedenáctiletými automobily už je v nejužší pětičlenné špičce nejlepších. Právě tato okolnost Sunny pasuje do pozice atraktivního zboží pro zájemce o ojetinu.
Nissan Sunny se na zdejších silnicích vyskytuje ve třech generacích a s benzinovými motory 1,4 litru a 1,6 litru nechybějí ani dvoulitry i v šestnáctiventilovém provedení, někdy i s turbem. Zmíněné benzinové agregáty ve výrobě skončily s nástupem Almery v roce 1995, ovšem dvoulitrový diesel, s nímž Sunny jezdí se spotřebou od čtyř a půl do sedmi litrů nafty, je s drobnými konstrukčními změnami v programu firmy dodnes. V paletě karoserií je tří- i pětidveřový hatchback, čtyřdveřový sedan, pětidveřové kombi i méně obvyklé kupé. Jako nejvhodnější ke koupi odborníci doporučují pětidveřovou variantu s dieselem, pokud samozřejmě není vysloužilý, případně benzinovou verzi 1,6.
Ze statistik TÜV plyne, že dvanáctiletá a starší auta zmíněného typu už začínají mít nadprůměrně korodované nosné díly karoserie. Za zájem tedy stojí vozy od generační výměny v roce 1986, kdy se značně a v předstihu před nejedním konkurentem zlepšila také antikorozní ochrana. Takové vozy lze koupit za částky už od čtyřceti, padesáti tisíc korun, zatímco Nissan Sunny z přelomu osmdesátých a devadesátých let se cenou pohybuje kolem stotisícové hranice. Nejnovější auta zpravidla na trhu nepřekročí dvousettisícovou mez, byť mají vynikající diesel či nejvýkonnější benzinový motor a bohaté vybavení včetně ABS a klimatizace.
Nepříliš významné, leč jisté potíže zjišťují technici v účinnosti provozních brzd, naopak brzdové vedení a hadičky patří k aktivům. Skutečnou bolestí však jsou výfuky, které korodují či praskají. Totéž lze říci o poruchovosti koncových světel a zadních směrovek. Na poněkud složitější zadní nápravě se také zvláště při provozu na horších silnicích opotřebovávají kloubky, což se projevuje nepříliš zřetelným klepáním.
JAN ČECH

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.