Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan Tiida: první svezení japonskou novinkou

  16:00aktualizováno  16:00
Jste majitelem jednoho z populárních Nissanů - Almery či Primery - a uvažujete o obnově vozového parku? To jste už asi zjistili, že japonská automobilka vám nemůže nabídnout ani jeden z těchto modelů v modernizované verzi, protože je přestala vyrábět.

Nissan Tiida na autosalonu Brně | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

A právě tuto díru na trhu se rozhodl Nissan zalepit importem modelu Tiida, který se už tři roky úspěšně prodává v Americe a Japonsku pod názvem Versa.

Základ za 424 tisíc korun
V těchto dnech přichází tiida na trh. Se základním motorem 1.6 litru, v nejlevnější výbavě Acenta a pětidveřovém provedení stojí 424 tisíc korun, což je téměř stejně jako základní verze Škody Octavia II., byť ta má pod kapotou čtrnáctistovku.

Co se týče bezpečnosti, obě auta mají shodně čtyři airbagy či ABS; Japonec má lepší elektrickou výbavu (stahování všech oken, ovládání zrcátek, dálkové centrální zamykání). Ani jeden však nemá klimatizaci - tu u tiidy dostanete s rádiem s CD, technologií bluetooth pro telefon a ovládání rádia na volantu v "balíčku“ za příplatek 30 tisíc korun.

Rekordman velikosti
Čím tedy může tiida (japonsky "nestálý příliv“) českého zákazníka zaujmout, když cena to asi nebude? Hlavním plusem japonsko-francouzského auta vyráběného v Mexiku (Renault dodává diesely 1.5 dci) je prostornost a pohodlí.

Ostatně na tom stojí celá reklamní kampaň na tiidu. Velikostí kabiny poráží nejen soupeře ve své třídě (Kia cee’d, Citroën C4, Renault Mégane, Ford Focus, VW Golf), ale od pedálů k zadním sedačkám je uvnitř více místa i než ve VW Passat či Opelu Vectra.

Cestující tedy rozhodně nestrádají, ale na zavazadla už tolik místa není: podprůměrných 300 litrů lze však zvětšit na velmi slušných 425, protože zadní sedadla se dají posunout o dvacet centimetrů dopředu.

I v této pozici se na ně vejdou normálně vzrostlí pasažéři, ale roztahovat se už nemohou. Druhá karosářská varianta, sedan, naloží 467 litrů bagáže.

Pohodlný i na špatných cestách
Interiér je velmi kvalitní, všechny plasty spolu lícují, ani na velmi špatných cestách (jezdili jsme v okolí polského Krakova) uvnitř nic nevrže.

Podvozek je jistý, ale zároveň i dostatečně komfortní, prostě určený na silnice s horším povrchem. K pochvale je třeba přidat ještě příkladné odhlučnění kabiny.

Měli jsme možnost vyzkoušet dva motory, základní 1.6 s výkonem 81 kilowattů a silnější 93kilowattovou „osmnáctku“. Slabší agregát stačí pro běžné svezení, silnější, spřažený s automatickou převodovkou, se nám líbil více, auto bylo o poznání živější. Spotřeba nebyla ani v jednom případě nijak drastická: u 1.6 jsme jezdili za 6,8 litru na 100 kilometrů, s 1.8 za 7,4 - a to je na automat velmi příznivá hodnota.

K automatu ještě poznámku: přestože je "pouze“ čtyřstupňový, v praxi to díky dobrému odstupňování převodů stačí.

K motorům jedna nezanedbatelná drobnost: jak bývalo vždy u Nissanu zvykem, oba benziny mají rozvodový řetěz, který je bezúdržbový. Pouze naftová 1.5 z produkce Renaultu má řemen, což je vzhledem k jejich častým defektům nepříjemné. Naftovou verzi ovšem automobilka do Polska nepřivezla, takže jsme ji vyzkoušet nemohli.

Odměna pro věrné
Kromě zmíněné octavie bude tiida nejvíc bojovat s žilinským cee’dem od Kie, který je už nyní nejprodávanějším dováženým autem ve své třídě - prodává se totiž už za 340 tisíc korun, jen o pár tisícovek dražší je třeba Renault Mégane.

V Nissanu proto věří, že osloví hlavně své věrné zákazníky - a podle jejich propočtů je jich v zemích bývalého východního bloku (plus Finsko a Kypr) docela dost. Jinde v Evropě se Tiida zatím prodávat nebude, tam ji nahrazuje nový model Qashquai.

Nissan Tiida a konkurence délka rozvor kufr základní motor základní
cena
Nissan Tiida 4295 2600 300-425 1.6, 81 kW 424 900
Škoda Octavia II 4572 2578 560 1.4, 59 kW 424 900
Peugeot 307 4212 2608 420 1.4, 65 kW 439 000
Ford Focus 4342 2640 385 1.4, 59 kW 422 990
Opel Astra 4249 2614 380 1.4, 66 kW 419 900
Kia cee’d 4235 2650 340 1.4, 80 kW 339 900
pozn.: pětidveřové verze, ceny v Kč vč. DPH, objem kufru v litrech, délka
a rozvor v milimetrech

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.