Nissan Townpod

Nissan Townpod | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nissan Townpod: vysmátá dodávka přijela do Paříže na volty

  • 6
Paříž (Od našeho zvláštního zpravodaje) - Jeden z nejkrásnějších konceptů přivezl do Paříže Nissan. Bublinovitý elektrický koncept se dokonce usmívá. Protože japonská automobilka ráda šokuje a přivádí i na pohled šílené kreace do výroby, může se stát, že podobnou "ulítlost" potkáte jednou při cestě do práce.

Townpod automobilka charakterizuje jako auto pro digitální éru. Nápaditý kabát ukrývá nečekaně řešené auto.

Townpod má totiž i trochu "nakročeno" k dodávce. Můžeme ho označit dnes módním slovem "crossover", akorát mixuje netradiční automobilové čeledi. Klasický crossover se totiž vaří podle receptu: terénní auto + cokoliv si umanete.

Nissan Townpod

Podle tvůrců je townpod auto pro podnikatele dneška. Je jednoduché a zároveň velmi variabilní. Spojuje výhody osobáku a lehké dodávky, což naznačuje, že je townpod docela velký, rozhodně větší, než jak působí na fotkách.

Podlaha je hodně nízko a je dokonale rovná. Zadní sedadla jsou posuvná ve prospěch zavazadlového prostoru (můžete je "přirazit" k opěradlům předních). Náklad nastupuje křidlovými dveřmi, které jsou pro dodávky nejpraktičtější.

Kompletní zpravodajství z pařížského autosalonu ZDE

Na přístrojovce je dotykový displej, který komunikuje s telefonem ve vaší kapse. V minimalisticky pojatém interiéru se přes dotykové displeje ovládá téměř všechno. Řidiči naštěstí zůstal volant, dva pedály, a pár ovladačů. Paluba je maximálně "multimediální" a stále "online". Chytrá navigace se vám snaží pomoci i při známé cestě domů. Radí třeba kudy objet kolonu a kde dobít baterky. Muziku můžete poslouchat z různých přehravačů a nebo rovnou z internetu.

Nissan Townpod

O pohon se stará technika nulaemisního sériového Nissanu Leaf, který přes Paříž míří na vybrané evropské trhy (Češi si musí nechat zajít chuť). Zásuvky pro dobíjení lithiových baterií jsou vepředu pod automaticky otevíranými dvířky.

Na bílé karoserii rozehrávají představení modré díly a rafinované osvětlení. Designéři také zvolili oblíbené usnadnění nástupu bezu středového sloupku. Až tohle potrhlé automobilové stvoření zamíří do výroby, určitě středový sloupek z bezpečnostních důvodů dostane.