Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan uřízl střechu sporťáku 370Z, letošní sezonu kabrioletů ale nestíhá

  11:00aktualizováno  11:00
Kratší, širší a výkonnější, takový je nový otevřený Nissan 370Z Roadster. Ryze sportovní kupé přišlo o střechu a náramně mu to sluší. Výkony kupé přitom zůstaly zachovány, jen pocit z jízdy bude ještě emotivnější.

Nissan 370Z Roadster | foto: Nissan

Nástupce populárního sporťáku Nissan 350Z už nějakou dobu brázdí silnice, bohužel prozatím převážně ty americké. Komu by však víc vyhovoval otevřený sporťák, může si ještě letos pořídit kabriolet označený 370Z Roadster.

Letní sezonu ale už nestihne, novinka se totiž začne prodávat až na konci léta. Prvním zákazníkům to ale asi vadit nebude, na Floridě nebo v Kalifornii lze s otevřenou střechou jezdit celý rok. Roadster se totiž bude opět nejdříve prodávat v USA, do Evropy se dostane asi až příští rok.

Nissan 370Z Roadster

Roadster si z kupé půjčil velkou část komponentů. Přišel však o pevnou střechu a místo ní nabídne tradiční látkovou.

Nissan se nenechal zlákat k použití dnes tak populární plechové střechy. Důvodem byla úspora hmotnosti, ale také nedostatek místa ve dvoumístné karoserii. Střecha je doplněna skleněným zadním oknem včetně vyhřívání a manipulace s ní je zcela automatická na jedno stisknutí tlačítka.

Nissan 370Z Roadster

Příznivci klasické konstrukce si v případě nového nissanu přijdou na své. Podélně uložený motor vpředu pohání zadní nápravu. Pod kapotou se ukrývá hliníkový šestiválec do V s výkonem 332 koní (asi 247 kW), který vrcholí v 7 000 otáčkách za minutu. Točivý moment má hodnotu 366 Nm při 5 200 ot/min. Oproti předchozímu modelu 350Z je tedy novinka o něco výkonnější, ale je nutné upozornit, že zatím jsou k dispozici parametry jen pro americkou verzi "zetka".

Nissan 370Z Roadster

Stejně jako u kupé si budou moci zákazníci vybrat mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovou automatickou převodovkou. V jejím případě nechybí možnost manuální změny rychlostí pádly pod volantem, u manuální převodovky nabízí Nissan funkci SynchroRev Match, která si drží pod kontrolou otáčky motoru při podřazování.

Nissan 370Z Roadster

Nissan 370Z Roadster si případní zájemci budou moci vybrat ve dvou úrovních výbavy. Základní nemá žádné speciální označení, lepší se pak jmenuje Touring. V té si lze objednat výkonnější odvětrávané kotoučové brzdy a větší devatenáctipalcová kola, standardní verze si musí vystačit s koly o jeden palec menšími.

Nissan 370Z Roadster

Elegantní sportovní interiér je ve vyšší výbavě čalouněný kůži včetně částečně elektricky ovládaných sedadel. Ve vyšší výbavě je dodáván i výkonný audiosystém Bose včetně Bluetooth handsfree. Jako doplněk lze zvolit barevnou navigaci s pevným diskem a také sportovní kit.

V Evropě se nové "zetko" začne prodávat až příští rok, což platí pro verzi kupé s pevnou střechou. Zahájení prodeje kabrioletu zatím nebylo oznámeno. V USA bude základní cena kupé 30 000 USD, kabriolet má být o 4 000 dolarů dražší. Evropské ceny ale budou tradičně vyšší, aplikovat na ty americké jednoduchý kurzový přepočet nemá cenu.  

Autoři:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.