Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan X-Trail: bezpečný kočárek

  14:30aktualizováno  14:30
Vybíráte si auto také s ohledem na to, jak dokáže ochránit vaší drobotu? Na první pohled mohutné SUVčko Nissanu má sice jen čtyři hvězdy z crashtestu EuroNCAP, dokáže ale dobře ochránit dětskou posádku.

Crashtest Nissan X-Trail | foto: EuroNCAP

Čtyři hvězdičky za ochranu posádky nejsou zrovna ohromujícím výsledkem. Menší brácha a evropský bestseller s nevyslovitelným jménem Qashqai dosáhl na plný počet pěti hvězdiček za úplně nejlepší výsledek nárazového testu v historii ...více

X-trail si ale z laboratoří, kde autům programově ubližují, odváží pochvalu a čtyři hvězdičky z maximálních pěti za ochranu dětí v doporučené autosedačce FAIR G0/1 ISOFIX.

Nissan X-Trail s dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou při čelním nárazu ztrácel body za nedostatečnou ochranu hrudníků cestujících vpředu. Nohám šoféra a spolujezdce také hrozí poranění od přístrojovky. Ochranu posádky v případě bočního nárazu zvládá na výbornou.

Jak vidno, ani na pohled neohrožený "teréňák" neznamená automaticky dokonalé bezpečí. Což ostatně potvrzují také výsledky konkurence. Mezi auty do lehkého i těžkého terénu se pětihvězdičková auta začala objevovat častěji až v posledních letech.

Mohutnost japonského SUVčka je na škodu při hodnocení přívětivosti k chodcům. V případě střetu s člověkem mu x-trail poskytuje průměrnou dvouhvězdičkovou ochranu.

Nutno zdůraznit, že EuroNAP řadí X-Trail mezi "malé" teréňáky.

Nissan  X-Trail v crashtestu
ochrana posádky 4**** (max. 5)
ochrana dětí 4**** (max. 5)
ochrana chodců 2* (max. 4)
použitá autosedačka pro dítě (1,5 roku) FAIR G0/1 ISOFIX RWD
použitá autosedačka pro dítě (3 roky) FAIR G0/1 ISOFIX FWD

Když v roce 2002 rozbíjeli jeho předchůdce, byly výsledky stejné (4 hvězdy a 2 hvězdy, ochrana dětí nebyla hodnocena).

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.