Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan X-trail: hranatý klasik nanovo

  13:01aktualizováno  13:01
Na český trh právě přijíždí nový Nissan X-trail. Oblíbený model se prodával v předchozí generaci v Evropě lépě, než sám výrobce očekával. Hranaté SUVčko proto sází na osvědčené tvary a techniku.

Nissan X-trail | foto: Nissan

Představil se na autosalonu v Ženevě, že je to potomek oblíbeného SUV se pozná na první pohled. Nenápadný kabát předchůdce skrýval nečekané kvality.

Původního X-trailu se v Evropě ročně prodávalo 54 000 kusů ročně. Celkově jich po evropských silnicích jezdilo 275 000, což byl více než dvojnásobek původního cíle.

Moderní nissany extravagancí rozhodně nešetří, v provozu je nepřehlédnete, lhostejno, jsou-li malé, velké, rodinné, SUVčkovité. Když už nekonvenčně nevypadají, mají alespoň hodně podivné jméno - viz. Qashqai.

V případě nového X-trailu se designéři ale hodně mírnili. Rozhodli se vycházet z hranatých tvarů předchozí generace. Nepozorné oko může starého s novým zaměnit.

Jak už je téměř nepsaným pravidlem, auto s novou generací narostlo. Na podvozkové platformě bestselleru qashqaie s přední McPhersonovskou nápravou a zadní víceprvkopovou na pomocném rámu se usadila karoserie o 175 milimetrů delší. Rozvor se protáhl o půl centimetru. Délka je tak nově 4 630 milimetrů, rozvor 2630. Nový x-trail je také o centimetr vyšší a o dva širší než předchůdce.

Do kufru se nacpe  479 litrů věcí a při sklopených zadních sedadlech 1773 l. Další důležité míry: nájezdový úhel je 26, přechodový 20 a zadní 23 stupňů. Bez škrtnutí o podvozek přejede 20centimetrové překážky.

Poháněna jsou kola přední nápravy o připínání pohonu zadních kol se stará elektronika. Systém All-Mode 4x4 v případě prokluzu hnaných kol pošle až 50% kroutícího momentu na zadní nápravu. Až do 40kilometrové rychosti je možné jet s poháněnými všemi čtyřmi díky zámku pohonu všech kol, po překročení čtyřicítky elektronika pohon zadní nápravy odpojí.

V novém X-trailu se ještě přidalo písmenko i - pohon všech čtyř má tedy být inteligentní. Vyšší stupně výbavy mají All-Mode 4x4-i v základní výbavě, u nejnižší je třeba pětadvacet tisíc připlácet.

Chytřejší varianta systému obsahuje ESP a tempomat. Při startech do kopce řidiči pomáhá systém Uphill Start Support, který po uvolnění brzdového pedálu auto nepustí skopce dolů. Při prudkých sjezdech pomůže omezovač rychlosti DDS (Downhill Drive Support).

Nejvýraznější změnou na pracovišti řidiče je přestěhování kapličky přístrojů ze středu přístrojové desky na obvyklejší místo za volant. Zbylo tak místo pro displej navigace.

Základní výbava obsahuje například automatickou klimatizaci, palubní počítač, rádio s CD přehrávačem a ovládáním na volantu, nebo Bluetooth hands free. Posádku chrání šest airbagů. Za příplatek je kromě xenonů například mohutný střešní nosič, ve kterém jsou zapuštěná pomocná světla, nebo parkovací kamera. K mání je i prosklení střechy.

V nabídce jsou 4 motory, pro tento druh aut obvyklejší turbodiesely mají oba objem dva litry a výkony 150 a 173 koní, kroutící momenty jsou 320 a 360 Nm. Kdo chce do přírody jezdit s benzinem v nádrži, má na výběr z dvoulitru 141 koní (196 Nm) a dvouapůllitru 169 koní (233 Nm).

Motory dostanou ke spolupráci šestistupňové manuály, silnější nafťák za příplatek šestistupňový automat, potentnější benzinový motor pak bezestupňovou převodovku CVT.

Nový X-Trail je od tohoto týdne k mání i na českém trhu. Cena verze s 2litrovým benzinovým motorem v základní výbavě činí 755 000,- Kč s dieselovým agregátem je to 799 000,-.

Nissan X-trail v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4630 x 1785 x
1680 x 2630
objem kufru (l) 479 - 1773
MOTORY
(max. výkon - kW/k, kroutící moment - Nm, max. rychlost - km/h, zrychlení 0-100 km/h - s)
benzinový 2,0 l 104/141, 196,
184, 11,1
benzinový 2,5 l 124/169, 233,
194, 9,8
naftový 2,0 l 110/150, 320,
188, 12,5
naftový 2,0 l 127/173, 360,
200, 10,0
pneumatiky 215/65 R16
hmotnost pohotovostní/celková (kg) 1482/2050

 Nissan X-trailNissan X-trailNissan X-trail



Nissan X-trailNissan X-trailNissan X-trail



Nissan X-trailNissan X-trailNissan X-trail



Nissan X-trailNissan X-trailNissan X-trail



Nissan X-trailNissan X-trail



Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.