Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan Z - nový sporťák v retro stylu

  12:01aktualizováno  12:01
Japonská automobilka Nissan přichází s futuristickým sportovním vozem nazvaným Z. Hravý koncept vzbudil na autosalónu v Detroitu takovou odezvu, že se už od příštího roku začne prodávat ve Spojených státech. Cílem automobilky bylo maximálně snížit cenu, což se podařilo na 30 tisíc dolarů.

První koncept Z ještě striktně kopíroval linie historického Datsunu 240Z z roku 1970, poslední verze už míří do budoucnosti. Z původního Datsunu zůstaly prověřené součásti jako koncepce motoru vpředu s pohonem zadních kol, dvě sedadla, šestiválcový agregát pod kapotou.

Nezávisle zavěšená dvacetipalcová kola, obutá do nízkoprofilových pneumatik 255/35 vpředu a 275/35 vzadu, nízké těžiště a dlouhý rozvor mají zajistit zážitek z jízdy srovnatelný s formulí 1.

Pohon obstará 3,5 litrový vidlicový šestiválec řady VQ o výkonu 260 koní (jeho úspornější třílitrová verze je známá třeba z Maximy). Tvůrci vozu předpokládají, že sporťák zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 6 sekund (z manuální převodovkou). 

V Evropě se Nissanu Z dočkáme v roce 2003, tedy o rok později než ve Spojených státech. Za Atlantikem bude stát 30 tisíc dolarů, u nás v přepočtu kolem 1,1 milionu korun.

Starý Datsun se novinářům představil v roce 1969. Tehdy byl vybaven řadovým šestiválcem 2,4 litru o výkonu 151 koní a zrychloval na stovku za 9 sekund. Stál 3500 dolarů.  Doslova přes noc se stal hitem a čekací doby se protáhly až na půl roku.

Legendární Datsun 240Z

Nissan Z

Autor:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.