Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Astra odhalena!

  20:02aktualizováno  20:02
Vynořily se první fotografie a informace o finální podobě nové generace Opelu Astra. To, jak by měl vůz vypadat naznačila už studie Opelu GTC představená v Ženevě. Civilnější varianta pro nejširší klientelu, jak se z fotografií zdá, za dynamikou konceptu rozhodně pokulhávat nebude.

Poprvé bude možno astru "naživo" spatřit letos na podzim ve Frakfurtu. První zákazníci se pak z pohledného kompaktu budou moci radovat na jaře roku 2004.

Realitivně vysoké boky nové astry dávají vozu dojem robustnosti. Sportovní výraz, který zdobil ženevské "gé-té-céčko" ani civilnější variantě neschází. V nabídce výrobce budou figurovat údajně i osmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Pozornost si zaslouží také členité partie předku a zádě, které zdobí čiré světlomety a chromové doplňky.

Pro úplnost řekněme, že mimo vyobrazené pětidveřové verze bude možné astru pořídit i v třídveřové variantě (jistě ne nepodobné zmiňované studii GTC), a kombíku.

Pohonných jednotek bude v nabídce, podle dostupných informací, osm - pět benzínových a tři turbodiesely. Šestnáctiventilové ECOTECy budou začínat na objemu 1,4 litru a končit na dvou litrech. Nejslabší "jedna-čtyřka" nabídne 80 koní výkonu, s "dvoulitrem" pod kapotou budou piloti astry krotit až 200 koní.

Z nových motorů jmenujme dieselový agregát 1,9 CDTI, který bude disponovat výkonem 150 koní a benzinový "oturbovaný" dvoulitr se stosedmdesáti koňmi. Dvousetkoňový dvoulitr přijde až v průběhu roku 2005. Motory budou spřaženy s manuální šestistupňovou převodovkou. V nabídce samozřejmě zůstane i pětistupňový manuál a automatická převodovka Easytronic.

K technickým lahůdkám, které Opel chystá, patří bezesporu systém CDC (Continuous Damping Control), který kontinuálně kontroluje a mění nastavení tlumičů v závislosti na povrchu vozovky a stylu jízdy. CDC spolupracuje se systémem IDSPlus, ten řidiči umožní zvolit sportovnější nastavení podvozku, systém v závislosti na poloze plynového pedálu a natočení volantu reguluje nastavení tlumičů a zvyšuje tak bezpečnost a dynamiku jízdy.


Momentálně je předčasné mluvit o cenách, ale dá se předpokládat že budou v relacích shodných s konkurencí.


Zdá se, že letošní motoristický podzim bude ve znamení (dnes už bývalé) "golf třídy". Ve Frankfurtu se můžeme těšit na novou astru, novou "trojkovou" Mazdu a pokud nechce Volkswagen úplně přijít o přízeň zákazníků, měl by co nejrychleji (už v Ženevě bylo lehce pozdě) představit nový golf.





Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.