Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Audi A6 startuje, bude jezdit i na baterky

  14:30aktualizováno  14:30
Nová A6 je vybavená jako šéfovská A8 a k mání bude i hybridní verze. Nová generace důležitého modelu Audi dorazí do prodeje začátkem roku 2011. Ceník začíná částkou 999 000 Kč za verzi s motorem 2.0 TDI.

Designérský tým vedený Stefanem Sielaffem se moc odvázat nemohl. Stejně jako u nového passatu od kolegů z Volkswagenu se nová A6 od té staré moc neliší. Karoserie nové A6 je z velké části vyrobena z hliníku a vysokopevnostní oceli. Audi slibuje skvělé odhlučnění. Limuzína je 4,92 metru dlouhá, 1,87 metru široká a 1,46 metru vysoká.

Z většího A7 Sportback si nové audi vypůjčilo do interiéru nápad s ozdobnou lištou opisující oblouk celou kabinou. Stejně jako u A7 může být z dekoru z vrstveného dřeva. Řidiči se ale bude víc líbit, že je středový panel lehce natočený k němu.

Za příplatek můžete mít sedadla, která kromě obvyklého vytápění umí i odvětrávat a masírovat. Za další peníze navíc je head-up displej, který promítá důležité provozní informace do zorného pole řidiče. Na přání je také ovládací systém MMI touch, který umožňuje ovládat většinu funkcí navigačního systému speciálním dotykovým rozhraním. Stačí psát písmena prstem poslepu, auto si přebere i opravdu hodně doktorsky vypsanou ruku.

Líbit se bude připojení na internet, na kterém Audi spolupracuje s Googlem. Auto třeba stahuje z portálu Google Earth fotomapu a používá ji pro navigaci.

Audi A6

Navigační systém také spolupracuje s asistenčními a bezpečnostními systémy. Řídící jednotky světlometů, samočinné převodovky a adaptivního tempomatu od něj získávají data o průběhu trasy. Takže převodovka ví, jaká zatáčka ji čeká a podle toho řadí. Nechybí hlídači řidiče: Audi pre sense umí zmírnit následky nehody, další pomocník ohlídá, aby řidič je ve svém pruhu a je tu i samoparkovací asistent.

Do začátku dostane nová A6 pět motorů s výkony od 177 do tří set koní: dva zážehové (atmosférický 2,8 FSI a 3,0 TFSI přeplňovaný kompresorem) a tři TDI. Základem je 130kilowattový čtyřválcový turbodiesel 2,0 TDI, který je i nejúspornějším nabízeným motorem. Ve spojení s manuálně řazenou mechanickou převodovkou vystačí podle měření automobilky se 4,9 litru nafty na 100 km.

Chystá se ještě hybridní provedení, ve kterém bude dvoulitrové benzinové TFSI spolupracovat s elektromotorem. Ten pomůže základním 211 koním ještě dalšími pětačtyřiceti. Spolupracovat bude s osmistupňovým automatem. Stejnou techniku dostane i chystané hybridní Audi Q5. Hybridní A6 ujede jen na elektřinu tři kilometry šedesátkou, se zhasnutým benziňákem bude umět upalovat až stovkou.

V klasické nehybridní verzi budou na výběr dva různé typy automatických převodovek, samozřejmostí je nabídka verze s pohonem všech kol. Na přání bude vzduchové odpružení včetně elektronicky řízených tlumičů.

Kufr sedanu má objem 530 litrů, na autosalon do Ženevy by měla mít automobilka připravenou verzi kombi, která toho odveze víc.

Audi A6
Autor:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.