Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová auta jsou díky kilům nebezpečnější okolí

  14:15aktualizováno  14:15
Podle studie ohrožují moderní auta okolí více než staré typy. Na vině je větší váha.

Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

Moderní automobily jsou při kolizi pro posádky jiných vozidel nebezpečnější, než byla starší auta, vyplývá z nové britské studie.

Důvodem je hlavně vyšší váha. Vlastní posádku jsou ale schopné mnohem lépe ochránit, než tomu bylo u starších modelů.

Porovnáním statistik experti zjistili, že řidiči, do jejichž vozu narazil automobil registrovaný v letech 2000 až 2003, mají o 46 procent vyšší pravděpodobnost, že zemřou, než pokud do nich narazí vůz registrovaný v letech 1988 až 1991.

Tento fakt podle britské národní Laboratoře pro výzkum dopravy vysvětluje, proč se nesnižuje počet mrtvých v automobilech při dopravních nehodách, i když celkově se počet obětí dopravních nehod snížil o více než šest procent za posledních sedm let.

Mimo jiné kvůli bezpečnostním prvkům jsou dnešní automobily podle laboratoře v průměru o pětinu těžší než před deseti lety.

Na hmotnosti přidávají i požadované výkonnější motory. Například dnešní VW "Brouk" je o půl tuny těžší, než byl stejný model v roce 1976, a je také delší, vyšší a rychlejší.

Dnešní automobily mají mnohem lepší výsledky v bezpečnostních testech, než měly starší typy. Ale tyto testy měří jen to, jak automobil ochrání vlastní posádku nebo chodce. Nezjišťují, jakou škodu způsobí jinému vozidlu, konstatují experti ve zprávě o svém výzkumu.

Autor:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.