„Auta, která jezdí v národní formuli, jsou stará deset až patnáct let. My jsme přišli se zcela novým českým závodním autem, které je relativně jednoduché na výrobu, cenově dostupné při pořízení i na provoz. Při zkouškách jsme se dostali na rychlost 229 kilometrů v hodině, současné formule 1400 dosahují na maximum kolem 190 kilometrů. Podařilo se to díky originálnímu designu, konstrukci a motoru z motorky Suzuki,“ uvedl Miroslav Sanytrák z týmu Česká formule, který monopost vyvíjí od roku 2006.
Na nové formuli začal pracovat uznávaný český automobilový designér Václav Král, nyní jí dokončil tým pod vedením jeho syna Jiřího. „Táta jí chtěl nabídnout jako dostupnou verzi závodního vozu, aby se u nás lépe rozvíjel automobilový sport. To je i náš cíl,“ uvedl.
Téměř bezúdržbový vůz
„Prosadit nový originální vůz je hrozně těžké. Nikdo vám nedá peníze dokud auto nepojede a neudělá dobré časy. Takže práce na vývoji formule je ze všeho nejvíc srdeční záležitost. Podařilo se nám ale vytvořit v podstatě bezúdržbovou formuli, do které se jen lije benzín a jednou za čas se vymění spojka a brzdové destičky. Roční provoz přijde tak na tři sta tisíc, to je v porovnání s jinými monoposty velmi příznivé,“ upozornil Karel Jílek mladší, který se na vzniku formule rovněž podílel.
Včerejší testovací jízdy na mosteckém autodromu byly úspěšné. Formule MX 1-11 bude v příští sezóně jedním z vozů závodu Národních formulí 1400.
Kromě jejich pilotů ji ale budou moci „řídit“ i automobiloví fandové - její model v měřítku 1:32 se totiž bude prohánět po tradiční české autodráze Faro.
„Pracujeme na sérii sběratelských modelů, která představí všechna závodní auta z českých okruhů,“ prozradil Roman Kysel, jehož firma autodráhu vyrábí.