Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová česká motorka Blata míří do prodeje, vývoj stál 100 milionů Kč

  16:41aktualizováno  16:41
Tisíce motocyklů jezdících po světě by měly mít v budoucnu na nádrži značku blanenského výrobce. Firma Pavla Blaty právě představila nový stroj o objemu 125 kubických centimetrů, který vyvinula přímo jeho továrna.

Pavel Blata představuje novou motorku Blata 125, jejíž výroba právě odstartovala | foto: Radek Miča, MAFRA

Motocykl ale uvedl se zpožděním, podle původních plánů měla blanenská továrna Blata vyrobit už v loňském roce tři tisíce kusů. Nakonec ale vzniklo jen asi třicet motorek. Podnik letos plánuje výrobu tří tisíc kusů nového motocyklu, které se budou prodávat většinou na zahraničním trhu.

Stavba nového závodu výrobce motocyklů Blata v blanenské průmyslové zóně se zatím odsouvá. Minimálně příští dva roky jej společnost nezačne budovat. Mimo jiné i kvůli stomilionové investici do nového silničního motocyklu, který výrobce včera představil. V současné továrně by měli dělníci během letoška zkompletovat tři tisíce kusů nové motorky, zároveň ale výrazně omezí výrobu minimotorek, se kterými Pavel Blata před lety prorazil na trhu.

Zatímco v minulosti firma vyrobila až deset tisíc minimotorek ročně, loni to bylo dva a půl tisíce strojů. A letos to bude podle Pavla Blaty jen asi patnáct set takzvaných "minibiků". "Budou ale ve vyšší kvalitě," podotkl Blata.

O novém silničním motocyklu mluví Blata už několik let. Jeho výroba ale nabrala zpoždění. Déle jí trvalo vyřizování dokumentů a také konstrukce stroje.

Blata nevyloučil, že se firma dostane i k silnějším strojům než k těm s kubaturou 125 krychlových centimetrů a výkonem 15 koní. "Bude ale záležet na prodejích nynějšího modelu," poznamenal.

Za nový motocykl z blanenské továrny zaplatí zájemci přibližně devadesát tisíc korun.

Firma počítá s tím, že se jí stomilionová investice do vývoje nové motorky rychle vrátí. Už několik let se jí nedaří překročit hranici tržeb 100 milionů korun, především kvůli padělatelům jejich miniaturních motocyklů, kteří jí v minulosti způsobili ztráty ve stovkách milionů. Pavel Blata míní, že díky novému motocyklu by se mohla společnost přes pomyslnou hranici přehoupnout.

Blata 125

Autoři: ,




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Asi netřeba dalšího přesvědčování, že ani yamaha se v terénu neztratila.
Velký test: scramblery jsou dnešní hit do terénu i na frajeření

Který scrambler je nejlepší? Ten postavený v ateliéru, nebo ten koupený jako nový sériový model? Kromě otestování na běžných českých silnicích jsme naložili...  celý článek

Honda CMX 500 REBEL
Rebel je hodný jako beránek. Ideál pro slečny i motorkářský potěr

Rebelem je obvykle nazýván jedinec, který si neláme hlavu se zákony a pravidla mu mnoho neříkají. Prostě někdo, kdo umí tak trochu zlobit. Je tohle ale...  celý článek

Miroslav Čada
Otec Masarykova okruhu málem přilákal do Brna formuli 1

Nejprve závodník, který bez tovární podpory porážel Frantu Šťastného. Potom tajemník Velké ceny. Ale především otec novodobého Masarykova okruhu. To je málo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.