Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová česká motorka: Blata Origami B2

aktualizováno 
Model Origami B1 dostal blanenskou Blatu na výsluní minibikové scény. Nyní se dočkáváme zbrusu nového Origami B2.

Blata Origami B2 victory Kit | foto: Blata

Opticky vychází "bé-dvojka" z předchozího modelu, ovšem technicky je vypiplaná k ještě větší dokonalosti. Rám má pozměněnou geometrii, která by měla zajistit ještě snadnější překlápění stroje v zatáčkách.

Novinka přiváží revoluční novinku v podobě hydraulicky ovládaných brzd, jako mají velké stroje, dokonce ve variantě "všechno radiální". A když už v té zatáčce budete a najedete na nějaký hrbol, určitě oceníte sériově montovaný, do 21 poloh nastavitelný tlumič řízení.

Aby si tu správnou jízdní polohu našel každý, na to má nová blata přichystané polohovatelné stupačky, a aby se co nejméně musel měnit "spotřební materiál", má zadní rozetu z leteckého duralu.

Blata Origami B2 je již v prodeji, a to hned ve dvou verzích: Standard a Victory Kit. Opticky jsou stejné (hodně se dbalo na barevné sladění kapot a detailů), ale rozdíl je v motoru: ten standardní dává z dvoudobého motůrku o objemu 39,8 cm3 plněného karburátorem Dell‘Orto PHVB 19 (benzin Natural 98 se syntetickým olejem 1:40) výkon 13 koní při 12 300 otáčkách a krouticí moment 8,1 Nm při 12 tisících otáčkách, zatímco kitový motor vybavený také jiným výfukem "umí" 14,5 koně při 11 700 a 8,6 krouticích newtonmetrů při 10 900 otáčkách. Na 25kilového prcka to rozhodně není špatné...

Ceny na českém trhu byly stanoveny následovně: za standardní verzi dáte 56 999 Kč, vyladěná Victory Kit vyjde na 66 999 Kč.

Není to málo, ale za své peníze dostáváte špičkové závodní nářadí. A pokud si nemůžete nebo nechcete dovolit vydat takovou sumu, tak Blata vyprodává poslední kusy původní Origami B1.

VÍCE ČTĚTE V 45/08 VYDÁNÍ ČMN

Autoři:


Témata: Blata, peníze, jízdné


Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Masivní odlitek z hliníkové slitiny tvoří páteř japonského supersportu.
Slavná Honda CBR Fireblade slaví, dnes je to počítač na kolech

Model Fireblade slaví v letošní sezoně neuvěřitelné pětadvacáté výročí své existence. A protože čtvrt století je skutečně slušný kus života, rozhodla se Honda...  celý článek

Asi netřeba dalšího přesvědčování, že ani yamaha se v terénu neztratila.
Velký test: scramblery jsou dnešní hit do terénu i na frajeření

Který scrambler je nejlepší? Ten postavený v ateliéru, nebo ten koupený jako nový sériový model? Kromě otestování na běžných českých silnicích jsme naložili...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.