Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Světová premiéra nové české motorky v Praze

aktualizováno 
Závodní speciál do terénu je skrytou hvězdou motovýstavy v Praze. Nové enduro představuje česká značka VM Motor, která je prozatím známá hlavně mezi motorkáři, kteří se rádi bahní, nebo jezdí flat track. Novou motorku postavil pod svou značkou motokárový a automobilový závodník Vladimír Vácha.

Po šestistovce, která jezdí s úspěchy americkou plochou dráhu "flat track", přichází VM Motor s novým modelem určeným pro závodníky. VM MX450, jak se nový stroj jmenuje (MX jako motokros), je ve světové premiéře k vidění v pražských Holešovicích na výstavě Motocykl 2013. "Mnozí by vůbec nečekali, že taková motorka může v Česku vzniknout. Je to čerstvá novinka, doskládali ji teprve před několika týdny," popisuje Ondřej Hrůza, ředitel společnosti MR43, která motorku písecké firmy v Praze představila.

Nová čtyřistapadesátka se řadí vedle z předchozího modelu VM 610F. Vácha a jeho vývojáři vyvinuli vše nově ve vlastní režii, od rámu přes motor s řídící jednotkou a zapalováním až po design vnějších panelů. Jednoválec od VM má vstřikování paliva, které si může závodník přes USB port naprogramovat podle potřeby. "Je to motorka pro profíky. Velmi ultimativní stroj na úrovni těch, které jezdí mistrovství světa," vysvětluje Hrůza.

"VM je vlastní konstrukce, český projekt české motorky," komentuje českou novinku Matěj Oliva, motocyklový odborník a spolupracovník iDNES.cz. "Má pěkně řešený rám," oceňuje.

VM MX450

VM prozatím pro stroj pro závodění do bahna ladí cenu. První nástřel je kolem 170 tisíc, ale ještě se vše propočítává. "Cena je velmi zajímavá vzhledem k výbavě, motocykl je přímo vybavený na ostré závodění, osazený kvalitními komponenty," dodává Ondřej Hrůza. Však Vladimír Vácha zastupuje v Česku třeba dodavatele motocyklových tlumičů Öhlins.

VM kromě této novinky připravuje ještě další zajímavé projekty. "Pod značkou VM se chystají modely homologované do civilního provozu. Především endura s tímto českým motorem ze čtyřistapadesátky," prozrazuje Hrůza.

Vladimír Vácha však chystá ještě další specialitu v podobě polotovarů. "Dlouho se to drželo pod pokličkou, ale pracuje se na velkém projektu. Člověk si bude moci koupit od VM samotný motor v rámu a dostaví si motorku podle svého doma. Takže si bude moci postavit motorku podle své potřeby, pro flat track, enduro nebo motokros, se svými komponenty, které sám používá. To nenabízí snad nikdo jiný," popisuje Ondřej Hrůza.

VM M450 v číslech

  • motor: kapalinou chlazený, 4taktní DOHC jednoválec s náklonem dozadu 449,7 ccm
  • startování: nožní (volitelně elektrický startér)
  • převodovka: 5rychlostní, spojka s hydraulickým ovládáním
  • rám: příhradový otevřený CrMo
  • přední odpružení: upside-down teleskopická vodlice 48mm Öhlins TTX, zdvih 310 mm
  • zadní odpružení: CrMo kyvná vidlice s přepákováním s tlumičem Öhlins TTX, zdvih 310 mm
  • přední brzda: hydraulická kotoučová VM Motor, průměr 260 mm
  • zadní brzda: hydraulická jednokotoučová VM Motor, průměr 250 mm
  • rozvor: 1480 mm
  • výška sedla: 835 mm
  • objem nádrže: 6,8 litru
  • pohotovostní hmotnost: 113 kg




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Na pražském koupališti Džbán se sešli majitelé skútrů Vespa
VIDEO: V Praze je vosí rojení. Slavné vespy mají sraz

Tento víkend se čeká v Praze vosí rojení. V Campu Džbán se koná tradiční mezinárodní sraz motocyklů Vespa z celé Evropy. PragoVespa 2017 je největším srazem...  celý článek

Asi netřeba dalšího přesvědčování, že ani yamaha se v terénu neztratila.
Velký test: scramblery jsou dnešní hit do terénu i na frajeření

Který scrambler je nejlepší? Ten postavený v ateliéru, nebo ten koupený jako nový sériový model? Kromě otestování na běžných českých silnicích jsme naložili...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.