Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová fabia: Troje dveře a 170 koní pro RS

  18:40aktualizováno  18:40
Německý magazín Auto Bild přinesl obrázky nové Škody Fabia, která se v prodeji objeví možná již příští rok. Druhá generace malé škodovky se designově zhlédla v roomsteru, s kterým automobilka vyjede už za dva měsíce.

Nová fabia dostane stejně jako roomster černé přední a prostřední sloupky karoserie. Díky tomu se opticky spojí čelní sklo s bočními okny a vznikne dojem výrazně proskleného auta.

Také celá příď bude masivnější než u současného modelu, dojem podtrhnou větší světla. Více svěžesti je možné čekat od zadní část fabie s přepracovanými světly i posledním sloupkem karoserie.

Sedan ne, tři dveře ano
Podle Auto Bildu se fabia II opět dočká tří variant karoserie. Samozřejmě zůstane nejžádanější pětidveřový hatchback, o budoucnost se nemusí bát ani příznivci kombíků.

Ofenzivní, ale šetřící Škoda

   Nové modely, ale i úspory a tím chudší výbavy čekají na Škodu Auto, napsal dále Auto Bild.
   Letos Škodovka na trh uvede lifestylovou verzi praktického auta -  Škodu Roomster. Škoda Fabia omládne příští rok v podobě druhé generace. Rok 2008 má v Mladé Boleslavi patřit malému SUV s pracovním názvem Yeti. Škoda Superb II přijde na řadu hned v dalším roce.
   Na jedné straně se škodovky v příštích letech dočkají nejmodernějších technologií v podobě sedmistupňové převodovky DSG.

Méně výbav
   Na druhou stranu se koncernu nelíbí až přílišná noblesa vozů s okřídleným šípem. Proto se má podle Auto Bildu zmenšit nabídka příplatkových výbav a v interiérech si zákazníci vyberou z menší nabídky materiálů. Levnější značka nemůže nabízet auta stejná jako Volkswagen, míní německý časopis.
  
Jednotlivé značky koncernu si mají taky méně konkurovat než nyní. Co to znamená pro Škodu? Že se nedočká výroby velkého MPV, jakými jsou VW Sharan a Seat Alhambra. Také minivůz typu VW Fox se v Mladé Boleslavi vyrábět v nejbližší době nebude. Konkurenční zákazy neminou ani Škodu Superb, která si i v budoucnu nechá zajít chuť na praktického kombíka.

Ale sedan nabídku opustí a nahradí jej třídveřová karoserie, kterou dnešní fabie nemá.

Turbo pro fabii
Německý magazín nepředpokládá, že by se nová příští rok představená novinka prodávala i s pohonem všech kol nebo jako kabriolet. Zato motory se změní.

Nově se pod kapotou mladoboleslavského bestselleru objeví benzínová čtrnáctistovka FSI Turbo s výkonem 125 koní a točivým momentem 200 Nm.

Dvojité přeplňování pak čeká na sportovní verzi Fabia RS (170 k/240 Nm).

Mezi diesely vzroste výkon motoru 1.9 TDI na 105 koní a 250 newtonmetrů kroutícího momentu, v roce 2009 jej podle informací Auto Bildu nahradí motor 1.6 se systémem Common-Rail.

Vše se nezmění
Možná trochu překvapivě by podle tvrzení německého magazínu nová fabia měla dostat technickou platformu stávajícího modelu. Z úsporných důvodů.

V poslední době přitom platilo, že nová generace vozu koncernu Volkswagen vždy vyjížděla na nové podvozkové platformě. 

Superb už nedostane královský prostor
Poslední vydání Auto Bildu si bere na mušku i Škodu Superb. Přes všechny pochyby se podle německého magazínu objeví nástupce dnešního modelu, o poznání se ale zmenší.

Nebude už totiž technicky vycházet z Volkswagenu Passat, jak je to nyní, ale přebere základy z platformy, na níž jezdí VW Golf, Škoda Octavia nebo VW Jetta. Právě modelu jetta se bude podobat nový superb tím, že půjde o klasický čtyřdveřový sedan. Aby ale superb nebyl jen kopií jetty a nepodobal se příliš octavii, automobilka celý podvozek a karoserii protáhne. Nový superb se tak bude svou koncepcí spíše podobat dříve vyráběné vládní octavii s prodlouženým rozvorem.

Proč už nemůže příští superb spoléhat na zvětšenou karoserii Volkswagenu Passat? V tom má Auto Bild jasno: Aby německému bratrovi zbytečně neodváděl zákazníky. Největší škodovka se tak nedočká ani praktičtější karoserie typu kombi.

Záhadná novinka škodovky - Octavia Long, nebo nový superb? 

***

Více o nové Škodě Fabia, současnosti i historii tohoto vozu naleznete v příloze Auto moto MF Dnes, která vyjde ve středu 11. ledna.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.