Nová fabia dostane stejně jako roomster černé přední a prostřední sloupky karoserie. Díky tomu se opticky spojí čelní sklo s bočními okny a vznikne dojem výrazně proskleného auta.
Také celá příď bude masivnější než u současného modelu, dojem podtrhnou větší světla. Více svěžesti je možné čekat od zadní část fabie s přepracovanými světly i posledním sloupkem karoserie.
Sedan ne, tři dveře ano
Podle Auto Bildu se fabia II opět dočká tří variant karoserie. Samozřejmě zůstane nejžádanější pětidveřový hatchback, o budoucnost se nemusí bát ani příznivci kombíků.
Ofenzivní, ale šetřící Škoda |
Nové modely, ale i úspory a tím chudší výbavy čekají na Škodu Auto, napsal dále Auto Bild. Méně výbav |
Ale sedan nabídku opustí a nahradí jej třídveřová karoserie, kterou dnešní fabie nemá.
Turbo pro fabii
Německý magazín nepředpokládá, že by se nová příští rok představená novinka prodávala i s pohonem všech kol nebo jako kabriolet. Zato motory se změní.
Nově se pod kapotou mladoboleslavského bestselleru objeví benzínová čtrnáctistovka FSI Turbo s výkonem 125 koní a točivým momentem 200 Nm.
Dvojité přeplňování pak čeká na sportovní verzi Fabia RS (170 k/240 Nm).
Mezi diesely vzroste výkon motoru 1.9 TDI na 105 koní a 250 newtonmetrů kroutícího momentu, v roce 2009 jej podle informací Auto Bildu nahradí motor 1.6 se systémem Common-Rail.
Vše se nezmění
Možná trochu překvapivě by podle tvrzení německého magazínu nová fabia měla dostat technickou platformu stávajícího modelu. Z úsporných důvodů.
V poslední době přitom platilo, že nová generace vozu koncernu Volkswagen vždy vyjížděla na nové podvozkové platformě.
Superb už nedostane královský prostor
Poslední vydání Auto Bildu si bere na mušku i Škodu Superb. Přes všechny pochyby se podle německého magazínu objeví nástupce dnešního modelu, o poznání se ale zmenší.
Nebude už totiž technicky vycházet z Volkswagenu Passat, jak je to nyní, ale přebere základy z platformy, na níž jezdí VW Golf, Škoda Octavia nebo VW Jetta. Právě modelu jetta se bude podobat nový superb tím, že půjde o klasický čtyřdveřový sedan. Aby ale superb nebyl jen kopií jetty a nepodobal se příliš octavii, automobilka celý podvozek a karoserii protáhne. Nový superb se tak bude svou koncepcí spíše podobat dříve vyráběné vládní octavii s prodlouženým rozvorem.
Proč už nemůže příští superb spoléhat na zvětšenou karoserii Volkswagenu Passat? V tom má Auto Bild jasno: Aby německému bratrovi zbytečně neodváděl zákazníky. Největší škodovka se tak nedočká ani praktičtější karoserie typu kombi.
Záhadná novinka škodovky - Octavia Long, nebo nový superb? |
***
Více o nové Škodě Fabia, současnosti i historii tohoto vozu naleznete v příloze Auto moto MF Dnes, která vyjde ve středu 11. ledna.