Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová hračka pro velké kluky. Porsche Boxster je tu nanovo

  15:22aktualizováno  15:22
981 – tohle kódové označení měly posledních šest sedm let desky, ve kterých se ukrývala dokumentace nového porsche. Populární a mnohdy neprávem podceňovaný boxster se dočkal nové generace.

Porsche Boxster | foto: Porsche

V Züffenhausenu se drželi osvědčené architektury: dvě sedadla, za nimi motor co nejblíž středu a před nápravou. Lepší recept na skvělé nářadí k dovádění zatím nikdo nevymyslel.

Porsche Boxster

Nové Porsche Boxster dostalo výraznější design, který ho víc odliší od tradičního modelu 911. Design karoserie je inspirovaný hybridním supersportem 918 Spyder, který automobilka představila před dvěma roky jako koncept a chystá ho do výroby. Interiér zase vychází z toho v panameře a nejnovější devětsetjedenáctky.

Fotogalerie

Moc čísel zatím Porsche nezveřejnilo, ví se ale, že nový roadster má mít o šest centimetrů delší rozvor a víc rozkročená kola (vpředu o čtyři centimetry větší rozchod, vzadu o centimetr). Nový boxster bude ale zároveň o 35 kilo hubenější díky nahrazení některých ocelových dílů hliníkovými.

Elektrický posilovač řízení pochází z devětsetjedenáctky (model 991). Na zadní nápravě může být na přání systém Torque Vectoring, který inteligentně rozděluje točivý moment mezi kola.

Přímovstřikový 3,4litrový atmosférický šestiválcový boxer posílil oproti předchůdci v Boxsteru S o pět koní na 315. Tabulky slíbí osmilitrovou spotřebu. Boxster S vystartuje z nuly na stovku za pět sekund.

Základní boxster zase dostane 2,7litr (předchůdce 2,9 l) s výkonem 265 koní, sprint na stovku pak bude o 0,7 sekundy pomalejší.

Kromě manuální šestistupňové převodovky bude v nabídce i dvouspojkový automat PDK se sedmi stupni.

Porsche Boxster

Skládací střecha je látková, její rám z hliníku a hořčíku. Servomotory ji složí za devět sekund až do padesátikilometrové rychlosti.

Naživo se představí třetí generace boxsteru (první měla premiéru v roce 1996, druhá v roce 2004) v březnu na autosalonu v Ženevě, prodej se má rozběhnout v dubnu.





Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.