Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová ibiza je tady, maloval ji designér škodovek

  17:55aktualizováno  3. dubna 9:20
Jestli se vám líbila divoká španělka Bocanegra, která se naparovala před měsícem na autosalonu v Ženevě, bude se vám líbit i její sériová podoba. Právě teď Seat vypustil první oficiální obrázky.

Seat Ibiza | foto: Seat

Světová premiéra sériové verze ibizy se odehraje na autosalonu v Madridu, který otvírá 23. května, a už od června bude ke koupi na nejvýznamnějších trzích. Na český trh přijde nová ibiza počátkem podzimu. Cena zatím nebyla stanovena.

Nový Seat Ibiza je první sériový model vytvořený pod vedením šéfdesignéra Luca Donckerwolka, který před lety maloval první generace škodovek Octavia a Fabia. Poté šel do Audi a následně k Lamborghini, kde maloval oba stávající modely Murciélago a Gallardo.

Oproti stejnojmenné předchůdkyni ibiza významně narostla. Je o deset centimetrů delší, má větší kufr a stojí na nově vyvinuté podvozkové platformě pro kategorii malých vozů. Ibiza bude první model koncernu Volkswagen, který ji dostane. Automobilka slibuje, že nový podvozek "znamená především zlepšenou stabilitu, pohodlí a mimořádnou úroveň bezpečnosti posádky".

Nový nejmenší seat je 4 052 mm dlouhý, 1 693 mm široký a 1 445 mm vysoký. Rozvor náprav je nyní 2 469 mm dlouhý (+ 7 mm) a přední i zadní rozchod kol je větší o 30, resp. 33 mm, když měří 1 465 mm a 1 457 milimetrů. Kufr pobere na 292 litrů nákladu, což je o 25 víc než u ibizy, která nyní parkuje v autosalonech.

Nabídka ibizy bude bude obsahovat šest motorů: tři benzinové a tři naftové. Benzinové spolupracují s pětistupňovými manuálními převodovkami a mají objemy 1,2 l (51 kW/70 k), 1,4 l (63 kW/85 k) a 1,6 l (77 kW/105 k). Všechny tři vypouštějí méně než 120 g CO2 na 1 kilometr jízdy a všechny zbývající naftové se vejdou pod úroveň 160 g/km.

Maximální výkon nejslabšího TDI 1,4 (59 kW/80 k) zůstává nezměněn, populární jednotka 1,9 TDI bude k dispozici ve dvou provedeních se 66 kW/90 k a 77 kW/105 k. Všechny budou dodávány s pětistupňovou manuální převodovkou.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.