Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová impreza půjde po krku golfu, nasadí naftu a hybridy

aktualizováno 
Střední model současné výrobní řady extravagantního japonského výrobce mívají zákazníci problém zařadit. Emotivně tvarovaný, necelých 4,5 m dlouhý sedan se sice rozměrově hlásí mezi octavie, astry a corolly, ovšem použitá technika do zavedených schémat ekonomické nižší střední třídy jaksi nezapadá.

Subaru B5 TPH | foto: Subaru

Žádný z konkurentů nenabízí výhradně trvalý pohon všech kol, bezrámové dveře, ploché motory a nejslabší motorizaci o výkonu 160 koní. Zákazníkům zkrátka chybí srovnání, možná i proto si znamenité a vzhledem k nabízeným kvalitám relativně levné malé subaru nekupují tak, jak by si vedení malé automobilky přálo.

Pokus o zvrat
přijde koncem příštího roku, kdy se představí od základu nová generace. Revolučních změn na použité osvědčené technice se nedočkáme, ovšem zlomem bude koncepce karoserie. Dosavadní sedany a kombíky totiž nahradí - aspoň zpočátku - tří- a pětidveřové hatchbacky, které mají v dnešní době na euroasijských trzích daleko více co nabídnout.

Prostorný hatchback se tak pustí do nových oblastí trhu, do nichž předtím kolo subaru nevjelo; nová impreza se totiž vydá mezi stávající kupce golfů a focusů, které míní přesvědčit zejména větším vnitřním prostorem, plnohodnotným "železem", pohánějícím všechna čtyři kola, a vynikajícími jízdními vlastnostmi, pocházejícími od nízko uloženého těžiště motoru boxer.

Design
bude s největší pravděpodobností vycházet z loňské tokijské studie B5 TPH - mezi podsaditými konkurenty se prožene klínovité monstrum, které rozvíří prach i diskuze na motoristických fórech. Výrazná příď se bude asi podobat současné impreze, možnou definitivní podobu nastínil mj. britský Autoexpress.

Technika
se bude do značné míry podobat té současné - solidní základ nabídky vytvoří opět atmosféricky plněný silný a točivý dvoulitr, doplněný vavřínovými vysoce přeplňovanými verzemi pro budoucí STI a nový speciál pro světová rallye (2009). Další motory se už nyní intenzivně konstruují s pomocí toyoty - nového partnera ve vývoji.

Velký zlom se očekává v roce 2008 - subaru by konečně mělo představit již dlouhé roky slibovaný a stále odkládaný diesel - nová impreza by s ním dostala silné páčidlo na lakomé evropské peněženky. Jak se bude dařit uvidíme již v roce 2008, kdy vstoupí impreza na trh.

Nové legacy bude hybridní
představí se v roce 2009 a s jeho vývojem již nyní intenzivně pomáhá Toyota. Mezi zajímavosti jednoho z nejkonzervativnějších modelů světového trhu bude patřit hybridní pohon, jehož vývoj za pomoci zkušenější toyoty je již ve stádiu praktické použitelnosti, jak dokázala studie B5 TPH, které s pohonem pomáhal malý elektromotor. Současné legacy se dočká pro příští modelový rok faceliftu ve stylu menší imprezy.

SI-Drive - tři auta v jednom
Svůj technologický potenciál předvedlo Subaru v New Yorku, kde se veřejnosti pochlubilo s novým systémem Subaru Intelligent Drive. Ten je jakýmsi dalším stupněm voličů sportovních režimů ať převodovek, či motorů, protože obojí integruje do jediného přepínače.

Subaru B5 TPH: Hybrid do terénu

Studie Subaru B5 TPH kloubí vše co si moderní doba a řidič žádá: kupé, dravost, sílu, SUV, hybridní pohon...

Automobilka, která ortodoxně trvá na tom, že motor s protiběžnými písty musí autu roztáčet všechna čtyři kola, představila na autosalonu v Ženevě čtyři a půl metru dlouhý koncept, který sedí po SUVčkovsku vcelku vysoko nad zemí (20 cm), karoserie se však drží spíše  proporcí hatchbacků a vnitřek se hlasí ke kupátkům pro radost.

Samozřejmě nesmí chybět klasický symetrický pohon všech kol AWD. Koncept ale musí ukázat víc. Mezi přeplňovaný dvoulitrový benzinový boxer s výkonem 191 kW (260 koní) a kroutícím momentem 343 Nm a automatickou převodovku se proto usadil elektromotor, který vypomáhá 10 kilowatty a 150 newtonmetry se snižováním spotřeby a šetřením životního prostředí.


Kolečkem mezi předními sedadly si lze u legacy zvolit polohu "Intelligent" pro běžné cestování s co nejmenší spotřebou paliva, případně dva stupně sportovního chování "Sport" a "Sport Sharp".

Ostřejší režimy způsobí přímější reakci na sešlápnutí plynu a také pozdější přeřazování samočinné převodovky. Pokud je legacy vybaveno manuálem, kontrolka na přístrojové desce "radí" s volbou nejvhodnějšího okamžiku k pře-/podřazení. Systém je zatím k dispozici pouze pro přeplňované čtyřválce a atmosférické šestiválce.

WRČivý boxer Impreza, miláček rodiny ...TEST ZDE


 

Autoři:




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.