Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová italská miss Julinka bude zachraňovat Alfu

aktualizováno 
Ještě v pátek 27. listopadu šlo všechno podle plánů: nový model se představí v pondělí třicátého a bude se jmenovat Milano. Jenže za chvíli už bylo všechno jinak. Sergiovi Marchionnemu, vládci koncernu Fiat, který slavnou značku vlastní, došla trpělivost: "S Alfou Romeo se musí něco stát," zavelel. Nový klíčový model automobilky dostává jméno nejslavnější alfy - Giulietta. Možná je to ale poslední alfa all´italiana.

Alfa Romeo Giulietta | foto: Alfa Romeo

Jména aut, ceny a poslední detaily se občas ladí doslova na poslední chvíli. O cenách se diskutuje do posledních hodin před představením na autosalonu, přiznávají občas - samozřejmě pod podmínkou anonymity - zástupci automobilek. U Alfy Romeo ale dovedli toto umění k dokonalosti. A dopadlo to... Po italsku.

giulietta

Alfa Romeo Giulietta se vyráběla od roku 1954 jako kupé a od roku 1955 jako sedan. Do roku 1964 bylo vyrobeno 192 917 kusů.

Design kupé vytvořil Bertone zatímco spider měl na svědomí Pininfarina.

Design sedanu byl dílem inženýrů z Alfy Romeo.

Nahradila typ 1900 a vystřídal jí model Giulia. Sedan měl místo až pro šest cestujících, pokud si řidič místo předních sedadel zvolil lavici.

V roce 1977 prodávala automobilka typ Nuova Giulietta.

wikipedia.cz

Nový model, který nahradí nesmrtelnou Alfu 147 (už se prodává 10 let), vystřídal v průběhu vývoje různá jména. Nakonec vedení rozhodlo, že se bude jmenovat po lombardské metropoli Milánu. Jenže na poslední chvíli se všechno změnilo. Nová alfa nese veleslavné jméno Giulietta (italsky Julie, tedy spíše zdrobnělina Julinka).

Miss Julinka

Alfa Romeo Giulietta se představí naživo v březnu na autosalonu v Ženevě. Právě teď se ale rozhoduje o budoucnosti italské automobilky. Nejčernější prognózy hovoří o tom, že by giulietta byla poslední čistokrevnou alfou, její sestry už by dostaly americkou techniku.

Giulietta vstupuje do nejnabitějšího segmentu na evropském trhu. Momentálně mu neohroženě vládne VW Golf, nově mu bude chtít zatopit třeba Opel Astra. Nová miss své kategorie má míry 435 x 180 x 146 x 263 x 350 (délka x šířka x výška x rozvor v centimetrech x objem kufru v litrech).

Alfa Romeo Giulietta

Giulietta byla v padesátých letech splněným a dostupným snem mnoha - především italských - milovníků značky, kteří si do té doby nemohli aristokratické alfy dovolit. Na alfisty-srdcaře míří i novinka. Je výrazná jako žádný z konkurentů. Pětidveřový hatchback jasně vyznává sportovní stránku života řidiče. Automobilka slibuje, že nabídne také skvělý komfort a styl.

Do světa vyrazí vybavena čtyřmi základními motory, všechny budou přeplňované. Na výběr bude mezi benziňáky 1.4TB s výkonem 120 koní a 1.4TB MultiAir (170 k) a naftovými agregáty 1.6 JTDM (105 k), 2.0 JTDM (170 k). Kromě standardních manuálních převodovek bude pro silnější motory k mání také čerstvě vyvinutý dvouspojkový automat DDCT.

Chystá se ještě řízná verze Quadrifoglio Verde s motorem 1750 TBi a výkonem 235 koní, poznáte ji podle zeleného čtyřlístku na boku.

V sériové výbavě nechybí systém DNA, známý z menší Alfy MiTo, kterým řidič mění nastavení vozu (řízení, odezva plynu, ESP).

Alfa Romeo Giulietta

Zemětřesení u Alfy Romeo

Minulý týden se finišovalo s přípravami na uvedení nového modelu Milano. Jenže v průběhu víkendu se začaly objevovat informace, že uveřejnění prvních obrázků a informací o novém modelu se odkládají na neurčito a i se jménem je to nejisté.

Vedení automobilky teď vymýšlí co dál. Přezkoumává se strategie celé značky a všechny projekty jsou "zmrazené". To vše na osobní příkaz Sergia Marchionneho. Alfa Romeo je sice nepostradatelným členem "garáže snů" Apeninského poloostrova, na nostalgii ale v dravé době, kdy jde mnohým automobilkám o bytí, není čas. Dočasně tedy Fiat pozastavil investice do chystaných projektů Alfy. "Musíme pracovat na tom, abychom udělali inteligentní rozhodnutí o budoucnosti Alfy," řekl Marchionne v rozhovoru pro Automotive News.

Alfa Romeo Giulietta Sprint CoupéAlfa Romeo Giulietta SpiderAlfa Romeo Giulietta Berlina (sedan)

Tři verze původní Alfy Romeo Giulietta

Podle informací Automotive News dostali plánovači značky za úkol důkladně prozkoumat "banku orgánů" Chrysleru (který teď Fiat ovládá) a zjistit, jak ji využít pro stavbu nástupce Alfy Romeo 159 a plánovaného pokračovatele větší 166. Nejdůležitější je úspora nákladů. Pokud tato varianta vyjde, vyráběly by se oba modely italské značky v severní Americe.

Šéf koncernu zdůraznil, že se Alfa nebude propojovat se značkou Dodge, o čemž se v poslední době spekulovalo. "Dědictví Alfy Romeo a Dodge jsou úplně odlišné a jejich DNA je neslučitelné. Ztratili bychom identitu Alfy Romeo, kdybychom ji chtěli poameričtit,"řekl Marchionne.

Alfa Romeo prodala v loňském roce 103 tisíc aut, v roce 2000 to bylo o sto tisíc víc (203 000). Odhaduje se, že v posledních deseti letech prodělávala mezi 200 a 400 miliony eur ročně.

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.