Nová Kia Magentis ráda klasiku

  • 18
Velký sedan klasických tvarů a proporcí má pro tradicionalisty v řadách řidičů připravena většina automobilek. Jen žádné výstřelky, řekli si designéři rychle rostoucí korejské automobilky při tvorbě druhé generace Kie Magentis.

Velká kia rozhodně neriskuje, ale dokazuje, že i tradiční kabát může být slušivý.

Tříprostorová karoserie, čtvery dveře, velký kufr a spousta místa pro posádku - klasický recept na auto, které má imagi svého majitele sekundovat, nikoli jej přebíjet.

Příď se, jak bývá u korejských aut mířících na starý kontinent zvykem, snaží přiblížit gustu evropských zákazníků.

Stále je ale ve tváři magentise vepsán jeho původ: asijsky střižená maska s velkým logem uprostřed a vedle ní velká oblá světla bez výraznějšího tvarování. Auto na pohled pár kil přibralo, ploché vysoké boky mu dodávají na mohutnosti a pocitu bezpečí. Pozorné diváky zaujme tvarování okna zadních dveří tzv. "hokejkou" - jedním z nejklasičtějších designérských prvků BMW.

Záď je pravděpodobně nejpovedenější partií auta, je o něco vyšší a mohutnější než dříve. Velká zadní světla, pod nimi výrazná horní hrana nárazníku, nechybí ani dvojice oválných chromových koncovek výfuku - klasické stylistické prvky se podařilo designérům Kie skloubit na jedničku.

Kia Magentis je mladší sestřenicí Hyundaie Sonaty, má tedy i velmi podobné rozměry. Délka druhé generace magentise je 4 735 milimetrů, na šířku má 1805 a na výšku vyrostla na 1480 milimetrů. Posádku zajímá také rozvor, který napoví, kolik prostoru pro ni zbylo uvnitř. Od kolu ke kolu je to v novém magentisu 2720 milimetrů.

Novinka z Koreje tedy povyrostla do všech směrů. Jediné místo, kde konstruktéři ubírali, je přední převis, ve prospěch kabiny jde oproti předchůdci 25 milimetrů místa. Kromě pěti cestujících se do velké kie vejde ještě 420 litrů zavazadel.

Motory v nabídce budou tři, dva z nich rádi benzin, třetí preferuje naftu. To nejsilnější, co půjde do magentise pořídit, bude 2,7 litrový - 188 koňový (138 kW) šestiválec, spotřebovávající 9,2 litru benzinu na každých sto kilometrů jízdy a schopný uhánět až 220 kilometrovou rychlostí.

Druhý benzínový agregát má válce čtyři, dohromady dají objem dva litry a nabídnou 144 koní výkonu (106 kW). Třetí, se stejným objemem i počtem válců (dva litry, čtyři válce), zvolí příznivci dieselů. Common-railové CRDičko nabídne výkon 140 koní (103 kW) a kroutící moment vyvrcholí na 305 newtonmetrech. S motory budou spolupracovat pěti- a šestistupňové manuální a čtyřstupňové automatické převodovky.

Na evropské trhy se nová Kia Magentis poprvé podívá začátkem příštího roku. Ceny prozatím Korejci tají, slibují ale bohatou výbavu, zahrnující mimo jiné stabilizační systém ESP, šestici airbagů nebo parkovací asistent.

Na výběr bude z šestnácti- a sedmnáctipalcových kol, ta menší budou obouvat pneumatiky 205/60, větší pak 215/50. Nový magentis srší sebevědomím, chce se tedy srovnávat se zavedenými vládci své kategorie, kterými je na evropském trhu Ford Mondeo, VW Passat, Peugeot 407, nebo třeba Mazda 6.

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

,