Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová laciná škodovka se bude jmenovat Popular, spekuluje se

  13:48aktualizováno  13:48
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - A-Entry, Lauretta, Rapid? Další kolo spekulací o jménu pro novou lacinou škodovku může začít. Do Ženevy nedorazila, a o to víc se o ní na výstavišti Palexpo mluví. Škoda už také naznačuje, jak bude vypadat. U protějšího stánku stojí její dvojče Seat Toledo.

Koncept Škoda MissionL se představil před půl rokem na autosalonu ve Frankfurtu. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Škoda představí MissionL ve finální podobě před podzimem, podle informací iDNES.cz to bude ještě před autosalonem v Paříži. Podle zpráv ze zákulisí automobilka zvolila novou strategii a své novinky uvádí mimo velké světové autosalony, stejně jako to už udělala s modelem Citigo.

Už se také stále hlasitěji mluví o jméně nového modelu. Na autosalonu v Ženevě se rozpovídal pro Český rozhlas šéf technického vývoje a člen představenstva Škody Auto Eckhard Scholz.

Bude to rapid, nebo to nebude rapid? "Bude to určitě jedno z těch jmen, která hrají roli v jedné konkrétní diskusi. Je to jméno, které je důležité v historii automobilky, a zároveň byl tento model určitým mezníkem v době, kdy byla vyvinuta a prodávala se první generace rapidu," naznačil Scholz.

"Můj tip je, že když to nebude rapid, tak to bude popular," říká motoristický novinář, redaktor Motožurnálu Petr Jansa. "Já osobně bych si vsadil právě na popular, protože mi tak nějak koresponduje s dalším slavným a dnes žijícím jménem té doby, Škodou Superb, která se už vyrábí ve druhé novodobé generaci. Škoda také potřebuje odlišit evropský model od toho, který vyrábí pod názvem Rapid v Indii," dodává.

Studie zamíří do výroby bez větších změn

Až koncept MissionL zamíří o letních prázdninách do výroby, dostane podle Scholze jiná kola běžnějšího rozměru. "Veškerý interiér, který byl u studie hodně dekorační, bude pojat věcněji a praktičtěji. Na druhou stranu použitím sériového nářadí vzroste preciznost zpracování a jeho solidnost," řekl. "Pokud jde o vnější design studie, bude hotové auto velmi podobné."

Podoba nové škodovky a Seatu Toledo by neměla být tak blízká, jako tomu je u malých trojčat Škoda Citigo, VW Up! a Seat Mii. 

"U citiga a jeho sourozenců je odlišná příď, záď i některé plechové díly, ale vidíme společné rysy této rodiny. V interiéru jsou pak tyto vozy prakticky identické. Pro A- entry (další z pracovních jmen nové Škody – pozn. red.), tedy kompletně nově vyvinutý vůz, se nám podle mě povedla daleko výraznější diference s rozdílným charakterem jednotlivých značek. Rozdíl aut bude daleko markantnější, což je v této třídě důležité," popisuje Scholz. 

Zdůraznil také, že půjde o dva naprosto odlišné vozy. "Je tady ostatně i odlišná pozice obou značek na trhu, jednoznačně se liší i jejich domácí trhy a vnímání těchto aut. Upřímně řečeno, větší problém by byl, kdyby na stejném základě vznikl derivát od Volkswagenu," řekl rozhůasu Scholz. 

Kombi nebude

Scholz také v Ženevě potvrdil, že MissionL bude ve své finální podobě liftback, tedy auto ve stylu octavie s výklopnou velkou zadní částí včetně okna.

Tím je asi vyloučeno provedení kombi. Nabízí se však možnost, zda by se MissionL nemohla dočkat provedení hatchback (podobné konceptu Vision D představenému loni v Ženevě), nebo dokonce malého kupé. 





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.