Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová levná škodovka bude sedan. Cena: čtvrt milionu

  17:48aktualizováno  17:48
"Škoda plánuje výrobu laciného rodinného sedanu," prohlásil dnes na konferenci pořádané automobilovým magazínem Automobilwoche v Berlíně šéf mladoboleslavské automobilky Reinhard Jung.

Nový nízkonákladový model bude mířit proti úspěšné Dacii Logan, kterou vyrábí Renault.

Jung v Berlíně prohlásil, že nová škodovka bude stát deset až dvanáct tisíc euro (asi 260 - 300 tisíc korun) a bude uvedena na trh do dvou až tří let. Dá se čekat, že česká cena bude o něco nižší. Chystaná škodovácká novinka má stát o něco výš než logan, který startuje v Německu s cenovkou 7 300 eur (190 tisíc korun, v ČR je o 10 tisíc levnější).

Jung víc neprozradil, podle neoficiálních informací má laciná škodovka spadat velikostí mezi octavii a fabii, komponenty si vypůjčí od obou.

"Bude mít slabší motory, jinou výbavu. Chceme mu dát atraktivní cenu, stejně jako má Octavia Tour. Design bude úplně nový," poodhalil Jung některé detaily už v půlce září pro MF DNES.  Spekuluje se také o jménu nové škodovky - z historie si možná novinka vypůjčí jméno Popular.

Jung zdůraznil, že Škoda chce s novým modelem zvýšit prodeje nízkonákladových aut. "Naším cílem je vyrábět atraktivní nová auta pro zákazníky z nižších příjmových skupin," řekl pro Automotive News.

Čekání na rekord

Škoda Auto očekává na letošní rok mírně vyšší prodej, než činil loňský rekord 675 000 vozů. Škoda podle Junga zlepšila výhled díky podpoře prodeje aut v Německu a díky vládním opatřením v Číně.

Minulý týden společnost oznámila, že zisk za prvních devět měsíců letošního roku jí klesl o 68 procent na 2,81 miliardy korun. Objem prodaných vozů se meziročně snížil o pět procent na 504.625 kusů, nicméně v samotném třetím čtvrtletí se odbyt o 6,5 procenta zvýšil.


Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.