Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hranaté sovětské retro: nový luxusní tank ZIL pro Putina

  11:49aktualizováno  11:49
Začátkem září Kreml oznámil, že se nevzdal myšlenky na stavbu oficiálních limuzín určených pro reprezentační účely. Tradiční hranaté zily nebo čajky mají podle představ ruského vedení vytlačit z prezidentských garáží nynější mercedesy.

Limuzína Zil 4112-R, ve které by měl jezdit ruský prezident Putin. | foto: LeftLane.com

Prezidentská kancelář mluví o zcela nově vyvinutém voze. ZIL ale už přispěchal s první nabídkou. Superhranatá limuzína očividně navazuje na klasické papalášské limuzíny z dob Sovětského svazu. 

ZIL 4112-R má být prototyp nové limuzíny, stále ale vypadá jako před desítkami let. Má ostré jednoduché hrany, nízký ponton karoserie a proporce inspirované americkými bouráky sedmdesátých let.

Pro reprezentaci v 21. století dostala nabídka moskevské továrny do Putinovy flotily lakované plastové nárazníky, nové chromové doplňky a světla, která vypadají jak z katalogu tuningových dílů.
 
V "obýváku" v zadní části limuzíny pro čtyři cestující (i s řidičem a bodyguardem vepředu odjede v zilu šest lidí) nechybí televize, minibar nebo čtyřzónová klimatizace. Samozřejmostí je kůže a pravé vzácné dřevo. Další fotky prototypu zde

O pohon se stará 7,7litrový osmiválec s výkonem 400 koní. Ten rozjede staronový prezidentský zil na dvoustovku. Za jak dlouho pak 3,6tunové monstrum z takového kalupu zastaví, se v prvních informacích automobilka nesvěřila. Sílu na kola zadní nápravy přenáší pětistupňový automat Allison.

Výroba má odstartovat v řádu měsíců. Oficiální ceník existovat podle všeho nebude. Cena se určuje v závislosti na specifikaci a požadavcích zákazníka. Třeba pro Putina bude nezbytností pancéřování a další hlavně bezpečnostní vychytávky.





Nejčtenější

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Rallye Praha Revival 2015
PŘÍMÝ PŘENOS: Sledujte start Rallye Revival na Václavském náměstí

Už po sedmé bude z centra Prahy startovat veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postaví legendy motoristického sportu. Přímý...  celý článek

Další z rubriky

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Rallye Praha Revival 2015
PŘÍMÝ PŘENOS: Sledujte start Rallye Revival na Václavském náměstí

Už po sedmé bude z centra Prahy startovat veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postaví legendy motoristického sportu. Přímý...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.