Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hranaté sovětské retro: nový luxusní tank ZIL pro Putina

  11:49aktualizováno  11:49
Začátkem září Kreml oznámil, že se nevzdal myšlenky na stavbu oficiálních limuzín určených pro reprezentační účely. Tradiční hranaté zily nebo čajky mají podle představ ruského vedení vytlačit z prezidentských garáží nynější mercedesy.

Limuzína Zil 4112-R, ve které by měl jezdit ruský prezident Putin. | foto: LeftLane.com

Prezidentská kancelář mluví o zcela nově vyvinutém voze. ZIL ale už přispěchal s první nabídkou. Superhranatá limuzína očividně navazuje na klasické papalášské limuzíny z dob Sovětského svazu. 

ZIL 4112-R má být prototyp nové limuzíny, stále ale vypadá jako před desítkami let. Má ostré jednoduché hrany, nízký ponton karoserie a proporce inspirované americkými bouráky sedmdesátých let.

Pro reprezentaci v 21. století dostala nabídka moskevské továrny do Putinovy flotily lakované plastové nárazníky, nové chromové doplňky a světla, která vypadají jak z katalogu tuningových dílů.
 
V "obýváku" v zadní části limuzíny pro čtyři cestující (i s řidičem a bodyguardem vepředu odjede v zilu šest lidí) nechybí televize, minibar nebo čtyřzónová klimatizace. Samozřejmostí je kůže a pravé vzácné dřevo. Další fotky prototypu zde

O pohon se stará 7,7litrový osmiválec s výkonem 400 koní. Ten rozjede staronový prezidentský zil na dvoustovku. Za jak dlouho pak 3,6tunové monstrum z takového kalupu zastaví, se v prvních informacích automobilka nesvěřila. Sílu na kola zadní nápravy přenáší pětistupňový automat Allison.

Výroba má odstartovat v řádu měsíců. Oficiální ceník existovat podle všeho nebude. Cena se určuje v závislosti na specifikaci a požadavcích zákazníka. Třeba pro Putina bude nezbytností pancéřování a další hlavně bezpečnostní vychytávky.





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.