Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Mazda 2 je o pořádný kus větší. První fotky jsou venku

  16:21aktualizováno  16:21
S dvojkou je to jak na houpačce. Krabicovitá první Mazda 2 byla praktické prostorné auto. Druhá generace byla úplně jiná, radikálně se zmenšila, shodila kila a stala se jedním z nejmenších aut své kategorie. Třetí vydání zas povyroste. A o pořádný kus.

Mazda 2 | foto: Mazda

Může se hodit

Potřebujete nové auto a mazda se vám líbí? Vyberte si z nabídky více než 250 vozů této značky na Automodul.cz.

Koncept, který sériové dvojce předcházel, měřil 4 070 milimetrů, to je o patnáct centimetrů víc, než má dnešní Mazda 2. Produkční verze má mít 406 centimetrů. Nová generace zase prý ještě shodí kila (prý až metrák) a dostane moderní techniku posledních mazd. Italský magazín Allaguida uvádí, že nová dvojka má mít rozvor 257 centimetrů, to je hodnota blízká přeborníkům své kategorie (pro srovnání: octavia první generace měla rozvor 2 512 mm, druhé 2 578 mm). Výška nové dvojky má být 1,5 metru, což znamená dvouapůlcentimetrový nárůst oproti předchůdkyni.

Mazda 2

Mazda 2 se představuje nejprve v provedení pro Japonsko, prodávat se tam začne na podzim pod tradičním označením Demio. Evropská verze dorazí pravděpodobně v příštím roce. My ji ale už známe, jako koncept Hazumi se totiž nová dvojka už ukázala letos v březnu na autosalonu v Ženevě.

Fotogalerie

Pod kapotu dostane benzinovou a naftovou jedna-pětku, základním motorem dvojky bude benzinová 1,3. Všechny motory jsou čtyřválce, patřící do nové konstrukční skupiny motorů pojmenované Skyactiv. Spojené budou s manuální i automatickou převodovkou, obě se šesti stupni. Zbrusu nový turboodiesel 1,5 má mít 105 koní výkonu a 250 kroutících newtonmetrů. Samozřejmostí je nízký kompresní poměr 14,8:1, systém start-stop, a kondenzátorový systém i-eloop uchovávající energii při brzdění. Benzinová 1,5 má výkon 75 koní a 135 Nm. Japonské a australské verze benzinové patnáctistovky ale prý mají být podle magazínu Allaguida výkonnější. 

Nová Mazda 2 se podle informací ze zákulisí podělí o platformu s příští generací Toyoty Yaris, výroba má probíhat mimo jiné v mexické fabrice Mazdy ve městě Salamanca. První kousky dvojky vyjely z japonské továrny Hofu.

Magazín Allaguida uvádí, že třetí generace Mazdy 2 zůstane u jediného pětidveřového provedení. Na jejím základě se prý ale chystá malý crossover, který by konkuroval třeba Renaultu Captur, mají pro něj vymyšlené jméno CX-3.



Témata: Mazda


Nejčtenější

Triumph Street Triple 765 RS
První jízda britského drsňáka: Triumph Street je nový od výfuku po ventilek

Jakkoli tradiční britský výrobce v posledních sezónách chrlil novinky jako na běžícím pásu, produktové řadě Street Triple se změny vždy vyhnuly. Snad v tom byl...  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Volkswagen Tiguan GTE
Svět si zamiloval SUV. Prodej nových aut táhnou díky pohodlí i bezpečí

Každé čtvrté auto, které si loni koupili zákazníci v Evropě, bylo z kategorie SUV. Segment aut, ve kterém se ukrývají malá auta s pár plasty, navíc dodávající...  celý článek

Citroën C4 Cactus
Francie prozkoumá emise PSA: Citroën Cactus sedminásobně překročil limity

Koncerny Renault a PSA jsou ve Francii konfrontovány s podezřelými výsledky emisních testů. Podle britského serveru Autocar byly například modelu Citroën C4...  celý článek

Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí...
Autofotka týdne: Výstaviště Brno oživuje zašlou tradici - závod formulí

Před padesáti lety se naposledy prohnaly brněnským výstavištěm formule československých závodníků. Tradiční městský závod, který žil ve stínu slavnějšího...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.