Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Mazda 2 je o pořádný kus větší. První fotky jsou venku

  16:21aktualizováno  16:21
S dvojkou je to jak na houpačce. Krabicovitá první Mazda 2 byla praktické prostorné auto. Druhá generace byla úplně jiná, radikálně se zmenšila, shodila kila a stala se jedním z nejmenších aut své kategorie. Třetí vydání zas povyroste. A o pořádný kus.

Mazda 2 | foto: Mazda

Může se hodit

Potřebujete nové auto a mazda se vám líbí? Vyberte si z nabídky více než 250 vozů této značky na Automodul.cz.

Koncept, který sériové dvojce předcházel, měřil 4 070 milimetrů, to je o patnáct centimetrů víc, než má dnešní Mazda 2. Produkční verze má mít 406 centimetrů. Nová generace zase prý ještě shodí kila (prý až metrák) a dostane moderní techniku posledních mazd. Italský magazín Allaguida uvádí, že nová dvojka má mít rozvor 257 centimetrů, to je hodnota blízká přeborníkům své kategorie (pro srovnání: octavia první generace měla rozvor 2 512 mm, druhé 2 578 mm). Výška nové dvojky má být 1,5 metru, což znamená dvouapůlcentimetrový nárůst oproti předchůdkyni.

Mazda 2

Mazda 2 se představuje nejprve v provedení pro Japonsko, prodávat se tam začne na podzim pod tradičním označením Demio. Evropská verze dorazí pravděpodobně v příštím roce. My ji ale už známe, jako koncept Hazumi se totiž nová dvojka už ukázala letos v březnu na autosalonu v Ženevě.

Fotogalerie

Pod kapotu dostane benzinovou a naftovou jedna-pětku, základním motorem dvojky bude benzinová 1,3. Všechny motory jsou čtyřválce, patřící do nové konstrukční skupiny motorů pojmenované Skyactiv. Spojené budou s manuální i automatickou převodovkou, obě se šesti stupni. Zbrusu nový turboodiesel 1,5 má mít 105 koní výkonu a 250 kroutících newtonmetrů. Samozřejmostí je nízký kompresní poměr 14,8:1, systém start-stop, a kondenzátorový systém i-eloop uchovávající energii při brzdění. Benzinová 1,5 má výkon 75 koní a 135 Nm. Japonské a australské verze benzinové patnáctistovky ale prý mají být podle magazínu Allaguida výkonnější. 

Nová Mazda 2 se podle informací ze zákulisí podělí o platformu s příští generací Toyoty Yaris, výroba má probíhat mimo jiné v mexické fabrice Mazdy ve městě Salamanca. První kousky dvojky vyjely z japonské továrny Hofu.

Magazín Allaguida uvádí, že třetí generace Mazdy 2 zůstane u jediného pětidveřového provedení. Na jejím základě se prý ale chystá malý crossover, který by konkuroval třeba Renaultu Captur, mají pro něj vymyšlené jméno CX-3.



Témata: Mazda


Nejčtenější

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Magistrátní kampaň odrazuje řidiče od nákupu SUV
Hon na SUV: jak ubližují velká auta Praze, vysvětlí muž z magistrátu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče v kampani Čistou stopou Prahou, kterou spustil loni na jaře. Kontroverzní video, která má odradit od jízdy...  celý článek

Další z rubriky

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.