Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Mazda 2 je o pořádný kus větší. První fotky jsou venku

  16:21aktualizováno  16:21
S dvojkou je to jak na houpačce. Krabicovitá první Mazda 2 byla praktické prostorné auto. Druhá generace byla úplně jiná, radikálně se zmenšila, shodila kila a stala se jedním z nejmenších aut své kategorie. Třetí vydání zas povyroste. A o pořádný kus.

Mazda 2 | foto: Mazda

Může se hodit

Potřebujete nové auto a mazda se vám líbí? Vyberte si z nabídky více než 250 vozů této značky na Automodul.cz.

Koncept, který sériové dvojce předcházel, měřil 4 070 milimetrů, to je o patnáct centimetrů víc, než má dnešní Mazda 2. Produkční verze má mít 406 centimetrů. Nová generace zase prý ještě shodí kila (prý až metrák) a dostane moderní techniku posledních mazd. Italský magazín Allaguida uvádí, že nová dvojka má mít rozvor 257 centimetrů, to je hodnota blízká přeborníkům své kategorie (pro srovnání: octavia první generace měla rozvor 2 512 mm, druhé 2 578 mm). Výška nové dvojky má být 1,5 metru, což znamená dvouapůlcentimetrový nárůst oproti předchůdkyni.

Mazda 2

Mazda 2 se představuje nejprve v provedení pro Japonsko, prodávat se tam začne na podzim pod tradičním označením Demio. Evropská verze dorazí pravděpodobně v příštím roce. My ji ale už známe, jako koncept Hazumi se totiž nová dvojka už ukázala letos v březnu na autosalonu v Ženevě.

Fotogalerie

Pod kapotu dostane benzinovou a naftovou jedna-pětku, základním motorem dvojky bude benzinová 1,3. Všechny motory jsou čtyřválce, patřící do nové konstrukční skupiny motorů pojmenované Skyactiv. Spojené budou s manuální i automatickou převodovkou, obě se šesti stupni. Zbrusu nový turboodiesel 1,5 má mít 105 koní výkonu a 250 kroutících newtonmetrů. Samozřejmostí je nízký kompresní poměr 14,8:1, systém start-stop, a kondenzátorový systém i-eloop uchovávající energii při brzdění. Benzinová 1,5 má výkon 75 koní a 135 Nm. Japonské a australské verze benzinové patnáctistovky ale prý mají být podle magazínu Allaguida výkonnější. 

Nová Mazda 2 se podle informací ze zákulisí podělí o platformu s příští generací Toyoty Yaris, výroba má probíhat mimo jiné v mexické fabrice Mazdy ve městě Salamanca. První kousky dvojky vyjely z japonské továrny Hofu.

Magazín Allaguida uvádí, že třetí generace Mazdy 2 zůstane u jediného pětidveřového provedení. Na jejím základě se prý ale chystá malý crossover, který by konkuroval třeba Renaultu Captur, mají pro něj vymyšlené jméno CX-3.



Témata: Mazda


Nejčtenější

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Audi Q7  3,0 TDi  / 200 kW
Audi Q7 3,0 TDi / 200 kW

r.v. 2015, naj. 13 427 km, diesel
2 099 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.