Koncept, který sériové dvojce předcházel, měřil 4 070 milimetrů, to je o patnáct centimetrů víc, než má dnešní Mazda 2. Produkční verze má mít 406 centimetrů. Nová generace zase prý ještě shodí kila (prý až metrák) a dostane moderní techniku posledních mazd. Italský magazín Allaguida uvádí, že nová dvojka má mít rozvor 257 centimetrů, to je hodnota blízká přeborníkům své kategorie (pro srovnání: octavia první generace měla rozvor 2 512 mm, druhé 2 578 mm). Výška nové dvojky má být 1,5 metru, což znamená dvouapůlcentimetrový nárůst oproti předchůdkyni.
Mazda 2 se představuje nejprve v provedení pro Japonsko, prodávat se tam začne na podzim pod tradičním označením Demio. Evropská verze dorazí pravděpodobně v příštím roce. My ji ale už známe, jako koncept Hazumi se totiž nová dvojka už ukázala letos v březnu na autosalonu v Ženevě.
Pod kapotu dostane benzinovou a naftovou jedna-pětku, základním motorem dvojky bude benzinová 1,3. Všechny motory jsou čtyřválce, patřící do nové konstrukční skupiny motorů pojmenované Skyactiv. Spojené budou s manuální i automatickou převodovkou, obě se šesti stupni. Zbrusu nový turboodiesel 1,5 má mít 105 koní výkonu a 250 kroutících newtonmetrů. Samozřejmostí je nízký kompresní poměr 14,8:1, systém start-stop, a kondenzátorový systém i-eloop uchovávající energii při brzdění. Benzinová 1,5 má výkon 75 koní a 135 Nm. Japonské a australské verze benzinové patnáctistovky ale prý mají být podle magazínu Allaguida výkonnější.
Nová Mazda 2 se podle informací ze zákulisí podělí o platformu s příští generací Toyoty Yaris, výroba má probíhat mimo jiné v mexické fabrice Mazdy ve městě Salamanca. První kousky dvojky vyjely z japonské továrny Hofu.
Magazín Allaguida uvádí, že třetí generace Mazdy 2 zůstane u jediného pětidveřového provedení. Na jejím základě se prý ale chystá malý crossover, který by konkuroval třeba Renaultu Captur, mají pro něj vymyšlené jméno CX-3.
5. března 2014 |