Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Mazda 3 šetří kila a životní prostředí

aktualizováno 
Světová premiéra zcela nové, pětidveřové Mazdy 3 se odehraje na Mezinárodním autosalonu v Bologni 2008, který otevírá první prosincový týden.

Nová Mazda 3 | foto: Mazda

3. prosince v devět hodin ráno se japonská novinka ukáže evropským novinářům. "Trojku", která se v Japonsku jmenuje Mazda Axela, už viděli v Americe ve verzi sedan.

V boji s emisemi se konstruktéři Mazdy soustředili především na šlechtění aerodynamiky. U japonské značky, ve které před nedávnem Ford prodal část svého podílu (více čtěte v článku: Ford a Mazda: rozvod po 30 letech, zůstanou ale kamarádi), začíná být tradicí snižování hmotnosti oproti předchůdci.

Nová Mazda 3

Všechny benzinové motory nové Mazdy 3 budou ještě méně zatěžovat životní prostředí. Jako vůbec první na světě dostane "trojka" katalyzátor, který je vyráběný pomocí nanotechnologií. Což umožňuje zmenšit objem použitých vzácných kovů jako například platiny.

Mazda 3 nové generace dostane také nově vyvinutý 2,2 turbodiesel, který se právě představuje v Mazdě 6. Bude nabízen ve dvou variantách – High Power s výkonem 185 koní a Standard Power s výkonem 150 koní. Obě verze splňují chystané emisní limity Euro 5. Jak spotřeba, tak emise CO2 se oproti původnímu motoru 2,0 podle prohlášení automobilky výrazně zlepšily.

Benzinové motory 1,6 a 2,0 litru a 1,6litrový turbodiesel v nabídce zůstávají. V americké nabídce Mazdy ještě bude benzinový dvouapůllitr. O benzinových motorech 1,4 a 2,3 litru (verze MPS), které jsou v nabídce trojky nyní, se Mazda nezmiňuje.

Nová Mazda 3

Autor:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.