Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová octavia bude prostornější

  15:17aktualizováno  15:17
Představení studie Škoda Roomster na frankfurtském autosalonu na chvíli zastínilo zájem o novou octavii. Ale za pár týdnů se octavia stane jistotou, zatímco roomstera nadále bude halit mlha tajemství. Jaká bude připravovaná octavia?

Podle informací, které MF DNES získala, se nová Škoda Octavia již v listopadu dočká procedury, kterou důvěrně znají světové modelky - bude snímána ze všech stran a úhlů pro album. V tomto případě pro prestižní jarní ženevský autosalon. Premiéra tam je již zcela jistá.

Podobu nezapře
Není tajemstvím, že nová generace octavie bude hodně podobná té stávající. Snad ani ne tak proto, že by v Mladé Boleslavi otrocky kopírovali strategii koncernu Volkswagen s golfem, lišícím se vzhledově od své premiéry roku 1974 vždy v nové a nové generaci jen o krůček.

I když podstata je stejná: není dobré razantně měnit to, co se dobře prodává. A octavia je nejúspěšnějším současným modelem Škodovky. Dokonce tak, že by vlastně ani sedm let od své premiéry modernizaci nepotřebovala. Ale bez ohledu na to je diktát současného automobilového trhu neúprosný... Obměna modelových řad se neustále zkracuje, sedm let na trhu už je hodně. Proto musí přijít octavia nová.

Nový podvozek
A nejen proto. Druhý základní důvod tkví v tom, že nová generace dostává také nový podvozek. Tedy přesněji řečeno platformu, což je přece jen trochu víc než sám podvozek. Je to ten základ, který bude mít zase společný s novým golfem, seaty, ale i modely Audi A3 a Touran. A při té příležitosti...

V tom je princip moderní takzvané modulové výroby. Automobilky dnes vyvíjejí společné platformy, či chcete-li podvozky, které jsou konstruované již tak, že je lze v různých směrech mírně upravovat, nejčastěji prodlužovat. Na ně pak podle potřeby - obrazně řečeno - navěšují další společné části vozu; motory, převodovky a tak dále.

Umění převleků
Celý tento smysluplný soubor nakonec nezbývá než odít do různých převleků. Tak po silnicích přibývá vozů, které mají většinu mechanických orgánů společných se svými sourozenci různých značek v rámci jednoho automobilového uskupení. Ale mají jiné vnější panely, tedy karoserie, a pak řadu odlišností v detailech, konče značkou na kapotě. Zcela samostatné modelové řady jsou dnes výsadou jen luxusních aut, do jejichž ceny se exkluzivita velmi podstatně promítá.

Heslo Následovník

Současná Škoda Octavia

nejlevnější model: benzinový motor 1.4 16V 380 000 Kč nejlevnější dieselmotor: 402 000 Kč                         objem zavazadlového prostoru: 528 l


Ale to nebude případ nové octavie. Ta, dnes již do detailů hotová a připravená do výroby pod škodováckým krycím heslem "následovník", bude na tvrdé cestě za přízní zákazníků bojovat vybavena novým technickým základem tradičně spolehlivého golfu a nesporně nezměněným jménem. To si již vydobylo dobrou pozici na trhu a stalo se symbolem pro kvalitní vůz nabízející v některých směrech víc než srovnatelné modely.

Naopak toho, co se současné octavii nedostávalo, tedy především podélně vnitřního prostoru na zadních sedadlech, by teď měla o téměř sedm centimetrů delší výchozí platforma dopřát bohatě. Pro příznivce razantních změn tedy nová octavia chystá již zanedlouho zklamání, zastáncům evoluce přinese uspokojení. Nová octavie přijde na trh v závěru prvého pololetí příštího roku.

Neoficiální snímek z vývoje nové octavie, který se podařilo MF DNES před časem získat.

Autoři:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.