Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová octavia je dražší, ale má lepší výbavu

aktualizováno 
O dva centimetry více místa na zadních sedadlech, systém ABS standardně od výbavy Ambiente (bývalá GLX), o deset až patnáct tisíc korun vyšší ceny u nejžádanějších modelů a decentní změny karoserie. To jsou největší novinky na Škodě Octavia, kterou začínají nabízet prodejci mladoboleslavské značky. Patrně největší slabinu Octavie - málo místa na zadních sedadlech - se továrna pokusila odstranit jinou konstrukcí zadních sedadel. "Nové jsou výplně zadních opěradel i sedáků, čímž v oblasti kolenou přibylo dvaadvacet milimetrů," říká mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.
Objem kufru se po této úpravě nezměnil. Podle výsledků měření, které redakce objednává v automobilové zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD), nabízí stará verze octavie o sedm centimetrů méně místa pro kolena cestujících na zadním sedadle oproti konkurentům Renaultu Mégane, Mazdě 323 F a Citroënu Xsara. O šest centimetrů více než původní octavia má při srovnání Opel Astra, Fiat Brava předčí ve stejném místě škodovku o čtyři centimetry. Změnou prošly i výbavy Škody Octavia. Verze LX, GLX a SLX už jsou historií - podobně jako u fabie se automobilka rozhodla pro označení výbav Classic, Ambiente (u fabie Comfort) a Elegance. Do výbavy Ambiente nyní automobilka dodává v základní výbavě i brzdový systém ABS, vozy jsou ale o 15 tisíc korun dražší než jejich předchůdci bez tohoto bezpečnostního doplňku.
"Zákazník dostává za vyšší cenu mnohem více než dříve. ABS totiž přišlo na šestadvacet tisíc korun," připomíná Evžen Krauskopf. Modely Elegance podražily o deset tisíc korun.
Právě obě luxusnější výbavy přitom zákazníci volí častěji než základní verzi LX, respektive Classic. Zcela novým příplatkovým prvkem výbavy octavie je elektronický stabilizační systém podvozku ESP, který předchází smyku přibrzďováním jednotlivých kol. Čtyři roky po premiéře octavií udělala automobilka také drobné změny v designu.
Přední světlomety opustily tvary přísného obdélníku, tvarovou obměnou prošly oba nárazníky a probarvení zadních světel. Verzi Škody Octavia kombi s pohonem všech kol nabídne automobilka nově i s nejvýkonnějším motorem 1.8 turbo (110 kW/150 koní).


Autor:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.