"Novinka bude o něco dražší, cenu pro český trh zveřejníme příští úterý při premiéře vozu na ženevském autosalonu," uvedl šéf automobilky Vratislav Kulhánek.
V Německu, kde jsou škodovky o poznání dražší zejména kvůli lepší výbavě, má startovat Octavia na ceně pod 15 tisíci eury. Dosud na tamním trhu stojí nejlevnější Octavia, která má například dva airbagy namísto jednoho v Česku, o třináct set eur méně.
Nová Octavia, kvůli které Škoda najme 1200 zaměstnanců a zvýší jejich počet na 24 tisíc, má pomoci firmě nastartovat expanzi.
Loňský rok byl sice pro Škodu v porovnání s výsledky celého automobilového odvětví poměrně slušný, ale přesto nijak výrazný. Největší česká firma měla čistý zisk 1,48 miliardy korun, což je o čtyři sta milionů méně než v předchozím roce. Mírně se snížil i obrat, který proti roku 2002 poklesl o 0,3 procenta na 145,2 miliardy korun. Na jedné straně Škodě pomohla slábnoucí koruna zlevnit vývoz, na druhé však firma spekulovala na růst měny, což ji naopak o zisky připravilo.
Škoda prodala bez dvou stovek čtyři sta padesát tisíc aut, což znamenalo nárůst o 4200 vozů. Výroba se však mírně snížila a rozdíl jde na konto prodeje aut, které měla automobilka ve skladech. To se týká zejména limuzíny Superb, u níž měla firma zpočátku příliš velké očekávání a jejíž výrobu musela snižovat. Superby se však již chytly a Škoda od března zvýší jejich výrobu ze 75 na 105 aut denně.
Letošek má být pro firmu ve znamení mírného růstu. Škoda i díky nové Octavii věří ve zlepšení svých čísel i přesto, že klíčové západoevropské ekonomiky stále nejeví známky oživení. "Letos chceme prodat něco přes 451 tisíc aut," uvedl člen představenstva Škody Winfried Vahland.
Škoda letos chystá výraznou expanzi výroby v zahraničí. V tuzemsku počítá s výraznějším růstem až příští rok, kdy již nová Octavia získá pevné místo na trhu. Škoda chce zdvojnásobit montáž aut na Ukrajině z loňských 4500 vozů na dvojnásobek. Podobně má růst i produkce v Indii. V hledáčku je nyní i Írán.