Nová octavia: nadčasové auto

  18:16
Předchozí octavia si vydobyla pověst solidního a spolehlivého vozu s obrovským kufrem a ještě jednou podstatnou předností - vysokou hodnotou, a to i ojetého automobilu při prodeji po letech provozu. Což symbolizovalo vysokou kvalitu a trvanlivost dílenského provedení. Bude taková i její nástupkyně?

Situaci, v jaké nový model vstoupí v červnu na trh, výstižně charakterizoval Lubomír Kopecký, vedoucí prodeje Škoda Auto pro tuzemský, středoevropský a asijský trh: "Současná octavia obnovila prestiž značky a je důkazem, že se nám podařilo vymyslet nadčasové auto. Vždyť ještě loni vytvořila octavia prodejní rekord: 165 tisíc kusů."

Na rozdíl od mladoboleslavské Škodovky jiné automobilky zápolí s typickým jevem: když na veřejnost proniknou zprávy o připravovaném nástupci některého modelu, dochází k citelnému poklesu prodeje toho předchozího.


Premiéra Škody Octavia v Ženevě
O tom, že octavia výrazně posílila renomé značky, vypovídá i to, že podle průzkumů ještě v roce 1996 bylo vozům s okřídleným šípem věrno 20 procent lidí, avšak loni již 60 procent. "Naši zákazníci na prvním místě hodnotí přesně to, čím chceme vítězit - vysokou užitnou hodnotu za vydané peníze," říká Kopecký.

Podobně jako předchozí model i nová octavia má jednu zvláštnost, která se v průběhu posledního desetiletí už změnila v charakteristický rys celé značky: je z největších v nižší střední třídě, respektive z nejmenších ve třídě střední. To je to, čím se značka chlubí. A oprávněně. Umí za solidní peníze nabídnout "kus auta navíc".

Octavia toho dosahuje především velikým zavazadlovým prostorem. A ta nová ho má ještě větší. K němu přibylo víc místa, tolik potřebného, i na zadních sedadlech.


Nová octavia: první jízdní dojmy
"Naše konkurence povyrostla, my také," charakterizuje přírůstek Oldřich Brabec, šéf projektu nové octavie. Ale buďme konkrétní: nová octavia je v nižší střední třídě nejdelší, když narostla o 6,5 centimetru, čímž o 5 centimetrů předstihuje jiného dlouhána, Hyundai Elantra. Má zcela suverénně největší kufr; s jeho 560 litry objemu předstihuje o celých 40 litrů druhého v pořadí, Renaulta Mégane, a dokonce o 60 litrů jiného "velikána", SEAT Toledo.

Také již vzpomínaný přírůstek centimetrů na zadních sedadlech jsme si vyzkoušeli a můžeme potvrdit, že nová octavia konečně může sloužit jako taxi i v případě, že řidič nemá pod 160 centimetrů nebo kolena vytrčená až k volantu.

První příležitost k ověření kvalit i případných nedostatků nové octavie nabídla praktická světová premiéra vozu, kterou Škoda Auto situovala na řecké silnice.

Při stavbě karoserie nové octavie přibylo vysokopevnostních materiálů, což má vliv na další zlepšení její tuhosti. Tuto vlastnost sice posádka ve voze sotva postihne, ale projevuje se to příznivě jak v lepších jízdních vlastnostech, tak i v oblasti pasivní bezpečnosti.

Konstruktéři správně naladili podvozek, vycházející z nového golfu, i když proti němu je nová octavia bezmála o čtyřicet centimetrů delší a ještě o více než metrák těžší.

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...