Nová Octavia: ohlasy jsou vesměs kladné

  20:56
Nová Škoda Octavia odhalila svou tvář. Oficiální premiéru si odbude za necelý měsíc na ženevském autosalonu. Domácí předpremiéra byla nenápadná. První ohlasy: zatím jsou vesměs kladné.
Škoda Octavia II

Škoda Octavia II | foto: Škoda

Stalo se to, co se obecně očekávalo; nová octavia povyrostla, přitom zůstala podobná stejnojmennému vozu předchozí generace. Je to trend typický pro valnou většinu vozů z koncernu VW. "Prostě klasika," komentuje lakonicky první snímky Tomáš Bílý, vedoucí servisu NH Car v Praze, který se specializuje právě na vozy koncernu VW.

Víc místa vzadu
Není žádným tajemstvím, že východisko pro technické řešení octavie tvoří golf poslední, páté generace, loňská novinka VW. Tedy stejná platforma, na které již jezdí modely Audi A3 a velkoprostorový VW Touran. Ale proti golfu je octavia citelně větší.


TEST Audi A3: rychlé, silné, ale drahé


TEST Volkswagen Touran: motor láká, cena odrazuje

Ve srovnání s dosavadní octavií povyrostla do všech stran, což pasažéři přivítají zejména v prostoru před zadními sedadly. Ale nabyla i v zavazadlovém prostoru. Dvaatřicet litrů k dosavadním, už tak hodně nadstandardním 528 litrům objemu kufru z ní činí skutečného bumbrlíčka ve své třídě.

Míří do vyšší třídy?
Do jaké třídy se vlastně novinka řadí? Se základem společným s golfem a malým audi by vlastně patřila do nižší střední třídy, jako například Opel Astra či Renault Mégane. Jenomže škodovácký trend poslední doby - stavět auta velká (rozuměj užitečná dostatkem prostoru) - jako by byl otcem myšlenky zařadit octavii již o třídu výš, tedy do kategorie střední.

Jenomže... i když na délku povyrostla o 65 milimetrů, stále jí hodně přes 10 centimetrů chybí do 470 centimetrů, které se považují pro střední třídu za klasickou míru. Tu má například etalon této třídy, sourozenec z koncernu, VW Passat (přesně 4703 milimetrů). Zajímavost: nová octavia je na milimetr stejně vysoká jako passat, a dokonce o 23 milimetrů širší.

Zachování identity
"No, nevypadá špatně," hodnotil snímek na titulní stránce MF DNES 30.1. náhodný čtenář, Josef Syrový, zastižený ráno u novinového stánku, když se právě začítal do článku o novince. "Tak nějak jsem si ji představoval. Mám teď octavii s nafťákem, a když tu novou vidím, až mi napřesrok doběhne leasing, asi značku měnit nebudu. Záleží ovšem na ceně, jestli ji nenapálí moc vysoko."

INFOGRAFIKA nová Octavia: popis změn
"Musím vysoce ocenit zachování identity vozu," říká Tomáš Hyan, šéfredaktor odborného časopisu Automobil Revue a jediný český zástupce v mezinárodní porotě soutěže Auto roku. "Připomíná to jasně pokračování dosavadního úspěšného modelu Octavie, ale zároveň je to také dost nové auto. Sympatická je symbióza robustnosti a dynamičnosti, kterou na první pohled působí."

Nové moderní motory v nabídce
Boční profil nové octavie je s ohledem na požadovanou aerodynamiku dnešních vozů této velkosti prakticky dán a sotvaco propastně rozdílného lze vymyslet.
"Žádné velké překvapení," hodnotí vůz šéf servisu Tomáš Bílý. "Nečekal jsem vlastně nic dramaticky jiného. Nezbylo než si jen pohrát s tvarem čelní masky a světlometů. Líbí se mi blinkry ve zpětných zrcátkách. Není to dnes sice také už nic nového, ale je to praktické."

VŠE O OCTAVII:

Nesmrtelná octavia je vizitkou Škody
Octavia bude brzy jako kombík
Škoda Octavia bude nová i uvnitř
Octavia druhé generace: novější, než se čekalo
TEST Škoda Octavia kombi 4x4 1.8 T Laurin&Klement
TEST Škoda Octavia 1.6 LPG
Ojetá Škoda Octavia - slušný výběr za vyšší cenu

Pod kapotou zůstávají vyzkoušené motory: tedy základní benzinové 1,4 a 1,6 litru a dva naftové 1,9 a 2,0 TDI. Obohacením nabídky jsou novinky koncernu, motory 1,6 a 2,0 s přímým vstřikem benzinu. "Kvituji s povděkem, že zůstala přední náprava už osvědčené koncepce," končí se svým prvním hodnocením novinky technik Tomáš Bílý.

"Po počátečním vychytání drobných nedostatků už s ní nejsou žádné problémy. A naopak změna v zavěšení zadní nápravy slibuje ještě lepší jízdní vlastnosti, a ty má dosavadní octavia už tak velmi dobré. Věřím, že novinka bude pokračovat v duchu dosavadní octavie: že to zase bude nejspolehlivější auto, jež se u nás vyrábí."

Ženevský autosalon otevře brány pro veřejnost již 4. března. Veškeré dění můžete jako vždy sledovat od svého počítače - naši redaktoři pro vás budou už od 2. března připravovat reportáže přímo z místa dění. Těšit se můžete nejen na novou octavii, ale i na spoustu dalších zajímavých vozů.

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...