Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Octavia: ohlasy jsou vesměs kladné

  20:56aktualizováno  20:56
Nová Škoda Octavia odhalila svou tvář. Oficiální premiéru si odbude za necelý měsíc na ženevském autosalonu. Domácí předpremiéra byla nenápadná. První ohlasy: zatím jsou vesměs kladné.
Škoda Octavia II

Škoda Octavia II | foto: Škoda

Stalo se to, co se obecně očekávalo; nová octavia povyrostla, přitom zůstala podobná stejnojmennému vozu předchozí generace. Je to trend typický pro valnou většinu vozů z koncernu VW. "Prostě klasika," komentuje lakonicky první snímky Tomáš Bílý, vedoucí servisu NH Car v Praze, který se specializuje právě na vozy koncernu VW.

Víc místa vzadu
Není žádným tajemstvím, že východisko pro technické řešení octavie tvoří golf poslední, páté generace, loňská novinka VW. Tedy stejná platforma, na které již jezdí modely Audi A3 a velkoprostorový VW Touran. Ale proti golfu je octavia citelně větší.


TEST Audi A3: rychlé, silné, ale drahé


TEST Volkswagen Touran: motor láká, cena odrazuje

Ve srovnání s dosavadní octavií povyrostla do všech stran, což pasažéři přivítají zejména v prostoru před zadními sedadly. Ale nabyla i v zavazadlovém prostoru. Dvaatřicet litrů k dosavadním, už tak hodně nadstandardním 528 litrům objemu kufru z ní činí skutečného bumbrlíčka ve své třídě.

Míří do vyšší třídy?
Do jaké třídy se vlastně novinka řadí? Se základem společným s golfem a malým audi by vlastně patřila do nižší střední třídy, jako například Opel Astra či Renault Mégane. Jenomže škodovácký trend poslední doby - stavět auta velká (rozuměj užitečná dostatkem prostoru) - jako by byl otcem myšlenky zařadit octavii již o třídu výš, tedy do kategorie střední.

Jenomže... i když na délku povyrostla o 65 milimetrů, stále jí hodně přes 10 centimetrů chybí do 470 centimetrů, které se považují pro střední třídu za klasickou míru. Tu má například etalon této třídy, sourozenec z koncernu, VW Passat (přesně 4703 milimetrů). Zajímavost: nová octavia je na milimetr stejně vysoká jako passat, a dokonce o 23 milimetrů širší.

Zachování identity
"No, nevypadá špatně," hodnotil snímek na titulní stránce MF DNES 30.1. náhodný čtenář, Josef Syrový, zastižený ráno u novinového stánku, když se právě začítal do článku o novince. "Tak nějak jsem si ji představoval. Mám teď octavii s nafťákem, a když tu novou vidím, až mi napřesrok doběhne leasing, asi značku měnit nebudu. Záleží ovšem na ceně, jestli ji nenapálí moc vysoko."

INFOGRAFIKA nová Octavia: popis změn
"Musím vysoce ocenit zachování identity vozu," říká Tomáš Hyan, šéfredaktor odborného časopisu Automobil Revue a jediný český zástupce v mezinárodní porotě soutěže Auto roku. "Připomíná to jasně pokračování dosavadního úspěšného modelu Octavie, ale zároveň je to také dost nové auto. Sympatická je symbióza robustnosti a dynamičnosti, kterou na první pohled působí."

Nové moderní motory v nabídce
Boční profil nové octavie je s ohledem na požadovanou aerodynamiku dnešních vozů této velkosti prakticky dán a sotvaco propastně rozdílného lze vymyslet.
"Žádné velké překvapení," hodnotí vůz šéf servisu Tomáš Bílý. "Nečekal jsem vlastně nic dramaticky jiného. Nezbylo než si jen pohrát s tvarem čelní masky a světlometů. Líbí se mi blinkry ve zpětných zrcátkách. Není to dnes sice také už nic nového, ale je to praktické."

VŠE O OCTAVII:

Nesmrtelná octavia je vizitkou Škody
Octavia bude brzy jako kombík
Škoda Octavia bude nová i uvnitř
Octavia druhé generace: novější, než se čekalo
TEST Škoda Octavia kombi 4x4 1.8 T Laurin&Klement
TEST Škoda Octavia 1.6 LPG
Ojetá Škoda Octavia - slušný výběr za vyšší cenu

Pod kapotou zůstávají vyzkoušené motory: tedy základní benzinové 1,4 a 1,6 litru a dva naftové 1,9 a 2,0 TDI. Obohacením nabídky jsou novinky koncernu, motory 1,6 a 2,0 s přímým vstřikem benzinu. "Kvituji s povděkem, že zůstala přední náprava už osvědčené koncepce," končí se svým prvním hodnocením novinky technik Tomáš Bílý.

"Po počátečním vychytání drobných nedostatků už s ní nejsou žádné problémy. A naopak změna v zavěšení zadní nápravy slibuje ještě lepší jízdní vlastnosti, a ty má dosavadní octavia už tak velmi dobré. Věřím, že novinka bude pokračovat v duchu dosavadní octavie: že to zase bude nejspolehlivější auto, jež se u nás vyrábí."

Ženevský autosalon otevře brány pro veřejnost již 4. března. Veškeré dění můžete jako vždy sledovat od svého počítače - naši redaktoři pro vás budou už od 2. března připravovat reportáže přímo z místa dění. Těšit se můžete nejen na novou octavii, ale i na spoustu dalších zajímavých vozů.

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.