Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda představila nové octavie ve Vídni. Mají víc světel a jsou o fous delší

  12:19aktualizováno  17:35
Vídeň (od zpravodaje iDNES.cz) - Octavia je stěžejním modelem Škody. Kromě nové tváře dostává s faceliftem v půlce životního cyklu také novou výbavu a je také o kousíček delší. O pár milimetrů více se také rozkročila zadní kola a verze RS má deset koní navíc.

Základní octavia má pod kapotou tříválcový litr a cenovku 407 900 korun. V rámci modernizace dostává model odvážné řešení přídě s dělenými předními světlomety, rozsáhlejší nabídku asistenčních prvků (nejužitečnější je hlídač mrtvého úhlu), informačních systémů a mobilního připojení. Podrobnosti o změnách čtěte zde

Faceliftovaná Škoda Octavia
Faceliftovaná Škoda Octavia

„V důsledku nových designových řešení narostly obě karosářské verze modelu Škoda Octavia do délky o 11, respektive 8 milimetrů. Liftback teď měří 4 670 mm, kombi 4 667 mm,“ uvádí Silke Rosskothen ze Škody Auto. Rozchod zadních kol je v závislosti na konkrétní motorizaci a použité zadní nápravě (slabší verze mají torzní příčku, silnější víceprvkové zavěšení) o 20 respektive 30 mm širší.

Základní benzinové provedení liftbacku (motor 1,0 TSI) má nově rozchod zadních kol 1540 mm). U verze RS se zadní kola rozkročila o 38 milimetrů více (nově u liftbcku 1544 mm), oproti ostatním modelům má toto provedení o 15 mm nižší podvozek.

Škoda představuje nové octavie ve Vídni.

Nabídku pohonných jednotek představují tři benzinové turbomotory TSI, tři motory TDI a jeden agregát spalující kromě benzinu také zemní plyn CNG, toto provedení nese označení G-TEC. Téměř pro všechny motory je v nabídce vedle manuální převodovky i šestistupňová nebo sedmistupňová převodovka DSG; pro vybrané motory je v nabídce pohon všech kol.

Fotogalerie

Faceliftu se dočkaly také odvozené modely. Octavia RS bude mít nově 230 koňských sil a posílí tak o deset koní výkonu oproti předchozímu provedení (podrobnosti o úpravách čtěte zde). Kvůli lepší výbavě se základní cena zvýší o 37 000 na 696 900 Kč. Scout bude začínat na 759 900 Kč. Automobilka zároveň zahájila kromě verze RS příjem objednávek i na outdoorové provedení Scout (detaily zde). Na obyčejné octavie, které s faceliftem dostaly kontroverzní dělená přední světla, sbírají dealeři objednávky od listopadu loňského roku.

Octavia RS má nově ve standardní výbavě prvky v hodnotě více než 47 000 Kč. Standardem jsou tak mimo jiné Full-LED přední světlomety, LED mlhovky i zadní svítilny, infotainment Bolero s osmipalcovým dotykovým displejem, Bluetooth handsfree s hlasovým ovládáním, bezklíčkový přístup a startování či parkovací senzory vpředu i vzadu a multifunkční sportovní volant.

Faceliftovaná Škoda Octavia
Faceliftovaná Škoda Octavia

Scout přináší již v základní specifikaci výbavu rozšířenou o prvky za 82 800 Kč. Standardně disponuje rovněž Full-LED předními světlomety, LED zadními sdruženými svítilnami a ambientním osvětlením interiéru, vyhřívaným volantem, systémem a parkovacími senzory vpředu i vzadu.

RS

Zkratka RS byla ve spojení s vozy Škoda poprvé použita v roce 1974 v motoristickém sportu, od roku 2000 se s ní označují špičkové sportovní verze v modelové paletě značky ŠKODA. Dosud bylo na celém světě prodáno více než 200 000 Octavií RS, z toho téměř 100 000 vozů třetí generace, uvedené na trh v roce 2013.

Standardem je také infotainment Bolero s osmipalcovým dotykovým displejem, Bluetooth handsfree s hlasovým ovládáním a multifunkční volant. Terénní schopnosti podporuje režim pro jízdu mimo silnici, sedadla jsou čalouněná funkční tkaninou Thermo Flux, kryty pedálů z ušlechtilé oceli a pod sedadlem najdete deštník.

Octavia je nejprodávanějším modelem Škody. Za 20 let od představení prvního novodobé octavie v roce 1996 si vůz koupilo pět milionů zákazníků, z toho aktuální třetí generaci více než jeden milion.

Vedle Octavie přijde letos na trh nová generace SUV Yeti, další verze velkého SUV Kodiaq či modernizované modely Citigo a Rapid.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.