Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda představila nové octavie ve Vídni. Mají víc světel a jsou o fous delší

  12:19aktualizováno  17:35
Vídeň (od zpravodaje iDNES.cz) - Octavia je stěžejním modelem Škody. Kromě nové tváře dostává s faceliftem v půlce životního cyklu také novou výbavu a je také o kousíček delší. O pár milimetrů více se také rozkročila zadní kola a verze RS má deset koní navíc.

Základní octavia má pod kapotou tříválcový litr a cenovku 407 900 korun. V rámci modernizace dostává model odvážné řešení přídě s dělenými předními světlomety, rozsáhlejší nabídku asistenčních prvků (nejužitečnější je hlídač mrtvého úhlu), informačních systémů a mobilního připojení. Podrobnosti o změnách čtěte zde

Faceliftovaná Škoda Octavia
Faceliftovaná Škoda Octavia

„V důsledku nových designových řešení narostly obě karosářské verze modelu Škoda Octavia do délky o 11, respektive 8 milimetrů. Liftback teď měří 4 670 mm, kombi 4 667 mm,“ uvádí Silke Rosskothen ze Škody Auto. Rozchod zadních kol je v závislosti na konkrétní motorizaci a použité zadní nápravě (slabší verze mají torzní příčku, silnější víceprvkové zavěšení) o 20 respektive 30 mm širší.

Základní benzinové provedení liftbacku (motor 1,0 TSI) má nově rozchod zadních kol 1540 mm). U verze RS se zadní kola rozkročila o 38 milimetrů více (nově u liftbcku 1544 mm), oproti ostatním modelům má toto provedení o 15 mm nižší podvozek.

Škoda představuje nové octavie ve Vídni.

Nabídku pohonných jednotek představují tři benzinové turbomotory TSI, tři motory TDI a jeden agregát spalující kromě benzinu také zemní plyn CNG, toto provedení nese označení G-TEC. Téměř pro všechny motory je v nabídce vedle manuální převodovky i šestistupňová nebo sedmistupňová převodovka DSG; pro vybrané motory je v nabídce pohon všech kol.

Fotogalerie

Faceliftu se dočkaly také odvozené modely. Octavia RS bude mít nově 230 koňských sil a posílí tak o deset koní výkonu oproti předchozímu provedení (podrobnosti o úpravách čtěte zde). Kvůli lepší výbavě se základní cena zvýší o 37 000 na 696 900 Kč. Scout bude začínat na 759 900 Kč. Automobilka zároveň zahájila kromě verze RS příjem objednávek i na outdoorové provedení Scout (detaily zde). Na obyčejné octavie, které s faceliftem dostaly kontroverzní dělená přední světla, sbírají dealeři objednávky od listopadu loňského roku.

Octavia RS má nově ve standardní výbavě prvky v hodnotě více než 47 000 Kč. Standardem jsou tak mimo jiné Full-LED přední světlomety, LED mlhovky i zadní svítilny, infotainment Bolero s osmipalcovým dotykovým displejem, Bluetooth handsfree s hlasovým ovládáním, bezklíčkový přístup a startování či parkovací senzory vpředu i vzadu a multifunkční sportovní volant.

Faceliftovaná Škoda Octavia
Faceliftovaná Škoda Octavia

Scout přináší již v základní specifikaci výbavu rozšířenou o prvky za 82 800 Kč. Standardně disponuje rovněž Full-LED předními světlomety, LED zadními sdruženými svítilnami a ambientním osvětlením interiéru, vyhřívaným volantem, systémem a parkovacími senzory vpředu i vzadu.

RS

Zkratka RS byla ve spojení s vozy Škoda poprvé použita v roce 1974 v motoristickém sportu, od roku 2000 se s ní označují špičkové sportovní verze v modelové paletě značky ŠKODA. Dosud bylo na celém světě prodáno více než 200 000 Octavií RS, z toho téměř 100 000 vozů třetí generace, uvedené na trh v roce 2013.

Standardem je také infotainment Bolero s osmipalcovým dotykovým displejem, Bluetooth handsfree s hlasovým ovládáním a multifunkční volant. Terénní schopnosti podporuje režim pro jízdu mimo silnici, sedadla jsou čalouněná funkční tkaninou Thermo Flux, kryty pedálů z ušlechtilé oceli a pod sedadlem najdete deštník.

Octavia je nejprodávanějším modelem Škody. Za 20 let od představení prvního novodobé octavie v roce 1996 si vůz koupilo pět milionů zákazníků, z toho aktuální třetí generaci více než jeden milion.

Vedle Octavie přijde letos na trh nová generace SUV Yeti, další verze velkého SUV Kodiaq či modernizované modely Citigo a Rapid.





Nejčtenější

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Audi Q7  3,0 TDi  / 200 kW
Audi Q7 3,0 TDi / 200 kW

r.v. 2015, naj. 13 427 km, diesel
2 099 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.