Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová octavia: více peněz za lepší výbavu

  11:43aktualizováno  11:43
Škoda Octavia přichází na trh. Kolik bude stát a bude se na ni čekat? Za více peněz nabídne mladoboleslavská automobilka u nové octavie i výrazně lepší výbavu než u starší verze tohoto vozu. O sedm centimetrů delší auto nabídne více místa na zadních sedadlech.

V základní výbavě budou dva airbagy, zatímco předchozí verze v roce 1996 startovala pouze s jedním pro řidiče.

Novinek je však mnohem více. Škoda přichází také s dvanáctiletou záruku na neprorezivění karoserie, zcela nové jsou brzdy a speciální převodovka. Zájemci si mohou koupit do nového vozu i špičkový navigační systém.

Ke koupi je octavia ve třech různě vybavených úrovních. K dispozici je zatím pět různých typů motorů - tři benzinové a dva naftové. Koncem roku pak přijde na řadu i očekávaný silný dvoulitrový motor o síle 110 kilowattů.
Škoda plánuje jen letos vyrobit 48 tisíc nových octavií.

Ceník nové Škody Octavia 

Classic 1.4 MPI/55 kW 424 900 Kč
Classic 1.6 MPI/75 kW 459 900 Kč
Classic 1.9 TDI PD/77 kW 509 900 Kč
Ambiente 1.6 MPI/75 kW 499 900 Kč
Ambiente 1.6 FSI/85 kW 539 900 Kč
Ambiente 1.9 TDI PD/77 kW 549 900 Kč
Ambiente 2.0 TDI PD/103 kW 609 900 Kč
Elegance 1.6 MPI/75 kW 539 900 Kč
Elegance 1.6 FSI/85 kW 579 900 Kč
Elegance 1.9 TDI PD/77 kW 589 900 Kč
Elegance 2.0 TDI PD/103 kW 649 900 Kč

Pramen: Škoda Auto

Škoda má plno soupeřů

Nová škoda se cenou dotáhla na zahraniční vozy, výhodou jsou rozměry. Automobilka spoléhá, že s novou octavií se jí podaří vypálit rybník cizí konkurenci a utrhnout větší podíl na domácím trhu.

Proti neprodávanějším zahraničním autům, která začínají těsně nad 400 tisíci korun, bude mít navrch díky větším rozměrům a tomu, že jako u předchozího modelu jde o vůz na pomezí dvou tříd. Vedle nového auta bude nejméně rok a půl prodávat také starou octavii.

Protože bude mít ve střední třídě dva zástupce místo jednoho, nová octavia je už s cenou na stejné úrovni jako hlavní soupeři.

***

Test nové octavie najdete ZDE.

***

Když měl v roce 1997 premiéru starý model, začínal na ceně 340 tisíc a nový VW Golf tehdy stál 415 tisíc. Nyní u nových verzí se cena vyrovnala.

"Auto je větší než konkurenční vozy v téže kategorii, takže může dobře bojovat na masovém trhu po boku golfu," prohlásil v březnu při premiéře octavie šéf mateřského koncernuVWBernd Pischetsrieder.

Nová octavia startuje svou jízdu

Zástupci západních značek spoléhají na to, že čeští zákazníci už jsou rozděleni na ty, kteří buď chtějí Škodu, anebo cizí značku. Šéf tuzemského zastoupení Fordu Vladimír Vošický tudíž spoléhá na to, že Škoda nebude tolik zasahovat do cizího rajonu, a věří, že Škoda bude dlouhodobě spíš ztrácet. "Musí ukázat, že si umějí poradit sami se sebou a nebudou se v rámci koncernu dál kanibalizovat," říká Vošický na adresu staré a nové škody vedle sebe.

Podobně mluví Ivan Růžička, šéf českého zastoupení značky Opel, která proti nové octavii bude bojovat novou astrou: "Pozice Škody jako lokální značky bude vždy silná, ale věřím, že podíl bude klesat."

Kdo jsou největší konkurenti nové octavie

Opel Astra ... 419 000 Kč

VW Golf ... 414 000 Kč

Peugeot 307 ... 410 000 Kč

Renault Mégane ... 410 000 Kč

Mazda 3 ... 429 900 Kč

stará Škoda Octavia ... 400 000 Kč

 

Motor FSI v nové octavii.

Nová Octavia dostane i nový turbodiesel o objemu dva litry.

První příležitost k ověření kvalit i případných nedostatků nové octavie nabídla praktická světová premiéra vozu, kterou Škoda Auto situovala na řecké silnice.

Autoři:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.