V základní výbavě budou dva airbagy, zatímco předchozí verze v roce 1996 startovala pouze s jedním pro řidiče.
Novinek je však mnohem více. Škoda přichází také s dvanáctiletou záruku na neprorezivění karoserie, zcela nové jsou brzdy a speciální převodovka. Zájemci si mohou koupit do nového vozu i špičkový navigační systém.
Ke koupi je octavia ve třech různě vybavených úrovních. K dispozici je zatím pět různých typů motorů - tři benzinové a dva naftové. Koncem roku pak přijde na řadu i očekávaný silný dvoulitrový motor o síle 110 kilowattů.
Škoda plánuje jen letos vyrobit 48 tisíc nových octavií.
Ceník nové Škody Octavia
Classic 1.4 MPI/55 kW | 424 900 Kč |
Classic 1.6 MPI/75 kW | 459 900 Kč |
Classic 1.9 TDI PD/77 kW | 509 900 Kč |
Ambiente 1.6 MPI/75 kW | 499 900 Kč |
Ambiente 1.6 FSI/85 kW | 539 900 Kč |
Ambiente 1.9 TDI PD/77 kW | 549 900 Kč |
Ambiente 2.0 TDI PD/103 kW | 609 900 Kč |
Elegance 1.6 MPI/75 kW | 539 900 Kč |
Elegance 1.6 FSI/85 kW | 579 900 Kč |
Elegance 1.9 TDI PD/77 kW | 589 900 Kč |
Elegance 2.0 TDI PD/103 kW | 649 900 Kč |
Pramen: Škoda Auto
Škoda má plno soupeřů
Nová škoda se cenou dotáhla na zahraniční vozy, výhodou jsou rozměry. Automobilka spoléhá, že s novou octavií se jí podaří vypálit rybník cizí konkurenci a utrhnout větší podíl na domácím trhu.
Proti neprodávanějším zahraničním autům, která začínají těsně nad 400 tisíci korun, bude mít navrch díky větším rozměrům a tomu, že jako u předchozího modelu jde o vůz na pomezí dvou tříd. Vedle nového auta bude nejméně rok a půl prodávat také starou octavii.
Protože bude mít ve střední třídě dva zástupce místo jednoho, nová octavia je už s cenou na stejné úrovni jako hlavní soupeři.
***
Test nové octavie najdete ZDE.
***
Když měl v roce 1997 premiéru starý model, začínal na ceně 340 tisíc a nový VW Golf tehdy stál 415 tisíc. Nyní u nových verzí se cena vyrovnala.
"Auto je větší než konkurenční vozy v téže kategorii, takže může dobře bojovat na masovém trhu po boku golfu," prohlásil v březnu při premiéře octavie šéf mateřského koncernuVWBernd Pischetsrieder.
Podobně mluví Ivan Růžička, šéf českého zastoupení značky Opel, která proti nové octavii bude bojovat novou astrou: "Pozice Škody jako lokální značky bude vždy silná, ale věřím, že podíl bude klesat."
Kdo jsou největší konkurenti nové octavie
Motor FSI v nové octavii. |
Nová Octavia dostane i nový turbodiesel o objemu dva litry. |
První příležitost k ověření kvalit i případných nedostatků nové octavie nabídla praktická světová premiéra vozu, kterou Škoda Auto situovala na řecké silnice. |