Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová fabia se začíná odhalovat, ukázala světlo

  14:02aktualizováno  14:02
V Mladé Boleslavi se vše připravuje na rozběh výroby nové generace důležitého modelu. Po Česku jezdí prototypy fabie s lehkým maskováním, protože vzhled je stále ještě tajný. Škoda však už zveřejnila první oficiální informace o motorech a obrázek přední lampy.

Světlo nové Škody Fabie | foto: Škoda Auto

Třetí generaci fabie Škoda představí začátkem října 2014 na autosalonu v Paříži. Po skice se automobilka na svém facebookovém profilu pochlubila obrázkem předního světla.

Může se hodit

Líbí se vám Škoda Fabia? Vyberte si svoji novou fabii na Automodul.cz.

V porovnání s předchůdkyní má být nová fabia až o 17 % úspornější, ovšem měřeno oficiální metodikou, která nedokáže nasimulovat reálný provoz. Absolutní hodnoty spotřeby tedy nelze brát vážně, ale i tak platí, že by nová Fabia měla být o něco úspornější. Připravená je na to dobře, protože velkou roli ve snižování emisí (se kterým přímo souvisí spotřeba) hraje hmotnost. A tu vývojáři dostali u základního provedení pod tunu, přesně na 980 kg. Oproti stávající generaci je to vždy alespoň padesátikilová úspora (vzhledem k bohatší výbavě oproti předchůdkyni), v některých provedeních je to úspora až 65 kilogramů.

Fotogalerie

Všechny motory jsou nové. Čtyři benzinové a tři naftové motory splňují emisní normu EU 6, která bude platná od podzimu letošního roku.

Motory jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Převodovky budou převážně pětistupňové, ručně řazené, pro některé verze bude k mání za příplatek dvouspojkový automat DSG.

Tříválce 1,0 MPI mají nepřímé vstřikování paliva; čtyřválce 1,2 TSI jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva a jsou přeplňovány turbodmychadlem. Výkonové spektrum sahá od 44 kW (60 k) do 81 kW (110 k).

"Zájemci o naftový motor mohou zvolit jednu ze tří výkonových variant nového tříválce 1,4 TDI s blokem motoru z hliníkové slitiny," upřesňuje David Haidinger ze Škody Auto.

Zájemci o naftový motor budou volit jednu ze tří výkonových variant nového...

Zájemci o naftový motor budou do fabie volit jednu ze tří výkonových variant nového tříválce 1,4 TDI s blokem motoru z hliníkové slitiny. Ve všech případech se jedná o agregát o objemu 1,4 litru s přímým vstřikováním paliva Common Rail a přeplňováním turbodmychadlem.

Všechny jsou osazené přímým vstřikováním paliva Common Rail a přeplňované turbodmychadlem. "Stejně jako u předchozí generace, která nabízela čtyřválce o objemu 1,6 litru, jsou k dispozici výkony od 55 kW do 77 kW. U novinky je však těchto parametrů dosaženo při nižším zdvihovém objemu," upozorňuje Haidinger.

Škoda připravuje i variantu GreenLine s motorizací 1,4 TDI/55 kW (75 k), která na trh přijde koncem roku 2015. Ta se má díky pneumatikám se sníženým valivým odporem a úpravám aerodynamiky dostat na tabulkovou spotřebu 3,1 l/100 km. To odpovídá emisím CO2 ve výši pouhých 82 g/km. Podle hladiny vypouštěných emisí se v mnoha zemích západní Evropy platí daně z motorového vozidla.





Nejčtenější

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Porsche 911 Carrera S 50th / 1 z 1963
Porsche 911 Carrera S 50th / 1 z 1963

r.v. 2014, naj. 20 340 km, benzín
5 400 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.