Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová fabia se začíná odhalovat, ukázala světlo

  14:02aktualizováno  14:02
V Mladé Boleslavi se vše připravuje na rozběh výroby nové generace důležitého modelu. Po Česku jezdí prototypy fabie s lehkým maskováním, protože vzhled je stále ještě tajný. Škoda však už zveřejnila první oficiální informace o motorech a obrázek přední lampy.

Světlo nové Škody Fabie | foto: Škoda Auto

Třetí generaci fabie Škoda představí začátkem října 2014 na autosalonu v Paříži. Po skice se automobilka na svém facebookovém profilu pochlubila obrázkem předního světla.

Může se hodit

Líbí se vám Škoda Fabia? Vyberte si svoji novou fabii na Automodul.cz.

V porovnání s předchůdkyní má být nová fabia až o 17 % úspornější, ovšem měřeno oficiální metodikou, která nedokáže nasimulovat reálný provoz. Absolutní hodnoty spotřeby tedy nelze brát vážně, ale i tak platí, že by nová Fabia měla být o něco úspornější. Připravená je na to dobře, protože velkou roli ve snižování emisí (se kterým přímo souvisí spotřeba) hraje hmotnost. A tu vývojáři dostali u základního provedení pod tunu, přesně na 980 kg. Oproti stávající generaci je to vždy alespoň padesátikilová úspora (vzhledem k bohatší výbavě oproti předchůdkyni), v některých provedeních je to úspora až 65 kilogramů.

Fotogalerie

Všechny motory jsou nové. Čtyři benzinové a tři naftové motory splňují emisní normu EU 6, která bude platná od podzimu letošního roku.

Motory jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Převodovky budou převážně pětistupňové, ručně řazené, pro některé verze bude k mání za příplatek dvouspojkový automat DSG.

Tříválce 1,0 MPI mají nepřímé vstřikování paliva; čtyřválce 1,2 TSI jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva a jsou přeplňovány turbodmychadlem. Výkonové spektrum sahá od 44 kW (60 k) do 81 kW (110 k).

"Zájemci o naftový motor mohou zvolit jednu ze tří výkonových variant nového tříválce 1,4 TDI s blokem motoru z hliníkové slitiny," upřesňuje David Haidinger ze Škody Auto.

Zájemci o naftový motor budou do fabie volit jednu ze tří výkonových variant...

Zájemci o naftový motor budou do fabie volit jednu ze tří výkonových variant nového tříválce 1,4 TDI s blokem motoru z hliníkové slitiny. Ve všech případech se jedná o agregát o objemu 1,4 litru s přímým vstřikováním paliva Common Rail a přeplňováním turbodmychadlem.

Všechny jsou osazené přímým vstřikováním paliva Common Rail a přeplňované turbodmychadlem. "Stejně jako u předchozí generace, která nabízela čtyřválce o objemu 1,6 litru, jsou k dispozici výkony od 55 kW do 77 kW. U novinky je však těchto parametrů dosaženo při nižším zdvihovém objemu," upozorňuje Haidinger.

Škoda připravuje i variantu GreenLine s motorizací 1,4 TDI/55 kW (75 k), která na trh přijde koncem roku 2015. Ta se má díky pneumatikám se sníženým valivým odporem a úpravám aerodynamiky dostat na tabulkovou spotřebu 3,1 l/100 km. To odpovídá emisím CO2 ve výši pouhých 82 g/km. Podle hladiny vypouštěných emisí se v mnoha zemích západní Evropy platí daně z motorového vozidla.







Nejčtenější

Porsche Macan Turbo
Úřady zkoumají, zda Porsche nepodvádělo s emisemi

Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to Spolkový...  celý článek

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Volkswagen Touran 1,4 TSI
Volkswagen Touran 1,4 TSI

r.v. 2013, naj. 195 343 km, CNG + benzín
289 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.