Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová fabia se začíná odhalovat, ukázala světlo

  14:02aktualizováno  14:02
V Mladé Boleslavi se vše připravuje na rozběh výroby nové generace důležitého modelu. Po Česku jezdí prototypy fabie s lehkým maskováním, protože vzhled je stále ještě tajný. Škoda však už zveřejnila první oficiální informace o motorech a obrázek přední lampy.

Světlo nové Škody Fabie | foto: Škoda Auto

Třetí generaci fabie Škoda představí začátkem října 2014 na autosalonu v Paříži. Po skice se automobilka na svém facebookovém profilu pochlubila obrázkem předního světla.

Může se hodit

Líbí se vám Škoda Fabia? Vyberte si svoji novou fabii na Automodul.cz.

V porovnání s předchůdkyní má být nová fabia až o 17 % úspornější, ovšem měřeno oficiální metodikou, která nedokáže nasimulovat reálný provoz. Absolutní hodnoty spotřeby tedy nelze brát vážně, ale i tak platí, že by nová Fabia měla být o něco úspornější. Připravená je na to dobře, protože velkou roli ve snižování emisí (se kterým přímo souvisí spotřeba) hraje hmotnost. A tu vývojáři dostali u základního provedení pod tunu, přesně na 980 kg. Oproti stávající generaci je to vždy alespoň padesátikilová úspora (vzhledem k bohatší výbavě oproti předchůdkyni), v některých provedeních je to úspora až 65 kilogramů.

Fotogalerie

Všechny motory jsou nové. Čtyři benzinové a tři naftové motory splňují emisní normu EU 6, která bude platná od podzimu letošního roku.

Motory jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Převodovky budou převážně pětistupňové, ručně řazené, pro některé verze bude k mání za příplatek dvouspojkový automat DSG.

Tříválce 1,0 MPI mají nepřímé vstřikování paliva; čtyřválce 1,2 TSI jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva a jsou přeplňovány turbodmychadlem. Výkonové spektrum sahá od 44 kW (60 k) do 81 kW (110 k).

"Zájemci o naftový motor mohou zvolit jednu ze tří výkonových variant nového tříválce 1,4 TDI s blokem motoru z hliníkové slitiny," upřesňuje David Haidinger ze Škody Auto.

Zájemci o naftový motor budou volit jednu ze tří výkonových variant nového...

Zájemci o naftový motor budou do fabie volit jednu ze tří výkonových variant nového tříválce 1,4 TDI s blokem motoru z hliníkové slitiny. Ve všech případech se jedná o agregát o objemu 1,4 litru s přímým vstřikováním paliva Common Rail a přeplňováním turbodmychadlem.

Všechny jsou osazené přímým vstřikováním paliva Common Rail a přeplňované turbodmychadlem. "Stejně jako u předchozí generace, která nabízela čtyřválce o objemu 1,6 litru, jsou k dispozici výkony od 55 kW do 77 kW. U novinky je však těchto parametrů dosaženo při nižším zdvihovém objemu," upozorňuje Haidinger.

Škoda připravuje i variantu GreenLine s motorizací 1,4 TDI/55 kW (75 k), která na trh přijde koncem roku 2015. Ta se má díky pneumatikám se sníženým valivým odporem a úpravám aerodynamiky dostat na tabulkovou spotřebu 3,1 l/100 km. To odpovídá emisím CO2 ve výši pouhých 82 g/km. Podle hladiny vypouštěných emisí se v mnoha zemích západní Evropy platí daně z motorového vozidla.





Nejčtenější

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Opel Vivaro COMBI BE 1.6BITURBO
Opel Vivaro COMBI BE 1.6BITURBO

r.v. 2016, naj. 13 800 km, diesel
539 001 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.