náhledy
Nová fabia bude mít oficiální premiéru druhého října na autosalonu v Paříži. My ji s kamerou prostudovali už teď. Prohlédněte si novou škodovku do detailu.
Autor: František Vlček, MAFRA
Přední světla jsou nečekaně velká. Ani třetí generace fabie nedostane do příplatkové nabídky xenonové světlomety (první je mít mohla). Prý by je stejně objednávalo minimum zákazníků. Standardní lampy dostanou žárovky H4, za příplatek nebo v nejvyšším provedení budou svítivější H7. Základní provedení světel bez LED pásků denního svícení budou mít jednodušší vzhled, bez vodorovného předělu.
Autor: František Vlček, MAFRA
Mlhovky budou, jak je u škodovek tradicí, hodně velké.
Autor: František Vlček, MAFRA
Hlavně zadní část může někomu připomínat první generaci fabie.
Autor: František Vlček, MAFRA
Zajímavým detailem je ostrý dvojitý prolis na boku. Designéři mu říkají tornado linie. Horní se láme směrem dovnitř, spodní ven a dělá to zajímavý efekt světla a stínu. U nové fabie mění nad vyboulenými blatníky svou tloušťku.
Autor: František Vlček, MAFRA
Ve své třídě má fabia rekordní kufr, je dobře přístupný a má 330 litrů základního objemu. Kryt je chytře řešený a lze ho umístit také o něco níže, asi do půlky výšky zavazadlového prostoru, který se tak rozdělí na dvě patra. Když povezete více nákladu, můžete plato zasunout za opěradla zadních sedadel.
Autor: František Vlček, MAFRA
Nová Škoda Fabia
Autor: František Vlček, MAFRA
Zadní lampy budou u všech provedení stejné. Jsou hodně velké a výrazné. Až uvidíte fabii naživo, zadní světlo si ohmatejte. Je totiž hodně plasticky tvarované. Bílý prostřední segment vystupuje z typického červeného „C“ koncových světel. Všechny zlomy a hrany pečlivě navazují na linky karoserie. Odvážné je lesklé černé orámování.
Autor: František Vlček, MAFRA
Konkurenti většinou vyznávají hravost nebo roztomilost, fabia ctí důstojnost. Ale zároveň s ní chce Škoda oslovit i mladší klientelu. Podle statistik automobilky je dnes průměrný věk kupců fabie 54 let, a to se má změnit. Tým Jozefa Kabaně, slovenského šéfdesignéra automobilky, dal autu střízlivé, jednoduché a vyvážené proporce.
Autor: František Vlček, MAFRA
Nová Škoda Fabia
Autor: František Vlček, MAFRA
Fabia je oproti předchůdkyni o devět centimetrů širší, ovšem místo uvnitř se o tolik nezvětšilo. Za nárůst šířky mohou především velké kliky přesahující o nějaký centimetr obrys karoserie. Uvnitř je auto širší zhruba o dva centimetry. Škodovkáři budou za volantem okamžitě doma. Je však patrné, že řidič a spolujezdec na předním sedadle sedí blíže středovému panelu a dále ode dveří. Na zadní sedadla se dospělý usadí bez uskromňování.
Autor: František Vlček, MAFRA