Nová Škoda Fabia

Nová Škoda Fabia | foto: Repro iDNES.cz

Nová Škoda Fabia má tvář roomsteru

  • 38
Premiéra nové fabie je na spadnutí, do Paříže na autosalon ještě nedorazila, mladoboleslavská továrna Škodovky ale už testuje její výrobu na nulté sérii. Fotografii přímo z výroby přinesl deník Blesk.

Motoristický svět očekával na v neděli končícím autosalonu představení nástupce malé škodovky, místo toho přijel na pařížské molo žlutý Joyster. Stejnou barvu má i nová fabie, vyfocená na výrobní lince.

Na otázku, jestli je na fotografii opravdu nová fabie, mluvčí automobilky Škoda Jaroslav Černý odpověděl: "Nemohu vám to říci."

Nová fabie by se měla představit nejpozději na ženevském autosalonu v březnu příštího roku. Je však možné, že se představí ještě dříve bez autosalonového šrumce kolem.

Koncem května letošního roku totiž Škoda Auto rozesílala svým dealerům interní materiál, ve kterém je uvedeno: "V prosinci 2006 bude ukončena výroba modelu Škoda Fabia s karoserií hatchback." Čtěte zde...

Na nový kombík bude podle předběžných informací třeba vyčkat do roku 2008. Server skoda-fabia.com spekuluje nad jeho podobou na dvou fotomontážích. ZDE...

Při pohledu na žlutou fabii se však nabízí otázka, jestli v Mladé Boleslavi kombík vůbec chystají. Nová fabie je natolik podobná roomsteru, že by v březnu představená velkoprostorová škodovka mohla "dlouhou" fabii nahradit.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O ŠKODOVKÁCH 

Z nabídky se téměř určitě odporoučí verze s tříprostorovou karoserií sedan. Třídveřová verze, o které se ještě před nedávnem spekulovalo, by podle všeho měla dostat tvary pařížského joystera.

Fotografie potvrzuje předchozí informace, že nová fabia se bude lehce podobat Suzuki Swift. Je otázkou, jak budou mohutné boky vypadat v kombinaci s malými základními kolečky, které fabia dostává a pravděpodobně i dostávat bude.

Z úsporných důvodů si má nová fabia podle nepotvrzených informací ponechat podvozkovou platformu stávající generace. Úplně nové budou naopak motory. V červnu napsal německý automagazín Automobilwoche, že nová fabia dostane nejmodernější techniku koncernu VW.

Půjde například o dvouspojkovou převodovku DSG nebo benzinový motor se zdvojeným přeplňováním. Základní čtrnáctistovka TSI nabídne 125 koní a točivý moment 200 Nm. Sportovní verze RS se těší na 170 koní a 240 Nm. Fabia prý také dostane zážehovou "jedna- šestku", která se ve 105 koňové verzi nabízí do roomsteru.

V naftovém světě vzroste výkon motoru 1.9 TDI na 105 koní a 250 newtonmetrů kroutícího momentu, v roce 2009 ho má nahradit common-railová šestnáctistovka.

,