Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Škoda Fabia: první fotka přístrojovky a video auta bez maskování

  11:00aktualizováno  11:00
Nová fabia má mít největší kufr ve své kategorii a nabídne moderní multimediální prvky. V interiéru mladoboleslavské novinky, jejíž výroba se právě rozbíhá, bude více místa. Prototypy odložily maskování a najíždějí testovací kilometry po středních Čechách. Bílou fabii v plné parádě natočil čtenář iDNES.cz

První fotka přístrojové desky Škody Fabie třetí generace | foto: Škoda Auto

Interiér je o něco delší a širší než u stávajícího provedení, které se doprodává. Řidič a spolujezdec budou mít více místa nad hlavou. "Ačkoli je nová fabia o 8 milimetrů kratší než její předchůdkyně, vzrostla o 8 milimetrů délka interiéru na současných 1 674 mm. Vzrostla i šířka interiéru ve výši loktů, a to na 1 401 mm vepředu (plus 21 mm), respektive na 1 386 mm (plus 2 mm) vzadu," upřesňuje David Haidinger ze Škody Auto.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a Škoda Fabia by byla tím pravým pro vás? Vyberte si ji na Automodul.cz.

Kufr pojme 330 litrů, to je o 15 litrů více než dosud. "Při sklopených zadních sedadlech vzroste objem zavazadlového prostoru až na 1 150 litrů." Ložná plocha je široká 960 mm, je tedy o 2 mm širší než u předchozí generace. Plato kufru lze využít také jako zvýšenou podlahu nebo jej lze vertikálně zasunout za zadní opěradlo.

Multimédia

"Poprvé ve voze značky Škoda bude v novém modelu Fabia využita technologie MirrorLink, která přenáší aplikace chytrého telefonu na displej palubního zábavně-informačního systému," popisuje David Haidinger.

Na velkém displeji uprostřed přístrojovky se díky tomu zobrazí to, co vidíte na displeji mobilu. Stejný multimediální systém jako nová fabia už dostává faceliftovaný Volkswagen Polo. To mimo jiné znamená, že i v malé škodovce půjde s autem spárovat přes Bluetooth dva mobilní telefony současně.

Specialitou nové fabie bude příplatkový systém SmartGate, který s využitím speciálních aplikací umožní zobrazovat v chytrém telefonu konkrétní údaje o vozidle, jako jsou spotřeba paliva, průměrná rychlost, náklady a další. Data jsou přenášena bezdrátově pomocí wi-fi. Smartgate funguje nezávisle na multimediálním systému.

Fotogalerie

50% MQB + 40% PQ26 + 10% PQ25

O nové Fabii se dnes už ví téměř vše. Ceny se oficiálně dozvíme pravděpodobně na autosalonu v Paříži začátkem října při slavnostní premiéře.

Nejasná je technická stránka věci. Je nová fabia úplně nové auto? Škodováci říkají, že pro ni využili prvky z modulární platformy MQB, která se u koncernu Volkswagen má stát technickým základem nových aut s předním pohonem. MQB tak používají Volkswageny Golf a Passat, ale i Škoda Octavia nebo Audi A3 a Seat Leon.

MQB je modulární podvozkové platformy, která může mít různou šířku, délku, rozvor (vzdálenost náprav) i převisy karoserie. Jediný pevně daný rozměr je vzdálenost horního uchycení vzpěr přední nápravy a pedálů. Do MQB ovšem patří také paleta nových motorů a multimediální systémy - obojí nová fabia dostane. Základní verze multimediálního systému je dokonce prací vývojářů z Mladé Boleslavi a motory splňující od letošního podzimu platnou ekonormu Euro 6 budou používány napříč koncernem. Pro fabii jsou tedy připraveny hlavně nové tříválce v  benzinovém i naftovém provedení.

Podvozek však z technického balíku MQB není. Technicky to je podle informací iDNES.cz platforma PQ26, na které stojí stávající VW Polo a Seat Ibiza. Končící fabia stála na předchozí generaci platformy malých aut, označené PQ25. A i z té nejnovější fabii něco zbylo.

Magazín ifaster.cz pro "hybrid platforem" fabie získal ze Škody Auto toto oficiální vyjádření: "Nová fabia využívá značného množství modulů platformy MQB, dále potom prvků inovované platformy PQ26. Nepatrná část dílů pak vychází z platformy PQ25."

Nutno upřesnit, že více než použité komponenty a technická řešení má na konečný výsledek větší vliv následné ladění . O kvalitě jízdy totiž rozhoduje především sladění jednotlivých důležitých částí (tlumiče, pružiny, silentbloky).

Novou fabii v plné parádě bez maskování natočil při testech na mladoboleslavské dálnici čtenář iDNES.cz Lubomír Moc:





Nejčtenější

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Kia cee´d 1,4 CVVT Comfort Plus
Kia cee´d 1,4 CVVT Comfort Plus

r.v. 2015, naj. 16 200 km, benzín
269 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.