Tuningové koncepty, které parkují na ženevském autosalonu vedle sériové Fabie Scout ukazují cestu, jakou by se mohl ubírat facelift, který slíbil minulý týden v rozhovoru pro MF DNES šéf Škodovky Reinhard Jung. "Nepůjde jen o facelift, ale ve fabii proběhnou také technické změny. Objeví se nové motory a sníží se spotřeba," řekl. Spekuluje se také o tom, že fabia dostane s touto modernizací úplně nový podvozek.
S oživeným vzhledem by se milovníci škodovek mohli dočkat také nové Fabie RS. Kromě sady spojlerů, velkých hliníkových kol a aerodynamických doplňků by podle ženevského konceptu mohla dostat také černé podbarvení světel, samozřejmostí budou sportovní doplňky v interiéru.
To nejdůležitější bude ale pod kapotou. Podle magazínu l´Automobile by se tam měl nastěhovat přeplňovaný motor 1,4 TSI ve verzi s dvojstupňovým přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem. Zatím není jasné, kterou z výkonových verzí motoráři zvolí. Na výběr mají ze 140, 160 a 170koňové, nutno dodat, že i ta nejslabší varianta umí pěkně "zacvičit" i s o kus větším VW Golf. Předchozí Fabii RS, jejíž výroba skončila v roce 2006 poháněl netradičně turbodieselový motor (1,9 TDI 96 kW/130 koní).
Závodivá fabie by se měla představit příští rok. Zařadí se po bok příbuzných z koncernu Volkswagen. Podle francouzského magazínu by ale nová Fabia RS měla být o něco levnější než VW Polo GTI a Seat Ibiza Cupra.