Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Škoda Fabia RS přijede už příští rok, dostane motor 1,4 TSI

  10:15aktualizováno  10:15
Rudý koncept s černou šachovnicí, který právě v těchto dnech okukují návštěvníci ženevského autosalonu, je podle francouzského magazínu l´Automobile vlastně nová rychlá Fabia RS.

Koncept Škoda Fabia Sport | foto: Škoda Auto

Autosalon Ženeva 2009

Tuningové koncepty, které parkují na ženevském autosalonu vedle sériové Fabie Scout ukazují cestu, jakou by se mohl ubírat facelift, který slíbil minulý týden v rozhovoru pro MF DNES šéf Škodovky Reinhard Jung. "Nepůjde jen o facelift, ale ve fabii proběhnou také technické změny. Objeví se nové motory a sníží se spotřeba," řekl. Spekuluje se také o tom, že fabia dostane s touto modernizací úplně nový podvozek.

S oživeným vzhledem by se milovníci škodovek mohli dočkat také nové Fabie RS. Kromě sady spojlerů, velkých hliníkových kol a aerodynamických doplňků by podle ženevského konceptu mohla dostat také černé podbarvení světel, samozřejmostí budou sportovní doplňky v interiéru.

Koncept Škoda Fabia Sport

To nejdůležitější bude ale pod kapotou. Podle magazínu l´Automobile by se tam měl nastěhovat přeplňovaný motor 1,4 TSI ve verzi s dvojstupňovým přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem. Zatím není jasné, kterou z výkonových verzí motoráři zvolí. Na výběr mají ze 140, 160 a 170koňové, nutno dodat, že i ta nejslabší varianta umí pěkně "zacvičit" i s o kus větším VW Golf. Předchozí Fabii RS, jejíž výroba skončila v roce 2006 poháněl netradičně turbodieselový motor (1,9 TDI 96 kW/130 koní).

Závodivá fabie by se měla představit příští rok. Zařadí se po bok příbuzných z koncernu Volkswagen. Podle francouzského  magazínu by ale nová Fabia RS měla být o něco levnější než VW Polo GTI a Seat Ibiza Cupra.

Koncept Škoda Fabia Sport
Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.