Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEOTEST: První svezení novou Škodou Fabií. Litrový tříválec stačí

  8:53aktualizováno  8:53
Nová generace Škody Fabia se už dva týdny dá objednat, první auta dorazí k zákazníkům asi za měsíc. Vyzkoušeli jsme základní provedení s litrovým tříválcem, ostudu s ním malá škodovka nedělá. Potvrdilo se, že nejparádnější je podvozek.

Testovací jízdy s novou fabií nás překvapily hlavně tím, že i nejslabší motorizace s litrovým tříválcem je v takovém autě použitelná. Popravdě jsme to čekali horší.

Může se hodit

Chcete si pořídit Škodu Fabii? Vyberte si ji ze širokého výběru na Automodul.cz.

Základní verze fabie s litrovým tříválcem vyjde na 235 tisíc, dá se ale čekat, že tu si objedná minimum zákazníků, když za pětitisícový příplatek dostanete už provedení s klimatizací a dalšími prvky výbavy - více o cenách nové fabie čtěte zde.

Po škubnutí při startu se motor docela uklidní a do kabiny jeho vibrace prolézají minimálně. Odhlučnění jinak hlasitého společníka se povedlo a do zhruba čtyř tisíc otáček o sobě dává vědět minimálně.

Fotogalerie

Auto s touhle motorizací bude ideálním společníkem do města a na kratší vzdálenosti po okreskách. Do osmdesátikilometrové rychlosti má motor snahu reagovat na povely plynového pedálu celkem ochotně. Při stotřicetikilometrové rychlosti točí 55kilowattová verze 4 300 otáček. K mání je ještě slabší 44kilowattová, se stejným točivým momentem 95 Nm. Charakteristika obou motorů je v nízkých otáčkách stejná, výkonový rozdíl se projeví v horním spektru otáček ve vyšších rychlostech. Cenový rozdíl mezi těmito dvěma výkonovými variantami (kromě výkonu upraveného softwarovým zásahem v řídící jednotce se provedení liší také zpřevodováním) je nemalých 18 tisíc.

Otázkou bude, jak se litrový motor vyrovná s plným zatížením. Táhlé kopce a předjíždění kolem stovky mu dobře nedělají ani ve dvou. Když jste ale nekompromisní a držíte motor v horním spektru otáček, můžete si jízdu i užít. Podvozek je totiž mimořádně povedený, a pokud jste auto už rozdováděli, můžete se na něj spolehnout a zatáčky řezat o sto šest. Jen myslete na to, že motor vám s tím na výjezdu výkonově nepomůže. To neplatí o 1.2 TSI. Verze s 81 kw a manuální převodovkou je vyloženě zábavná. Jestli o koupi fabie uvažujete, vydejte se tímhle směrem. Automatická převodovka DSG motor zbytečně trápí a při ostřejší jízdě ho při řazení drží pořád pod krkem. Navíc koupi prodražuje. Zůstaňte tedy radši u manuálu.

Třetí generace fabie je pohodlná. Snížení výšky a rozšíření autu prospělo i v tomhle směru. Podvozek je naladěn komfortně a ani rozbité silnice nám nevyrazily zuby, jak tomu bylo třeba u prvních verzí rapidu. Auto se dokonce naklání a lehce pohupuje, vše ale bezpečně zvládne povedený podvozek.

Libůstkou je množství doplňků, které si můžete objednat. Technicky založený řidič ocení třeba spojení chytrého telefonu s elektronikou vozu. Ať už kabelem, nebo bezdrátově. Manželka pak může kontrolovat, jestli nedáváte často plný plyn, jestli přetížení v zatáčkách není zbytečně velké či netočíte motor jak u služebního auta. A to může klidně sedět vzadu. Mladí závodníci si jízdní data mohou nahrát a u piva pak udivovat kamarády, kolik G (přetížení) ta jejich fabie snesla cestou do práce.

Přední sedadla jsou o dost níž a řidič sedí blíž silnici. V porovnání s druhou generací je tohle řešení mnohem lepší. Cestující na zadních sedadlech mají díky velkému vybrání opěradel předních sedadel dostatek prostoru pro nohy a nemusí se nijak uskromňovat.

Aby se základní cena dostala tam, kde je, muselo se šetřit. V autě nehledejte měkčené plasty ani na horní hraně výplně předních dveří. Tam si ruku nepoložíte. Chybí třeba i automatický dojezd elektricky ovládaného okna u spolujezdce, což byl u starší fabie standard.

Na druhou stranu jsou to drobnosti, které sice uberou na komfortu, ale ne na bezpečnosti. S tou je díky vysokopevnostní oceli a množství elektronických pomocníků třetí generace fabie zase o kus dále.

Autor:


Témata: Škoda, Škoda Fabia


Nejčtenější

Volkswagen Tiguan GTE
Svět si zamiloval SUV. Prodej nových aut táhnou díky pohodlí i bezpečí

Každé čtvrté auto, které si loni koupili zákazníci v Evropě, bylo z kategorie SUV. Segment aut, ve kterém se ukrývají malá auta s pár plasty, navíc dodávající...  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí...
Autofotka týdne: Výstaviště Brno oživuje zašlou tradici - závod formulí

Před padesáti lety se naposledy prohnaly brněnským výstavištěm formule československých závodníků. Tradiční městský závod, který žil ve stínu slavnějšího...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.