Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEOTEST: První svezení novou Škodou Fabií. Litrový tříválec stačí

  8:53aktualizováno  8:53
Nová generace Škody Fabia se už dva týdny dá objednat, první auta dorazí k zákazníkům asi za měsíc. Vyzkoušeli jsme základní provedení s litrovým tříválcem, ostudu s ním malá škodovka nedělá. Potvrdilo se, že nejparádnější je podvozek.

Testovací jízdy s novou fabií nás překvapily hlavně tím, že i nejslabší motorizace s litrovým tříválcem je v takovém autě použitelná. Popravdě jsme to čekali horší.

Může se hodit

Chcete si pořídit Škodu Fabii? Vyberte si ji ze širokého výběru na Automodul.cz.

Základní verze fabie s litrovým tříválcem vyjde na 235 tisíc, dá se ale čekat, že tu si objedná minimum zákazníků, když za pětitisícový příplatek dostanete už provedení s klimatizací a dalšími prvky výbavy - více o cenách nové fabie čtěte zde.

Po škubnutí při startu se motor docela uklidní a do kabiny jeho vibrace prolézají minimálně. Odhlučnění jinak hlasitého společníka se povedlo a do zhruba čtyř tisíc otáček o sobě dává vědět minimálně.

Fotogalerie

Auto s touhle motorizací bude ideálním společníkem do města a na kratší vzdálenosti po okreskách. Do osmdesátikilometrové rychlosti má motor snahu reagovat na povely plynového pedálu celkem ochotně. Při stotřicetikilometrové rychlosti točí 55kilowattová verze 4 300 otáček. K mání je ještě slabší 44kilowattová, se stejným točivým momentem 95 Nm. Charakteristika obou motorů je v nízkých otáčkách stejná, výkonový rozdíl se projeví v horním spektru otáček ve vyšších rychlostech. Cenový rozdíl mezi těmito dvěma výkonovými variantami (kromě výkonu upraveného softwarovým zásahem v řídící jednotce se provedení liší také zpřevodováním) je nemalých 18 tisíc.

Otázkou bude, jak se litrový motor vyrovná s plným zatížením. Táhlé kopce a předjíždění kolem stovky mu dobře nedělají ani ve dvou. Když jste ale nekompromisní a držíte motor v horním spektru otáček, můžete si jízdu i užít. Podvozek je totiž mimořádně povedený, a pokud jste auto už rozdováděli, můžete se na něj spolehnout a zatáčky řezat o sto šest. Jen myslete na to, že motor vám s tím na výjezdu výkonově nepomůže. To neplatí o 1.2 TSI. Verze s 81 kw a manuální převodovkou je vyloženě zábavná. Jestli o koupi fabie uvažujete, vydejte se tímhle směrem. Automatická převodovka DSG motor zbytečně trápí a při ostřejší jízdě ho při řazení drží pořád pod krkem. Navíc koupi prodražuje. Zůstaňte tedy radši u manuálu.

Třetí generace fabie je pohodlná. Snížení výšky a rozšíření autu prospělo i v tomhle směru. Podvozek je naladěn komfortně a ani rozbité silnice nám nevyrazily zuby, jak tomu bylo třeba u prvních verzí rapidu. Auto se dokonce naklání a lehce pohupuje, vše ale bezpečně zvládne povedený podvozek.

Libůstkou je množství doplňků, které si můžete objednat. Technicky založený řidič ocení třeba spojení chytrého telefonu s elektronikou vozu. Ať už kabelem, nebo bezdrátově. Manželka pak může kontrolovat, jestli nedáváte často plný plyn, jestli přetížení v zatáčkách není zbytečně velké či netočíte motor jak u služebního auta. A to může klidně sedět vzadu. Mladí závodníci si jízdní data mohou nahrát a u piva pak udivovat kamarády, kolik G (přetížení) ta jejich fabie snesla cestou do práce.

Přední sedadla jsou o dost níž a řidič sedí blíž silnici. V porovnání s druhou generací je tohle řešení mnohem lepší. Cestující na zadních sedadlech mají díky velkému vybrání opěradel předních sedadel dostatek prostoru pro nohy a nemusí se nijak uskromňovat.

Aby se základní cena dostala tam, kde je, muselo se šetřit. V autě nehledejte měkčené plasty ani na horní hraně výplně předních dveří. Tam si ruku nepoložíte. Chybí třeba i automatický dojezd elektricky ovládaného okna u spolujezdce, což byl u starší fabie standard.

Na druhou stranu jsou to drobnosti, které sice uberou na komfortu, ale ne na bezpečnosti. S tou je díky vysokopevnostní oceli a množství elektronických pomocníků třetí generace fabie zase o kus dále.

Autor:


Témata: Škoda, Škoda Fabia


Nejčtenější

Cestovatel Pavel Suchý hostem pořadu Rozstřel (21. března 2017)
Nejnebezpečnější šelma je úředník, říká Čech, který objel svět na jawě

Padesát stupňů ve stínu, nad hlavou žhnoucí slunce a pod koly rozpálený písek, taková byla tříměsíční expedice Pavla Suchého na Jawě 350. Dobrodruh se začátkem...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Další z rubriky

Toyota GT86
Učitelka rošťáren Toyota GT86 je nejlepší hračka pro velké kluky

Auto ladně přechází z jednoho táhlého smyku do druhého. Klouzání po sněhu, při kterém se publiku tají dech a řidič prožívá řidičskou nirvánu, snad nemůže být...  celý článek

Toyota Corolla
Corolla vyzrála, je to příjemné svezení pro starší a pokročilé

Toyota Corolla je jednoduché, poctivě postavené auto. Působí však nečekaně honosným a dražším dojmem. Není to auto pro evropské dravce, ale světový kliďas. Za...  celý článek

Nissan Micra
První jízda: Micra už není malá a dostala reproduktor do hlavové opěrky

Pátá generace Nissanu Micra změnila v podstatě všechno, co mohla – především design a rozměry. Navíc nabídne prémiovou hudební aparaturu. V Česku se začne...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.