Nová škoda nebude za méně než půl milionu

Největší škodovka, která se začne vyrábět v příštím roce, by mohla začínat na cenách okolo 550 tisíc a nejdražší verze se přehoupnou přes milion korun. "Tohle auto bude asi levnější než vozy stejné kategorie, ale rozdíl nebude nijak dramatický," odhaduje expert, který se zabývá cenami automobilů na evropských trzích.

Podle spekulací týdeníku AutoBild by v Německu měla být nová škodovka levnější asi o pět tisíc marek než VW Passat.

Škodovka by měla ročně vyrábět až 40 tisíc kusů tohoto vozu, pravděpodobně v závodě v Kvasinách. Začátek výroby se předpokládá na podzim příštího roku, oficiální představení si odbude zřejmě v září 2001 na autosalonu ve Frankfurtu. Prodejci by se však s autem měli seznámit již při testovacích jízdách letos na podzim.

Nová škoda bude patřit do stejné kategorie aut jako VW Passat, Renault Laguna či Mazda 626, bude ovšem větší. Měla by tedy plnit funkci manažerského vozu.

Bude však nové velké auto s logem Škody vůbec někdo chtít? "Když bude nová škoda v kvalitě srovnatelná se zahraničními vozy, koupím si ji. Octavií a fabií už Škoda dokázala, že umí dělat auta přinejmenším stejně dobrá jako zahraniční konkurence," říká ředitel společnosti Benzina Svatopluk Sýkora. "Na tohle auto se velmi těšíme, i když to s prodejem může být těžké, je to velká výzva. V každém případě to přispěje k dalšímu zlepšení image značky," očekává Rob Tracey, šéf dovozu Škody do Velké Británie. Podle jeho odhadů by se mohlo prodávat na tomto trhu, kde ještě před několika lety byla značka Škoda terčem posměchu, okolo tisícovky vozů ročně.

Největším trhem pro nový vůz však asi bude Německo. To je již dnes nejdůležitějším zahraničním odbytištěm Škody a největší zájem je tam přitom o nejlépe vybavené a nejdražší vozy Octavia.

Podle tvrzení AutoBildu by se nová škoda měla jmenovat Moldavia, podle německého jména Vltavy. To však striktně odmítl šéf Škody Vratislav Kulhánek. "Moldavia to nebude, název ještě není vybrán," řekl.

Nová škoda bude postavena na prodlouženém podvozku dnešního VW Passat.

Úplně nový typ vozu střední třídy značky Škoda představil německý týdeník AutoBild. Mladoboleslavská automobilka zatím veškeré informace přísně tají a oficiálně popírá, že zveřejněné snímky jsou pravé. (21. července 2000)

Úplně nový typ vozu střední třídy značky Škoda představil německý týdeník AutoBild. Mladoboleslavská automobilka zatím veškeré informace přísně tají a oficiálně popírá, že zveřejněné snímky jsou pravé. (21. července 2000)

Úplně nový typ vozu střední třídy značky Škoda představil německý týdeník AutoBild. Mladoboleslavská automobilka zatím veškeré informace přísně tají a oficiálně popírá, že zveřejněné snímky jsou pravé. (21. července 2000)