Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová octavia se představí už zítra: první pohled na přístrojovku

  12:41aktualizováno  12:41
Odhalení třetí generace Škody Octavia je naplánováno na úterý 11. prosince, ale mladoboleslavská automobilka už ukázala několik detailů. Základní cenu tipuje redakce iDNES.cz na 325 tisíc korun.

První pohled do interiéru nové Škody Octavia | foto: Škoda

O nové octavii už se toho ví dost. Zástupci několika světových médií už v zamaskovaných prototypech jeli. První jízdní dojmy ČTĚTE ZDE.

První oficiální obrázky a videa automobilka točila v Chile a zahájení prodeje je naplánováno na začátek února 2013.

Šéf automobilky Škoda Winfried Vahland v pondělním rozhovoru pro MF DNES prohlásil, že chce octavii dostat do desítky nejprodávanějších aut světa.

Detail nové Škody Octavia
Detail nové Škody Octavia
Detail nové Škody Octavia

V úterý Škoda ukáže novou octavii světu ve statické premiéře v nově otevřeném muzeu značky v Mladé Boleslavi. Ve dnech před premiérou vypustila značka přes svůj facebookový profil několik obrázků s detaily nové škodovky.

Obrázek, který nepatří k oficiálním materiálům značky, se pak objevil na zahraničním škodováckém fóru. Ukazuje různé varianty předních světlometů.

Světla pro novou Škodu Octavia

Octavia bude mít tři různé varianty: základní žárovkové halogenové, pak výbojkové (bixenony) a nejvyšší verze bude mít výbojkové doplněné LEDkami.

To potvrzuje, že octavia bude o něco luxusnější než stávající generace a nabídne nové moderní systémy a prvky výbavy, jako je panoramatická střecha, kamera pro čtení dopravních značek, hlídač proti nechtěnému vyjetí z pruhu nebo adaptivní tempomat.

Zdražení s otazníkem

Obchodníci sice očekávali zdražení octavie s příchodem nové generace, protože automobilka chce model posunout v hierarchii modelové řady o něco výše, ale nakonec se zdá, že to bude trochu jinak.

Fotogalerie

Podle informací iDNES.cz zamotal Škodovce pořádně hlavu se sestavováním českého ceníku nové octavie Volkswagen. Ten na svůj golf nasadil zajímavou cenovku 339 tisíc korun za základní provedení. A protože čtyři blízcí příbuzní v nabídce koncernu VW mají hierarchii vyjádřenou cenou, musí ji ctít i Škoda. Konkrétně se koncernové modely podle ceny řadí takto: Audi A3, VW Golf, Škoda Octavia a Seat Leon.

Stojí za zmínku, že i technika podvozku dělí čtyři modely na "vyšší" a "nižší". Nová modulární architektura MQB totiž umožňuje montáž dvou rozdílných zadních náprav. Slabší modely tak dostanou obyčejnější nápravu tvořenou torzní příčkou, výkonnější verze pak víceprvkovou, kterou má třeba stávající končící octavia. U A3 a golfu je hranicí, kdy dostane auto lepší nápravu, výkon motoru 90 kW a u leonu s octavií to bude až 110 kW.

Všechny modely startují s motorem 1,2 TSI, u Audi s výkonem 77 kW, golf s leonem ještě přidají slabší výkonovou variantu 63 kW. A dá se čekat, že ji dostane i octavia.

A3 teď začíná na ceně 525 300 korun, golf na 339 tisících a leon dostal minulý týden cenovku 299 tisíc. V jeho případě však jde o fintu, protože základní provedení nemá klimatizaci, rádio a několik dalších prvků výbavy. Výbavový stupeň "basis" také seat nabízí pouze s jediným motorem. Kompletní nabídku má až od výbavy Reference, která startuje s cenou 316 tisíc korun.

A nová octavia by se měla trefit mezi golfa a leona. Stávající octavia začíná nyní v akční nabídce Edition CZ na 335 tisících s motorem 1,2, který má ovšem vyšší výkon 77 kW. Tip redakce iDNES.cz na startovací cenu nové octavie je 325 tisíc korun.

Posun výš

Nová octavia má být o něco delší. Díky delšímu rozvoru se zvětší prostor pro posádku, o pár litrů větší bude také kufr, který je tradičním "tahákem" octavie.  "Je blíž Fordu Mondeo než focusu," přibližuje nárůst rozměrů nové octavie britský automagazín What Car.

Octavia dostane nové, bez výjimky přeplňované motory. Základem budou 1,2 TSI. Výkonnější budou 1,4 a vrchol nabídky má tvořit 1,8 TSI. Žádané turbodiesely budou 1,6 a 2,0 TDI.

Čeká se, že Škoda hned na začátku představí s liftbackem i karosářskou verzi kombi. Příští rok má dorazit rychlá verze RS. Podle informací iDNES.cz naberou lehké zpoždění verze s pohonem všech kol.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.