VIDEO: Nová Škoda Octavia v plné parádě

  • 426
Do představení už třetí novodobé generace octavie zbývají týdny. České silnice brousí prototypy při ladění posledních detailů. Lehce zamaskovanou novou škodovku natočil čtenář iDNES.cz Jakub Melzoch.

"Octavii jsem natočil na silnici č. 13 u Bíliny směrem na Teplice ve čtvrtek chvíli po poledni," upřesňuje Jakub Melzoch. "Nejprve jsem si myslel, že se jedná o rapid, ale některé drobnosti - například hrana na předním blatníku - mě přesvědčily, že o rapid nejde."

Start výroby za dva týdny

Třetí generace octavie se představí na začátku příštího roku. Světovou premiéru pak bude mít na ženevském autosalonu. Na říjnové podnikové radě automobilky už výrobní šéf Michael Oeljeklaus prozradil, že start sériové výroby modelu je naplánovaný už na 5. listopadu.

Podobu dlouhodobě nejprodávanějšího modelu odhalí Škoda podle informací iDNES.cz ještě před koncem letošního roku. Hned od začátku mají být v nabídce verze sedan (liftback) i kombi.

Vůz je postaven na stejné platformě koncernu VW, kterou používá i Audi 3, Seat Leon a VW Golf. Příští rok se počítá také s verzemi RS a scout. Octavie tak dostanou nejmodernější koncernovou techniku a k ní navrch různé asistenční systémy, které dnes dostávají auta stále nižších kategorií. Nová octavia dostane kromě zbrusu nových motorů také možná i adaptivní tempomat, hlídač proti vyjetí z jízdního pruhu nebo LED světla.

Octavia dostane s novou platformou také úplně nové motory. Hlavně benzinový 1,4 TSI, který má hliníkový blok motoru a může mít i systém vypínání poloviny válců, když nepracuje pod plnou zátěží. A také nový moderní turbodiesel 2,0 TDI. V nabídce by se měla objevit také octavia na zemní plyn a podle předchozích prohlášení značky také elektrooctavia. Už proto, že elektrický pohon dostane i technicky velmi blízký VW Golf.

Zatím se spekuluje, kam nová octavia v nabídce automobilky zamíří. Určitě se zařadí o něco výš (i s cenou) než stávající provedení. I proto se objevují nepotvrzené informace, že by z nabídky octavie vypadl motor 1,2 TSI. Základní provedení modelu má totiž nahradit čerstvě uvedený rapid, který se vyrábí na stejné lince v Mladé Boleslavi a prodává se od uplynulé soboty.

I proto, že je octavia v nabídce značky o půlstupínek výš, je možné, že konstruktéři nevyužili jednu ze specialit nové platformy MQB. Modulární architektura totiž umožňuje zástavbu dvou různých zadních náprav. Pro slabší verze s výkonem pod 90 kW vyvinuli jednodušší, lehčí a prostorově méně náročnou nápravu tvořenou torzní příčkou. Silnější vozy dostanou víceprvkovou nápravu multilink, kterou má i stávající octavia. Pokud levnější část ceníku Škodovka s novou generací octavie vypustí, použila by jen dražší a sofisikovanější multilink.