Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První fotky nové Škody Octavie Combi. Kufr naloží 610 litrů

  11:11aktualizováno  11:11
Nová octavia se prodává jen pár týdnů a na silnicích se začínají objevovat první kousky, prozatím v liftbackovém provedení. Škoda se už ale chlubí i kombíkovou verzí, která se představí za dva týdny na autosalonu v Ženevě. Dorazí tam i octavia 4x4.

"Octavia je srdcem značky a naším nejprodávanějším modelem," říká šéf Škodovky Winfried Vahland, podle kterého má kombík velký podíl na úspěchu modelu. Právě na domácím trhu je kombiverze octavie velmi žádaná a oblíbená.

Může se hodit

Chcete si koupit nové auto? Vsaďte na ověřenou kvalitu a pořiďte si Škodovku. Vybírejte z nabídky na Automodul.cz./Škoda.

Česká republika patří k trhům s mírně převažujícím podílem verzí combi. U modelu Octavia druhé generace je v ČR poměr 60:40 ve prospěch karosářské varianty combi. "Očekáváme, že v případě modelu Octavia III. generace se tento poměr nepatrně upraví, pravděpodobně na 45 procent provedení liftback a 55 procent provedení combi," říká Vítek Pelc ze Škody Auto.

"Mezi trhy s více než 60procentním podílem verze combi patří např. Německo, Švýcarsko, Itálie, země Benuluxu, Portugalsko a další. Naopak trhy s více než 60procentním podílem verze liftback jsou Rusko, Španělsko, Ukrajina, Turecko, Irsko," dodává Pelc.

Stejně jako u liftbacku tak i v případě kombíku octavia hodně povyrostla. Oproti předchůdkyni je o devět centimetrů delší a o 4,5 cm širší, prostor mezi nápravami (rozvor) je delší o 11 cm.

"Novým rekordem ve své třídě je zavazadlový prostor modelu Octavia Combi s objemem 610 litrů," zdůrazňuje Frank Welsch, člen představenstva, který ve Škodě dohlíží na vývoj. Po sklopení opěradel zadních sedadel se zavazadlový prostor zvětší až na 1 740 litrů.

Škoda Octavia Combi

Vývojáři vymysleli ještě několik praktických vychytávek. Kromě oboustranného koberce v kufru, který má i liftback, má kombík navíc třeba speciální kapsu na kabáty za zadními sedadly. Velmi praktická je možnost odjištění opěradla zadního sedadla ze zavazadlového prostoru. Podobný systém znají třeba majitelé mazd nebo hond.

Sklopné opěradlo sedadla spolujezdce umožní přepravu hodně dlouhého nákladu. Pod variabilně nastavitelnou a polohovatelnou dvojitou podlahu se vejde roleta zavazadlového prostoru a příčný střešní nosič.

Škoda také s prvními fotkami kombíku prozradila, že na autosalonu v Ženevě představí také Octavii Combi s pohonem všech kol. Verze 4x4 dostane mezinápravovou spojku Haldex 5. Pokud se nic nezmění, liftback k mání jako čtyřkolka nebude. Stejně tak se nepočítá s tím, že by se pohon všech kol dostal do provedení RS, které se představí ještě letos.

Cenu Octavie Combi automobilka zatím neoznámila. Pokud by firma zachovala pravidlo, že bude o 30 000 Kč vyšší než u liftbacku, začínala by na 364 900 Kč. To je o 4 000 Kč méně než u kombi druhé generace.







Nejčtenější

Škoda 1101 Tudor
Autofotka týdne: První poválečná škodovka slaví sedmdesátiny

Jméno dostala první poválečná škodovka z angličtiny. Dnes už nepoužívaný termín „tudor“ označuje obecně typ dvoudveřové karoserie, vychází z anglického...  celý článek

Ford RS200
Rallyová monstra neměla limity. Jejich krátkou kariéru uťaly tragédie

V roce 1986 nevybuchla jen jaderná elektrárna v Černobylu, ale také časovaná bomba v podobě monster skupiny B. Ford RS200 byl jedním z továrních speciálů...  celý článek

Ilustrační snímek
Jak jsem asistovala při záchraně auta

Jsme tam hned a jsme rovný, přímo z tvý pojišťovny... Ta chytlavá melodie z televizní reklamy mi zní v uších a už se těším, jak budu jezdit se dvěma veselými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.