Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Škoda pro mladé

  0:16aktualizováno  0:16
Nejnovější model z Mladé Boleslavi netrpělivě čeká na svou premiéru a těší se na zájem veřejnosti, ukryt pod plachtou, v jednom z nejstřeženějších objektů v republice. Šikovným a zvědavým ručičkám ale neodolal.
Škoda Peněz

Škoda Peněz | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Jako vůbec první přinášíme obrázek nového malého modelu se zajímavým názvem PENĚZ a především neodolatelnou cenou 150 TISÍC KORUN!

Na zkrácené podvozkové platformě Škody Fabia postavili mladoboleslavští inženýři dvoumístné mini-kupé, které by mělo oslovit především mladé řidiče. Kompaktní rozměry, pohledné tvary a vyvážené proporce malé "škodověnce" velmi sluší.

Při bližším ohledání je jasné, že výrobce využil valnou část dílů z "klasické" fabie. Celý předek až po první A-sloupek, nárazníky, světlomety... jsou shodné, naopak střední část je celá nová. Relativně velká výška Škody Peněz napovídá, že nebude atakovat rychlostní rekordy. Bude ale příjemným a velmi nápadným zpestřením silničního provozu.

Otázka pohonných jednotek zůstává prozatím otevřená. Téměř stoprocentní je tříválec 1,2 litru s výkonem 40 kW (55 koní), který se při pohledu na velikost auta jeví jako ideální varianta. Šestnáctiventilovou 1,4 disponující výkonem 74 kW (100 koní) pak zvolí už opravdoví fajnšmekři rychlosti a adrenalinu.

Příznivci nafty se pravděpodobně budou muset spokojit s jediným agregátem 1,4 55kW (75 koní) známým z VW Polo.

V jednání je i verze RS s osvědčenou a oblíbenou jednotkou 1,9 TDI s pro peněz "smrtelným" výkonem 136 koní (100 kW).

V nabídce výbav a převodovek bude peněz samozřejmě kopírovat své odrostlejší  sourozence.

Jak už bylo řečeno, největší "bombou" na nové Škodě Peněz bude její cena. "Kočkolap" totiž bude k mání za 150 000 korun. Malá fabie tak má jedinečné předpoklady stát se trhákem a zaplavit automobilový svět.

Ještě než se rozběhnete vybrat peníze a jít si se spacákem stoupnout do fronty před autosalon Škody, podívejte se do kalendáře... dnes je prvního dubna a tedy: APRÍL!





Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.