Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konečně je to venku. Nová Škoda Rapid v plné parádě, oficiálně

  10:00aktualizováno  10:00
Týdny a měsíce špionování, náznaků, dohadů, spekulací a nahánění prototypů po českých silnicích končí. Mladoboleslavská automobilka se konečně pochlubila prvními dvěma snímky konečné podoby sériové verze Škody Rapid. Výstavní premiéra je naplánovaná na září na autosalon do Paříže. V Česku má být k mání dřív.

Škoda Rapid | foto: Škoda

"Rapid je prostorný, elegantní a zároveň dostupný automobil pro celou rodinu. Přesvědčí chytrými řešeními, nejmodernější technikou a vysokou hospodárností," naparuje se šéf značky Winfried Vahland. "Správný vůz ve správnou dobu," dodává oblíbený slogan.

Rapid chce automobilka napasovat mezi fabii a octavii. "Tento takzvaný segment A dnes představuje zhruba 36 procent celosvětového automobilového trhu. V rámci této třídy připadá podíl ve výši 42 procent na modely se stupňovitou zádí, tedy s karoserií sedan a liftback," popisuje Tomáš Kotera z tiskového oddělení automobilky. Odhaduje se, že počet prodaných vozů právě tohoto typu do roku 2020 vzroste zhruba o polovinu.

Škoda Rapid

Rapid má být také prvním modelem oblečeném v novém designovém stylu značky. Škoda ho popisuje čtyřmi slovy: jasný, precizní, svěží a emocionální. Největší důraz v něm klade šéfdesignér značky Jozef Kabaň a jeho tým na dokonalou vyváženost proporcí. Více o designu nové škodovky čtěte zde.

"Nabídka pohonných jednotek pro nový kompaktní model se skládá z pětice benzinových motorů a dvojice vznětových agregátů," víc automobilka v první zprávě o novém modelu neřekla.

Může se hodit

Uvažujete o koupi nového auta? Vsaďte na ověřenou kvalitu a pořiďte si vůz značky Škoda na Automodul.cz/Škoda.

Skladbu motorů naznačily informace, které unikly o dvojčeti rapidu, kterým je Seat Toledo. Dvojčata s délkou 448 cm a šířkou 1,7 metru mají dostat čtyři přeplňované motory: tři 1,2 TSI s výkony 75, 85 a 105 koní a 1,4 TSI se 122 koňmi. Diesely 1,6 TDI pak ve výkonových verzích 90 a 105 koní. To jsou motory, které určitě dostane toledo. Sedmý celkově a pátý benzinový, který má dostat rapid, je zatím tajný. Tipujeme atmosférickou 1,6 v provedení na spalování propan-butanu LPG.

Pro toledo je naplánovaný i dvouspojkový automat DSG, dá se čekat, že ho dostane i škodovka.

Nový Seat Toledo a Škoda Rapid budou dvojčata lišící se jen v drobnostech, výroba bude probíhat společně na jedné lince v Mladé Boleslavi.

Fotogalerie

Auta jsou z pohledu techniky identická. Odlišují se jen designem. Mají jinou masku chladiče, přední i zadní světla a nárazníky.

Největší odlišnosti by měly být zřetelné při pohledu zezadu, každé z aut má hodně odlišný tvar zadních světel a rozdílné umístění zadní registrační značky (seat dole v nárazníku, škodovka nahoře na víku kufru).

Rapid s toledem nedostaly novou modulární platformu, kterou má třeba nové Audi A3, a přijede na ní nová octavia nebo VW Golf. Konstruktéři vyšli ze staršího řešení pamatujícího ještě první generaci octavie a VW Golf čtvrté generace (platforma A4-PQ34) s nápravou McPherson vpředu a torzní příčkou vzadu.

Nový model by se měl vyrábět ve více karosářských variantách, kromě liftbacku by to mělo být auto s praktičtější než tříprostorovou karoserií. Spekulace o kombíku na autosalonu v Pekingu v dubnu letošního roku odmítl člen představenstva Škody Jürgen Stackmann.
 
Jako asi jediné tedy přichází v úvahu MPV. Podle informací iDNES.cz by měl tento chystaný model dostat jméno Sportbag, nebo Sportback.





Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.