Skica nové Škody Rapid

Skica nové Škody Rapid | foto: indianautosblog.com

Velká laciná škodovka zkouší indické silnice, říkají jí Rapid

  • 157
Špionážní fotograf nachytal prototyp nové laciné velké škodovky při testovací jízdě v indickém Aurangabadu, kde má Škoda továrnu.

Špionážní snímky zamaskovaného škodováckého sedanu uveřejnil indický magazín o všem, co má kola, Velociti. Indické automagazíny včetně renomovaného Autocaru trvají na tom, že se nová škodovka, která se do nabídky automobilky zařadí mezi fabii a octavii, bude jmenovat Rapid. Zpočátku automobilka nazývala nově vyvíjený model A-entry. Spekuluje se také o jménech Popular či Felicia.

Prototyp nové škody

Jméno Rapid se zdá vhodnější pro indický trh, který bude pro škodovácký sedan velmi důležitý. Auto nabídne velikost blížící se octavii (v Indii se prodává jako Škoda Laura), která je však pro Indy možná příliš luxusní. Tamní zákazníci navíc vyžadují sedanovité karoserie, což by škodovácká novinka měla splnit.

Škoda Auto poprvé oficiálně potvrdila výrobu nového vozu v půlce února při svých oslavách dvaceti let spojení s Volkswagenem. Nespecifikovala však typ. Podle informací od dodavatelů ale už probíhá příprava na sériovou výrobu dílů, samotná montáž by měla začít na přelomu roku.

"Tuto limuzínu můžeme označit jako globální limuzínu," řekl o nově vyvíjeném modelu pro iDNES.cz na autosalonu v čínské Šanghaji šéf technického vývoje automobilky Eckhard Scholz. "Velmi bychom si přáli a také na tom pracujeme, abychom toto auto mohli vyrábět ve více karosářských verzích," prozradil. Podle informací iDNES.cz se stejné auto představí také pod značkou Seatu, který patří do koncernu Volkswagen. "Zůstane kompaktní, přesto však nabídne dostatek prostoru uvnitř a také velký zavazadlový prostor," dodal k novému modelu Scholz.

Nový model má mít u Volkswagenu protějšek v nově vyvíjeném modelu Vento (platforma VW 251).

Maskovaný prototyp

Další fotky nové škodovky najdete zde

Podle šéfa Škody Auto Winfrieda Vahlanda půjde poprvé o škodovku vymyšlenou pro globální trhy, nikoliv o auta určená původně pro evropský trh, která se pak upravují například pro asijské zákazníky. Má jít o vozidlo především pro rychle rostoucí automobilové trhy, tedy hlavně pro Asii.

"Má smysl mít vůz mezi fabií a octavií – globální kompaktní limuzínu. Bude to velké rodinné auto za velmi konkurenceschopnou cenu. Myslím, že ho můžeme vyrábět nejen v Evropě, ale i v Asii," řekl v rozhovoru pro MF DNES šéf Škody Auto Winfried Vahland.

Nová tvář škodovek

"Chceme vyrábět auta, která budou atraktivní a fascinující," řekl o novém designérském jazyku chystaných škodovek Eckhard Scholz v Šanghaji. "Design, který tento koncept představuje, uvidíme přetavený na skutečném voze," prozradil Vahland.

Na jedné ze špionážních fotografií z Indie je zřetelná maska chladiče s mohutným žebrováním. Takovým, jaké měl koncept Vision D, který Škoda představila letos v březnu na autosalonu v Ženevě.

Spekuluje se také o tom, že by tvary nové škodovky měly být novému konceptu velmi blízké. Této teorie se drží i skici s malými, ostře řezanými předními světly. Relativně malá přední světla se rýsují i pod maskováním prototypu nafoceného v Aurangabadu.

,